Hela Norrköping Supercharger strömlös
Moderator: Redaktion
Hela Norrköping Supercharger strömlös
Var där 17:00 idag
Ingen laddstolpe fungerade.
Har aldrig upplevt eller hört talas om att en hel station slutat fungera.
Re: Hela Norrköping Supercharger strömlös
Satt i telefonkö 20 min men tröttnade, behövde inte ladda. Det var många där.Svirre skrev:Har du felanmält?
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Lagan var helt utslagen för ett par somrar sedan när min dotter skulle ladda där på hemväg i min X.ermase skrev:Var där 17:00 idag
Det är enda gången jag har hört talas om en stängd station, då var det också Tesla-personal på plats som dirigerade om bilar till närliggande laddare.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Det visade sig att hela Ingelstaområdet vart strömlöst inte bara laddarna. Strömmen var borta mellan 17:20 och 20:10.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Brukar visas i navigatorn om en superchargerstation är ur funktion.
Kommer du ihåg om det visades?
Mvh
Kommer du ihåg om det visades?
Mvh
Laddarna i Verona blev strömlösa under det att vi laddade 2015. Vi hade då redan tillräcklig laddnivå för att nå nästa. Enda gång det hänt oss på över 25 000 mil.
Däremot avspärrad laddare i Murcia i början av pandemin då dela köpcentret var stängt med barrikader, dock av plast, så desperata som vi var bröt vi oss in för att finna att en spansk teslaägare gjort detsamma. Som tur var hade laddarna forfarande strömförsörjning även om hela centret i övrigt var nedsläckt och öde. Spanjoren var inte helt nöjd, han jämförde med bensinstationerna som inte var avspärrade. Vi blev mycket nervösa inför vår fortsatta hemresa. Övriga stationer som drabbades av nedstängning under pandemin, som jag känner till, var StAnton och Fuengirola. Var det flera?
Känsligt att placera SuC i köpcenter eller i en hotellparkering
Däremot avspärrad laddare i Murcia i början av pandemin då dela köpcentret var stängt med barrikader, dock av plast, så desperata som vi var bröt vi oss in för att finna att en spansk teslaägare gjort detsamma. Som tur var hade laddarna forfarande strömförsörjning även om hela centret i övrigt var nedsläckt och öde. Spanjoren var inte helt nöjd, han jämförde med bensinstationerna som inte var avspärrade. Vi blev mycket nervösa inför vår fortsatta hemresa. Övriga stationer som drabbades av nedstängning under pandemin, som jag känner till, var StAnton och Fuengirola. Var det flera?
Känsligt att placera SuC i köpcenter eller i en hotellparkering
- subarctic2123
- Teslaägare
Ingelsta köpcentrum fick utrymmas. McDonalds var helt svart.Svirre skrev:Var det strömlöst intill också, typ MediaMarkt ?
MediaMarkt och Dollarstore hade förvånansvärt ström ändå. Alla bilfirmor och butiker på andra sidan vägen mot superchargern var också svarta.
Laddade inte själv eftersom jag kom dit precis efter att det hänt. Men vad händer om man laddar och allt dör? Räknas det som en fullbordad laddning då?
Model 3 Long Range 2020 Pearl White, Helsvart premiuminteriör, 18" Aero-fälgar
Model Y Long Range 2023 Pearl White, Helsvart premiuminteriör, 19" fälgar
Vem räknar det som fullbordad laddning menar du?
Om du inte laddat tillräckligt skulle inte jag kalla den fullbordad

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- subarctic2123
- Teslaägare
Haha sant det. Jag tänkte mer på vad som händer på teslakontot. Om man får betala eller ej och om det står något speciellt om strömmen skulle gå under pågående laddning.bylund skrev:Vem räknar det som fullbordad laddning menar du?
Model 3 Long Range 2020 Pearl White, Helsvart premiuminteriör, 18" Aero-fälgar
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag tror att dom tar betalt för det som levererats.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19