2021 MS+ Eftermarknads fälgar info som bra att veta

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dannte0
Teslaägare

2021 MS+ Eftermarknads fälgar info som bra att veta

Inlägg av Dannte0 »

Fick tag i 19 tum fälgar som jag ska ha till vinterdäck (bilen kom med 19 sommardäck)
Eftersom navet är större på eftermarknad så måste ju ringar användas MEN på denna 2021 MS så har navet endast 3 mm anläggnings yta och alla ringar är koniska precis i början så ringen ligger inte mot navet , tack o lov så åkte jag till en kille som håller på med fälgar (laga/lacka) så han kände på fälgen när den satt på navet med ringen och konstaterade att den glappade.

Så tydligen så blir det inte 100% , han tog mindre ringar som han svarvade till exakt diameter (så koningen försvinner) så nu satt dom som en smäck runt om navet

Han sa att alla ringar har en liten koning i början.

Vet inte om det är bara 2021 MS som har extremt liten anläggnings yta på navet , han hade haft äldre MS inne innan och dom hade normala nav där ringar funkar fint

Tänkte bra att veta för er som sätter på nya fälgar , hade det varit en vanlig däck verkstad så tror jag dom inte äns hade kollat detta utan bara slängt in en ring och på med fälgarna
2021 MS+
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ola13743

Re: 2021 MS+ Eftermarknads fälgar info som bra att veta

Inlägg av sven-labil »

Oj, har flänsen på navet blivit ännu grundare? På min 2018 är den fyra millimeter, men det blev problem ändå eftersom jag fick med dubbla navringar, en 72,6 till 67,1 och en 67,1 till 64,1 mm. Det fungerade inte eftersom deras sammanlagda fas blev närmare fem millimeter, så de skulle inte ha centrerat fälgen alls.
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Skriv svar