Funktionellare än snyggare kanske, men det är lite sån jag är

Jag skrev ut den med PETG med hopp om att den ska klara de kraftiga temperaturvariationer som kan vara i en bilkupé.
Moderator: Redaktion
pejvic skrev:Skitbra. Saknar att ha mobilen stående som man har i andra bilar. Har du funderat på en stående lösning?
Även om man ej skall bläddra med mobilen när man kör så finns det många tillfällen i köer och vid rödljus mm där jag ofta läser tex mailen.
Ja, den var lite mer ”nordiskt minimalistisk” än min... men hur stabilt blir det där egentligen? En liten väjning så flyger telefonen all världens väg eller?lukasf skrev:Jag tyckte den här var rätt enkel och snygg. Dock beror den på körställning så man får testa om telefon syns bra om man sätter den där innan man printar den kanskePassar för mig, men har ingen printer
https://www.thingiverse.com/thing:4321273
Ska hållaren efterlikna en Tesla också? I charmigt babyblått dessutom.Johlei skrev:Jag är klart nöjd med min mobilhållare som sätts på rattstången bakom ratten. Mobilen hamnar som en dashboard och jag ser Waze perfekt, inkl hastighet etc. Aldrig problem med GPS-mottagningen heller.
Funktionellare än snyggare kanske, men det är lite sån jag är
Jag skrev ut den med PETG med hopp om att den ska klara de kraftiga temperaturvariationer som kan vara i en bilkupé.
Nöden är uppfinningarnas moder!frippe skrev:Är det avsaknad av instrumentskärm som på model s som får er att bygga sådana här lösningar?
Jag kan så klart inte svara för alla, men i mitt fall är svaret Nej.frippe skrev:Är det avsaknad av instrumentskärm som på model s som får er att bygga sådana här lösningar?
Själv så saknar jag inte direkt, och gillar den "cleana" designen på M3. Skall något mer komma till, så ser jag personligen hellre en heads up-display (vore trevligt om det kom).frippe skrev:Är det avsaknad av instrumentskärm som på model s som får er att bygga sådana här lösningar?