Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Senaste version 2020.48
Jag såg den nu också, inte tidigare. Men jag har inte kollat tidigare heller....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Jag provade igår när vår M3 körde 2020.48.10, och då kom det inte upp någon symbol på telefonen, fast jag slog på förvärmning med laddkabeln i.kenjon skrev:Jag såg den nu också, inte tidigare. Men jag har inte kollat tidigare heller....
Idag uppgraderade jag bilen till 2020.48.12.1 och nu dök den upp i telefonappen när jag skog på förvärmning av kupé.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Jag har heller aldrig sett batterisymbolen i appen men har den nu sedan uppdateringen imorse, så jag är benägen att hålla med om att visualiseringen i appen är ny.
Vad kan de hjulklappar som Elon twittrade om förut innebära tror ni? Knappast denna relativt lilla uppdateringen väl?
Vad kan de hjulklappar som Elon twittrade om förut innebära tror ni? Knappast denna relativt lilla uppdateringen väl?
M3 LR med accelerations boost -21
MX LR -23
MX LR -23
Ja, batterisymbolen är ny på Model 3 från 48.12 (för mig). Vet inte riktigt vad jag ska göra med informationen, men tack ändå.
Det är väl mest för att som användare veta när uppvärmning av batterierna är påslagen, och att det kan vara värt att göra detta kallare dagar när men har laddsladd inkopplad. Tycker själv att det är en bra och trevlig (liten) förbättring.LarsL skrev:Ja, batterisymbolen är ny på Model 3 från 48.12 (för mig). Vet inte riktigt vad jag ska göra med informationen, men tack ändå.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Min backkamera är obrukbar igen. Streck och mörkt. Ingen ny uppdatering är gjord
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Min backkamera har vad jag har märkt fungerat likadant över alla uppdateringar.Remuz skrev:Min backkamera är obrukbar igen. Streck och mörkt. Ingen ny uppdatering är gjord
Förmodligen något fel på din???
Kanske dags för Service request i appen?
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Elon, var är version 11?
Tesla holiday software release is hot.
Tesla ‘V11’ software update: Elon Musk teases ‘fire’ update with new surprise features and more.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Den dök upp på julafton förra året för mig.Zalman3 skrev:Elon, var är version 11?
Tesla holiday software release is hot.
Tesla ‘V11’ software update: Elon Musk teases ‘fire’ update with new surprise features and more.
Fick man den riktigt användbara smart summon

Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Skulle vara intressant att se vad du menar med obrukbar. Min har varit det sedan jag köpte den.Remuz skrev:Min backkamera är obrukbar igen. Streck och mörkt. Ingen ny uppdatering är gjord

Senaste version 2020.48
Kan 2020.48.25 vara vår juluppdatering som är 
?
Jag har själv inte fått den ännu men ser att den finns.
Enligt notateslaapp så är det 0 dagar kvar tills 2020.52 släpps. Vi får se...

Jag har själv inte fått den ännu men ser att den finns.
Enligt notateslaapp så är det 0 dagar kvar tills 2020.52 släpps. Vi får se...
Glad för att jag sålt min Tesla
Den är lite förenad enligt Elon på twitter, några buggar kvar att lösa.
frippan skrev:Den är lite förenad enligt Elon på twitter, några buggar kvar att lösa.

Glad för att jag sålt min Tesla
Sedan jag uppdaterade till 48.12.1 så har min börjat strula med laddningen hemma. Det funkar med laddaren som följer med bilen, men min Halo kan inte längre kommunicera med bilen. Kontrollera strömförsörjning får jag hela tiden. Undra om Tesla har lyckas f* upp handskakningen eller nått.
Laddstrul för mig med. Laddade igår på publik 16A 1-fas. Men bilen vägrade stoppa laddningen och jag kunde därmed inte heller låsa upp laddport. Gjorde ”broms-reset” med det hjälpte inte heller. Efter ca 10 min gick bilen med på att stoppa laddningen.Front242 skrev:Sedan jag uppdaterade till 48.12.1 så har min börjat strula med laddningen hemma. Det funkar med laddaren som följer med bilen, men min Halo kan inte längre kommunicera med bilen. Kontrollera strömförsörjning får jag hela tiden. Undra om Tesla har lyckas f* upp handskakningen eller nått.
Det har dock fungerar som vanligt på hemmaladdaren
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
Kanske blir en julklapp från Elon i alla fall!Hertsh skrev:frippan skrev:Den är lite förenad enligt Elon på twitter, några buggar kvar att lösa.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Hittade denna bild på Reddit - https://www.reddit.com/r/teslamotors/co ... norwegian/pinussen skrev:
Underwhelming är det första ord som jag tänker på om det där är "on fire". Elon gillar tydligen att spela spel i Teslan...TeslaTissel skrev:Hittade denna bild på Reddit - https://www.reddit.com/r/teslamotors/co ... norwegian/pinussen skrev:
https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes
Var en som hade samma problem på FB. Hon hade ringt Tesla och dom sa att man behöver ta ur usb-minnet och sen reboota med knapparna på ratten. Tydligen bra att göra så efter varje ny uppdatering.Elix747 skrev:Laddstrul för mig med. Laddade igår på publik 16A 1-fas. Men bilen vägrade stoppa laddningen och jag kunde därmed inte heller låsa upp laddport. Gjorde ”broms-reset” med det hjälpte inte heller. Efter ca 10 min gick bilen med på att stoppa laddningen.Front242 skrev:Sedan jag uppdaterade till 48.12.1 så har min börjat strula med laddningen hemma. Det funkar med laddaren som följer med bilen, men min Halo kan inte längre kommunicera med bilen. Kontrollera strömförsörjning får jag hela tiden. Undra om Tesla har lyckas f* upp handskakningen eller nått.
Det har dock fungerar som vanligt på hemmaladdaren
Christmas update rullar ut nu. 2020.48.26 (10.2)
Change log
https://imgur.com/a/mDj4Zj4/
Ingenting vettigt egentligen, mest lite lull lull
Change log
https://imgur.com/a/mDj4Zj4/
Ingenting vettigt egentligen, mest lite lull lull
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag hade hoppats på att kunna välja bort mörka backspeglar....
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Det är verkligen dags för en appstore. Med alla spel så börjar det kännas som en Androidtelefon från förr med hundra program man vill avinstallera
Håller med. Skulle byta ut varenda spel mot möjlighet att aktivera en vanlig farthållare alla dagar i veckan, eftersom nuvarande inte fungerar i snöslask. Men det tycks inte vara Teslas prioritering. Underhållning när du laddar är viktigare än fungerande hjälpfunktioner vid körning.Front242 skrev:Det är verkligen dags för en appstore. Med alla spel så börjar det kännas som en Androidtelefon från förr med hundra program man vill avinstallera
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Vad är det som inte riktigt funkar med nuvarande farthållare i snöslask?
Observera, inget ifrågasättande utan mer en okunnig fråga då jag inte kört tillräckligt mycket med farthållaren i snöslask för att ha upplevt problematiken - trots merpart körning i Västernorrland.
Observera, inget ifrågasättande utan mer en okunnig fråga då jag inte kört tillräckligt mycket med farthållaren i snöslask för att ha upplevt problematiken - trots merpart körning i Västernorrland.
M3 LR med accelerations boost -21
MX LR -23
MX LR -23