SR Play?
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
SR Play?
Vi brukar lyssna på sommar/vinter-pratare och P3 dokumentär när vi är ute och åker. I gamla bilen strömmade jag från mobilen, vilket även fungerar i min Model 3, men finns det något sätt att lyssna på Sveriges Radios arkiv direkt i bilen?
Webläsaren fungerar, men bara så länge man står still.
Webläsaren fungerar, men bara så länge man står still.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- mikebike
- Teslaägare
Re: SR Play?
Stationer finns ju, men inte arkivet.LarsL skrev:Borde gå att hitta genom TuneIn.
Både sommar/vinterprat och p3 dokumentär finns på Spotify
Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Hur gamla vill du ha?
Här finns ju årets åtminstone.
https://tunein.com/radio/Sommar--Vinter ... =124317907
Här finns ju årets åtminstone.
https://tunein.com/radio/Sommar--Vinter ... =124317907
- mikebike
- Teslaägare
Hur skall man söka?
Jag vill alltså kunna välja mellan olika sommar/vinterpratare och dokumentatärer.
Jag vill alltså kunna välja mellan olika sommar/vinterpratare och dokumentatärer.
Sök på Sommar Vinter så borde de dyka upp som en lista. Själv brukar jag lyssna på Vetenskapsradion Historia och Dokumentärerna på P1 och P3.mikebike skrev:Hur skall man söka?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
SR har rätt bra närvaro på Spotify, det mesta finns där inkl poddarna.
Bara söka på tex P3 Dokumentär och trycka på follow..
Bara söka på tex P3 Dokumentär och trycka på follow..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Man får testa lite olika sökord. Det funkar inte helt klockrent men jag brukar tillslut hitta vad jag söker efter, bland annat sommarprat etc.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
- mikebike
- Teslaägare
Det funkar kanske om man vet vad man letar efter, men jag vill alltså ha en lista eller förteckning över de olika avsnitten och därifrån välja vilket vi skall lyssna på.LarsL skrev:Ja, typ sök på ”Sommar Lars Wallin”.
Som i appen ungefär.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Då är det väl bara att söka på eller följa till den podcasten på ditt konto? Det fungerar ju som vilken podcastklient som helst...mikebike skrev:Det funkar kanske om man vet vad man letar efter, men jag vill alltså ha en lista eller förteckning över de olika avsnitten och därifrån välja vilket vi skall lyssna på.LarsL skrev:Ja, typ sök på ”Sommar Lars Wallin”.
Som i appen ungefär.
- mikebike
- Teslaägare
Du får nog förklara lite bättre. Jag vet knappt vad en podcast är, och jag har aldrig använt någon.OfarligTesla skrev:Då är det väl bara att söka på eller följa till den podcasten på ditt konto? Det fungerar ju som vilken podcastklient som helst...mikebike skrev:Det funkar kanske om man vet vad man letar efter, men jag vill alltså ha en lista eller förteckning över de olika avsnitten och därifrån välja vilket vi skall lyssna på.LarsL skrev:Ja, typ sök på ”Sommar Lars Wallin”.
Som i appen ungefär.
- mikebike
- Teslaägare
Att gå via webbläsaren fungerar ju, men det blir tyst när man kör.
I gamla bilen kunde man spela DVD, bilden försvann när man körde men ljudet var kvar.
I gamla bilen kunde man spela DVD, bilden försvann när man körde men ljudet var kvar.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Ja sök på vad du vill lyssna på, så är det sommarpratare så är det väl sommar & vinter i p1 man skall söka på eftersom det verkar vara namnet.mikebike skrev:Du får nog förklara lite bättre. Jag vet knappt vad en podcast är, och jag har aldrig använt någon.
Re: SR Play
Jag sökte upp de ”kanaler” jag ville ha i bilen genom webbläsaren på ipaden (eller datorn) lägger till den som favoriter.
Om du skapar ett konto på tunein och sedan följer den här länken och sätter den som favorit så kan du hitta den i bilen om du loggar in med samma konto på tunein i bilen.
https://tunein.com/podcasts/Podcasts/So ... 1-p157702/
Om du skapar ett konto på tunein och sedan följer den här länken och sätter den som favorit så kan du hitta den i bilen om du loggar in med samma konto på tunein i bilen.
https://tunein.com/podcasts/Podcasts/So ... 1-p157702/
Som jag skrev tidigare så är det bara att söka på "Sommar Vinter" i Any Music, klicka på "Sommar & Vinter i P1" och därefter på listikonen (tre vågräta streck precis till vänster om rubriken) så får man upp lista på alla episoder.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- mikebike
- Teslaägare
Jag hittade "Sommar & Vinter i P1" som Podd, och "Best of P3 dokumentär" som Spellista.
Kanske inte riktigt hur jag tänkte mig att det skulle vara, men genom att följa den ena och gilla den andra så bör det gå att använda under färd.
Jag kan tycka att det är enklare i appen, men det är ju inte aktuellt att fippla med telefonen under färd.
EDIT: Nu hittade jag P3 dokumentär som Podd, varför såg jag inte den tidigare?
Tack för tips och glada tillrop.
Kanske inte riktigt hur jag tänkte mig att det skulle vara, men genom att följa den ena och gilla den andra så bör det gå att använda under färd.
Jag kan tycka att det är enklare i appen, men det är ju inte aktuellt att fippla med telefonen under färd.
EDIT: Nu hittade jag P3 dokumentär som Podd, varför såg jag inte den tidigare?
Tack för tips och glada tillrop.