The host of Jay Leno's garage says he's seen Europe's electric vehicles, but they fall short against Tesla. He says Tesla CEO Elon Musk knew what he was doing and pursued EVs aggressively, making him one of the most successful CEOs in the space. He joins Shepard Smith to discuss.
Jay Leno said he thinks the genius of Tesla’s CEO Elon Musk is that “he was building the infrastructure as he was building the vehicle.”
“Even today, a lot of the major manufacturers build an electric car, but, oh, where do you charge it?” Leno told the “The News with Shepard Smith” during a Friday evening interview. “Elon was smart, when he started, he knew this idea would work so he built charging stations.”
Why Tesla's vehicles are successful: Jay Leno
Moderator: Redaktion

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: Why Tesla's vehicles are successful: Jay Leno
Tesla provade ju 4 år med roadstern innan MS kom. Det är ju snart 13 år sedan. Det stod då väldigt klart att man inte kunde använda roadstern för längre resor, vilket är sant även idag om man inte monterar tredjepartslösning för snabbladdning. Den nyvaknade ICE industrin inser det också, men har ännu långt kvar till något bra alternativ till SuC. De mindre bilarna som drar lite ström klarar sig ändå hyfsat med 50 kW, vilket väl finns snart sagt överallt. Men 100 kW och över? En bit kvar för ”Big Car industry”.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Tycker det är intressant att många bilsamlare av ICE-bilar som Jay L, eller tillverkare av exklusiva ICE-bilar som Christian C., alla verkar digga att köra just Tesla som deras primära dagliga bil. Sedan kan de på helgerna njuta av diverse historiska och sportiga ICE:er (då kör man ofta inte så långa sträckor heller).
Det verkar alltså som de framgångsrika ICE-entusiasterna diggar Elon och Tesla, medans "raggarna" och ICE-pöbeln, hatar Tesla.
Det verkar alltså som de framgångsrika ICE-entusiasterna diggar Elon och Tesla, medans "raggarna" och ICE-pöbeln, hatar Tesla.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
- Gustafsson
- Teslaägare
Tror det är en fråga om ekonomi. Raggarna kör ju inte Porsche heller. Sen finns det ju andra attribut på en raggarbil som Tesla inte har, men som jag tänker mig är nödvändiga för en bra raggarupplevelse 

Senast redigerad av Gustafsson, redigerad totalt 1 gånger.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Ja, sådant som alla vi andra är så glada över att slippa!Gustafsson skrev:Tror det är en fråga om ekonomi. Raggarna kör ju inte Porsche heller. Sen finns det ju andra attribut på en raggarbil som Tesla inte har, men som jag tänker mig är nödvändiga förr en bra raggarupplevelse

- Gustafsson
- Teslaägare
Tänker du på ekorrsvansen i antennen?Jerker skrev:Ja, sådant som alla vi andra är så glada över att slippa!Gustafsson skrev:Tror det är en fråga om ekonomi. Raggarna kör ju inte Porsche heller. Sen finns det ju andra attribut på en raggarbil som Tesla inte har, men som jag tänker mig är nödvändiga förr en bra raggarupplevelse
Ja, framför allt det!Gustafsson skrev:Tänker du på ekorrsvansen i antennen?Jerker skrev:Ja, sådant som alla vi andra är så glada över att slippa!Gustafsson skrev:Tror det är en fråga om ekonomi. Raggarna kör ju inte Porsche heller. Sen finns det ju andra attribut på en raggarbil som Tesla inte har, men som jag tänker mig är nödvändiga förr en bra raggarupplevelse

Så är det säkert! Nu är jag gift, men har ju annars klart märkt att många kvinnor som tycker att Tesla är mycket attraktivt. Så i praktiken så skulle jag misstänka att man har extremt mycket mer framgång att ragga med en Tesla än med en klassisk raggarbil (som kan vara roliga och vissa snygga på annat sätt)!Gustafsson skrev:Tror det är en fråga om ekonomi. Raggarna kör ju inte Porsche heller. Sen finns det ju andra attribut på en raggarbil som Tesla inte har, men som jag tänker mig är nödvändiga för en bra raggarupplevelse

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kommer man ju tänka på en gammal tråd som hette typ ”har jag köpt en raggarbil?”martinot skrev:Så är det säkert! Nu är jag gift, men har ju annars klart märkt att många kvinnor som tycker att Tesla är mycket attraktivt. Så i praktiken så skulle jag misstänka att man har extremt mycket mer framgång att ragga med en Tesla än med en klassisk raggarbil (som kan vara roliga och vissa snygga på annat sätt)!Gustafsson skrev:Tror det är en fråga om ekonomi. Raggarna kör ju inte Porsche heller. Sen finns det ju andra attribut på en raggarbil som Tesla inte har, men som jag tänker mig är nödvändiga för en bra raggarupplevelse

(Ägaren fick väldans mycket uppmärksamhet typ

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19