Bästa appen för Tesla

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dannte0
Teslaägare

Bästa appen för Tesla

Inlägg av Dannte0 »

Vilken är den bästa appen för att styra sin Tesla enligt er?
2021 MS+
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Bästa appen för Tesla

Inlägg av EnTraktor »

Teslaappen
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
chry252
Teslaägare

Inlägg av chry252 »

EnTraktor skrev:
Teslaappen
Jämfört med vilka alternativ? Jag har inte testat andra appar än Teslas men är inte direkt imponerad av appen.

Den största bristen är att bilen måste ”väckas” vilket appen gör med högst varierande framgång. Jag är skeptisk till att andra appar har bättre access till bilen men blir gärna motbevisad. :) :P
Model S P85D
May the Force be with you
Användarvisningsbild
Skogslasse
Teslaägare

Inlägg av Skogslasse »

Rätt fråga är kanske vad man vill att appen ska göra och vilken app som fixar detta
För min del räcker Teslas app, men jag är å andra sidan inte så bortskämd med teknikaliteter och finesser.
Har en erkänt seg mobil, CAT, så om bilen svarar segt eller det beror på mobilen vet jag inte men kontakt får jag alltid efter 1/2 minuten eller så.
TMS 2020 nov
Användarvisningsbild
Tretrix
Teslaägare

Inlägg av Tretrix »

Det jag saknar mest i tesla appen är att kunna schemalägga klimatanläggningen, eller att kunna planera min rutt direkt i appen.. Annars tycker jag den fungerar jätte bra
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Tretrix skrev:
Det jag saknar mest i tesla appen är att kunna schemalägga klimatanläggningen, eller att kunna planera min rutt direkt i appen.. Annars tycker jag den fungerar jätte bra
Innehåller senaste uppdatering ngt runt schemaläggning i appen? (Eller det var bara schemaläggning i bilen när den inte är inkopplad?)

Du vet att man kan skicka rutt från tex Google Maps i telefonen till bilen via teslaappen, right?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Tretrix
Teslaägare

Inlägg av Tretrix »

taliz skrev:
Tretrix skrev:
Innehåller senaste uppdatering ngt runt schemaläggning i appen? (Eller det var bara schemaläggning i bilen när den inte är inkopplad?)

Du vet att man kan skicka rutt från tex Google Maps i telefonen till bilen via teslaappen, right?
Precis skicka rutter från andra kartappar funkar, tycker bara att dom kunde integrera det i appen och då också lägga till "schemalägg rutt" ;)
Användarvisningsbild
flojon
Teslaägare

Inlägg av flojon »

taliz skrev:
Wow det hade jag helt missat... Har jag saknat ibland. Tack för tipset! :D
Tesla Model 3 LR AWD uthämtad 20/3-20
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

flojon skrev:
taliz skrev:
Skickar du verkligen rutten? Jag trodde att man bara skickade vart man ska, sedan räknar navigatorn i bilen ut rutten.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare

Inlägg av Vulgarsonic »

frippe skrev:
flojon skrev:
taliz skrev:
Skickar du verkligen rutten? Jag trodde att man bara skickade vart man ska, sedan räknar navigatorn i bilen ut rutten.
Nej, det är tyvärr ingen "rutt" utan enbart en destination du skickar, bilen föreslår sen körvögen på samma sätt som om du slår in destinationen i bilen.
Varken delmål eller ruttalternativ stöds.
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare

Inlägg av Vulgarsonic »

taliz skrev:
Tretrix skrev:

Det längtar jag i.a.f. efter, kan inte för mitt liv förstå hur man år 2020 släpper en funktion för schemaläggning men inte gör det möjligt att fjärrstyra den.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Tretrix skrev:
Jag saknar även "körjournal".
Alla dessa funktioner finns i Volvos app.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare

Inlägg av miksch »

Jeg har testet utallige apper. Foruten Teslas egen app er det faktisk «Stats» som er veldig bra. Med den har du flere funksjoner som er veldig nyttige. Så er det «Tesla remote» som fungerer veldig bra. De fleste andre appene gjør ikke mer nytte, eller du har funksjoner som må låses opp via «kjøp i app».

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

Automate har jag testat, funkar även på ny Mac M1.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

mikebike skrev:
Tretrix skrev:
Hade varit mycket smidigt håller jag med er bägge om (både styra schemaläggning, skicka över hela rutter och körjournal). Kan till de förslagen även lägga till att kunna styra laddeffekten via appen.

Hade gärna även sätt att man kunde låsa/låsa upp bilen med enbart smart watch (utan att man måste ha med sig mobilen).

Det sagt så har väl Volvo och Polestar inga appar alls än? För ICE:erna vet jag att det finns, men tänker närmast på deras BEV:ar. Eller har det äntligen kommit nu (skulle väl vara ute just nu runt årsskiftet, om jag minns rätt)?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Inlägg av LasseTM »

Smartcharge.dev får min röst
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare

Inlägg av Bernando »

LasseTM skrev:
Smartcharge.dev får min röst
+1
MS P85 2014
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Använder bara Smartcharge.dev och Watch For Tesla utöver Teslas egna app. Kan inte tänka mig att behöva något annat.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

martinot skrev:
mikebike skrev:
Tretrix skrev:
Hade varit mycket smidigt håller jag med er bägge om (både styra schemaläggning, skicka över hela rutter och körjournal). Kan till de förslagen även lägga till att kunna styra laddeffekten via appen.

Hade gärna även sätt att man kunde låsa/låsa upp bilen med enbart smart watch (utan att man måste ha med sig mobilen).

Det sagt så har väl Volvo och Polestar inga appar alls än? För ICE:erna vet jag att det finns, men tänker närmast på deras BEV:ar. Eller har det äntligen kommit nu (skulle väl vara ute just nu runt årsskiftet, om jag minns rätt)?
Jag menar VoC som Volvo haft länge, jag vet inte om den finns till XC40 P8.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

themax skrev:
Använder bara Smartcharge.dev och Watch For Tesla utöver Teslas egna app. Kan inte tänka mig att behöva något annat.
Är detta den bästa klockappen för Tesla?

Har länge saknat att Tesla själva inte har app för klockor. Dåligt tycker jag! Har det bla. till vår Mercedes (även den är mest praktisk när man skall leta efter bilen på parkering).

I brist på att Tesla inte har egen app, är det denna man skall lägga pengar på och skaffa?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

JA!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

När det gäller att skicka destinationer verkar det allt fungera bättre från iPhone än Android, någon annan som märkt det?
Från samlingen får jag oftast en adress i bilen som den inte kan tolka.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

kenjon skrev:
JA!
Ok, får bli att skaffa den då! :D
Bild
Skriv svar