Ja det är ju lite svårare att se vad som gömmer sig där nere i grottan på Teslan.binsell-gerdin skrev:Ser det inte ut att vara 6 väskor i Volvon? Mot 5 på första bilden? Det kan det ju vara i 3an också iofs. En grå North Face med gult på.

Moderator: Redaktion
Ja det är ju lite svårare att se vad som gömmer sig där nere i grottan på Teslan.binsell-gerdin skrev:Ser det inte ut att vara 6 väskor i Volvon? Mot 5 på första bilden? Det kan det ju vara i 3an också iofs. En grå North Face med gult på.
Sedan är det förstås enkelt med mjuka väskor av duffeltyp. De är ju ganska medgörliga. Värre när Teslabjörn testade med hårda väskorGeni87 skrev:Ja det är ju lite svårare att se vad som gömmer sig där nere i grottan på Teslan.binsell-gerdin skrev:Ser det inte ut att vara 6 väskor i Volvon? Mot 5 på första bilden? Det kan det ju vara i 3an också iofs. En grå North Face med gult på.Man får väl anta att det är 6 väskor i båda.
Det gör vi på S och X också... Originalet är inte sämre än på andra bilar, men personligen gillar jag bra krut i innerbelysningen i mörka Sverige. Har bytt alla lampor i mina bilar, uppåt 30 totalt. Tar mindre än en minut per lampa.Geni87 skrev:Det ska finnas belysning där. Sen att den är rätt dålig är en annan femma, en snabb googling avslöjar att en hel del folk uppgraderar belysningen i bagaget...dd88 skrev:Kan någon förklara för mig varför det inte sitter någon belysning i bagagen?
Pontus väskor ser inte särskilt mjuka ut...Jeppe_E skrev:Sedan är det förstås enkelt med mjuka väskor av duffeltyp. De är ju ganska medgörliga. Värre när Teslabjörn testade med hårda väskorGeni87 skrev:Ja det är ju lite svårare att se vad som gömmer sig där nere i grottan på Teslan.binsell-gerdin skrev:Ser det inte ut att vara 6 väskor i Volvon? Mot 5 på första bilden? Det kan det ju vara i 3an också iofs. En grå North Face med gult på.Man får väl anta att det är 6 väskor i båda.
(6 minuter in)
2 går precis in. 2 Sådana i V70n så hade den varit halvfull
Nej? Ingen har sagt att man inte kan lasta hårda väskor i en M3, eller att M3 har litet bagageutrymme. Men "testet" jämfört med V70:n är ganska vinklat...Legato skrev:Pontus väskor ser inte särskilt mjuka ut...Jeppe_E skrev:Sedan är det förstås enkelt med mjuka väskor av duffeltyp. De är ju ganska medgörliga. Värre när Teslabjörn testade med hårda väskorGeni87 skrev:Ja det är ju lite svårare att se vad som gömmer sig där nere i grottan på Teslan.binsell-gerdin skrev:Ser det inte ut att vara 6 väskor i Volvon? Mot 5 på första bilden? Det kan det ju vara i 3an också iofs. En grå North Face med gult på.Man får väl anta att det är 6 väskor i båda.
(6 minuter in)
2 går precis in. 2 Sådana i V70n så hade den varit halvfull
Gräver fram en gammal tråd.Geni87 skrev:425 liter är väl dessutom inklusive frunken. Plus att det inte är mätt enligt VDA som jag har förstått det, utan snarare den Amerikanska standarden som använder sig av mindre block som fyller ut oregelbundna volymer bättre och oftast ger en högre siffra.Jeppe_E skrev:Intressant test. Volvo V70 har 575 liter (VDA). Tesla Model 3 har 425 liter. Konstigt att Volvon ser så fullpackad ut. Det är ganska många liters skillnad. Jag säger inte att Model 3 är dålig, tvärtom. Men det är ändå 150 liters skillnad. Gissar att det vart lite slarvigt packat i V70n och väldigt välplanerat i Model 3
Det känns som att väskorna i M3:an är aningen mer ihoppressade ja.