Skillnaden mellan 50 mil och 18 mil är givetvis orimligt stor, men när spelar räckvidden roll? Jag skulle säga att det är vid långfärd och då får du nog betydligt större räckvidd än 18 mil.cederstock skrev:Jag kanske skall lägga till att jag inte förvärmt bilen alls, bara sätter mig i bilen och kör iväg. Jag tycker det är fascinerande att det verkar vara så många som tycker det är ok att en bil som marknadsförs klara ca 50 mil på en laddning i verkligheten inte klarar mer än 18 mil. Jag tycker det är väldigt vilseledande marknadsföring.
Jag antar att du likt mig har en Model 3 LR eftersom du skriver 50 mils räckvidd. Vid långfärd har jag alltid kommit mer än 30 mil om jag startat med mer än 90 % laddning. Även i hällregn, 1-2 plusgrader, motvind och 120 km/h marschfart har jag kommit mer än 30 mil.
De senaste dagarna, med stadskörning, mycket förvärmning, korta körsträckor, drar bilen mer, men jag bryr mig inte så mycket, eftersom det bara är att ladda någon natt när bilen ändå står parkerad.