BYD lokalbussar säljs ju redan i Sverige.
Och de jobbar på att lösa återförsäljareavtal 2021 i Sverige för övriga fordon.
Ställde följande fråga till BYD Europe.
"När kan man köpa dessa BYD fordon i Sverige
BYD Tang
BYD eTP3 skåpbil
Chinese manufacturer BYD to launch 19-tonne electric truck in Europe this year"
Fick följande svar:
Thanks for your interest in BYD vehicles.
For the tang , the vehicle is only available in Norway. And for the 19ton truck, it will be available in the second half of next year.
For the ETP3, could you please share with me more information? the quantities and the timing.
In Sweden, BYD is working on the dealer network. Hope it will be ready next year.
Thanks
Best regards,
Dirk zhou 周雪飞
Project Manager
BYD Industry vehicle|BYD Europe B.V.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Bilen får fyrhjulsdrift, en total effekt på 509 hk och ett maximalt vridmoment på 660 Newton meter. Noll till hundra anges vid 4,6 sekunder och toppfarten på 180 km / h.
Batteripaketet av bladtyp har en kapacitet på 86,4 kWt som ska hålla en räckvidd på 505 kilometer enligt utgått NEDC-standard. WLTP-intervallet är fortfarande inte specificerat.
Den maximala laddningshastigheten på 110 kW ska säkerställa att batterierna laddas från 10 till 80 procent på en halvtimme med en lämplig snabbladdare.
Tang har också möjligheter som många norrmän kräver - det kan dra släpvagnar på upp till 1410 kg och det har möjlighet till ett takräcke.
BYD Tang kostar 599 900 NOK, inklusive ett Executive-paket bestående av bland annat 22-tums fälgar, elektriskt justerbara säten, läderinredning, ventilerade säten, rattuppvärmning, 360-graders kamera och elektrisk baklucka.
De första bilarna kommer till Norge sommaren 2021.
Bilen får fyrhjulsdrift, en total effekt på 509 hk och ett maximalt vridmoment på 660 Newton meter. Noll till hundra anges vid 4,6 sekunder och toppfarten på 180 km / h.
Batteripaketet av bladtyp har en kapacitet på 86,4 kWt som ska hålla en räckvidd på 505 kilometer enligt utgått NEDC-standard. WLTP-intervallet är fortfarande inte specificerat.
Den maximala laddningshastigheten på 110 kW ska säkerställa att batterierna laddas från 10 till 80 procent på en halvtimme med en lämplig snabbladdare.
Tang har också möjligheter som många norrmän kräver - det kan dra släpvagnar på upp till 1410 kg och det har möjlighet till ett takräcke.
BYD Tang kostar 599 900 NOK, inklusive ett Executive-paket bestående av bland annat 22-tums fälgar, elektriskt justerbara säten, läderinredning, ventilerade säten, rattuppvärmning, 360-graders kamera och elektrisk baklucka.
De första bilarna kommer till Norge sommaren 2021.
Byd Tang låter på papperet som en bil som skulle passa de som vill ha en elbil med 4wd och drag.
Vad jag kan se så drar en Enyaq med fyrhjulsdrift mer och lär kosta betydligt mindre. Du brukar väldigt ofta lyfta fram priset för räckvidd och dragkapacitet, då får du gärna förklara varför denna är värd 100-200 000 kr mer än en Enyaq?
Bilen får fyrhjulsdrift, en total effekt på 509 hk och ett maximalt vridmoment på 660 Newton meter. Noll till hundra anges vid 4,6 sekunder och toppfarten på 180 km / h.
Batteripaketet av bladtyp har en kapacitet på 86,4 kWt som ska hålla en räckvidd på 505 kilometer enligt utgått NEDC-standard. WLTP-intervallet är fortfarande inte specificerat.
Den maximala laddningshastigheten på 110 kW ska säkerställa att batterierna laddas från 10 till 80 procent på en halvtimme med en lämplig snabbladdare.
Tang har också möjligheter som många norrmän kräver - det kan dra släpvagnar på upp till 1410 kg och det har möjlighet till ett takräcke.
BYD Tang kostar 599 900 NOK, inklusive ett Executive-paket bestående av bland annat 22-tums fälgar, elektriskt justerbara säten, läderinredning, ventilerade säten, rattuppvärmning, 360-graders kamera och elektrisk baklucka.
De första bilarna kommer till Norge sommaren 2021.
Byd Tang låter på papperet som en bil som skulle passa de som vill ha en elbil med 4wd och drag.
Vad jag kan se så drar en Enyaq med fyrhjulsdrift mer och lär kosta betydligt mindre. Du brukar väldigt ofta lyfta fram priset för räckvidd och dragkapacitet, då får du gärna förklara varför denna är värd 100-200 000 kr mer än en Enyaq?
Det kan han inte, det viktigaste verkar vara att den inte finns här än...