Yrkesskada?
Moderator: Redaktion
Yrkesskada?
Kollar på nyheterna på TV4 när det bryts för ett viktigt kort reklammeddelande. En Volvo av senaste modell ses körande i ett vackert landskap samtidigt som en Monica Törnell kopia hest sjunger refrängen - När det stora vemodet rullar in från låten Vintersaga...
Hallå, jag har arbetat med information och kommunikation i hela mitt vuxna liv och begriper ingenting. Bra låt, fina bilder men vad är budskapet? Att det är extremt deppigt att köra en Volvo eller att behöva lägga om till vinterdäck?
Hallå, jag har arbetat med information och kommunikation i hela mitt vuxna liv och begriper ingenting. Bra låt, fina bilder men vad är budskapet? Att det är extremt deppigt att köra en Volvo eller att behöva lägga om till vinterdäck?
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: Yrkesskada?
Jag lyssnade på någon förståsigpåare om Volvos reklam med dels Zlatan och dem andra varianterna och tanken är tydligen att vi skall känna stor samhörighet med dem miljöerna och därmed bättre knyta an till budskapet på den emotionella nivå. Om detta funkar bra för majoriteten av den tilltänkta målgruppen vet jag inte men jag skulle inte bli förvånad om det gör just det.+46 skrev:Kollar på nyheterna på TV4 när det bryts för ett viktigt kort reklammeddelande. En Volvo av senaste modell ses körande i ett vackert landskap samtidigt som en Monica Törnell kopia hest sjunger refrängen - När det stora vemodet rullar in från låten Vintersaga...
- DperssonBIlrekond
- Kontakt:
+46 skrev:Kollar på nyheterna på TV4 när det bryts för ett viktigt kort reklammeddelande. En Volvo av senaste modell ses körande i ett vackert landskap samtidigt som en Monica Törnell kopia hest sjunger refrängen - När det stora vemodet rullar in från låten Vintersaga...
Du har ju helt rätt..
Det är sjukt deppigt att köra en ny Volvo

Får köra mycket nya bilar i jobbet och ingen är så tråkig eller "icke intetsägande" som en Volvo... Dörrsidorna består fortfarande av folierad pappkartong

Hejja tyskt och Tesla såklart

www.DperssonBilrekond.se
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3
Men å andra sidan så tycker jag en vintersaga är en ganska bra låt. Buskapet i låten behöver inte alltid matcha budskapet i reklamen.DperssonBIlrekond skrev:+46 skrev:Kollar på nyheterna på TV4 när det bryts för ett viktigt kort reklammeddelande. En Volvo av senaste modell ses körande i ett vackert landskap samtidigt som en Monica Törnell kopia hest sjunger refrängen - När det stora vemodet rullar in från låten Vintersaga...
Du har ju helt rätt..
Det är sjukt deppigt att köra en ny Volvo![]()
Får köra mycket nya bilar i jobbet och ingen är så tråkig eller "icke intetsägande" som en Volvo... Dörrsidorna består fortfarande av folierad pappkartong![]()
Stolarna är dock bra /bekväma för långfärd...DperssonBIlrekond skrev:+46 skrev:Kollar på nyheterna på TV4 när det bryts för ett viktigt kort reklammeddelande. En Volvo av senaste modell ses körande i ett vackert landskap samtidigt som en Monica Törnell kopia hest sjunger refrängen - När det stora vemodet rullar in från låten Vintersaga...
Du har ju helt rätt..
Får köra mycket nya bilar i jobbet och ingen är så tråkig eller "icke intetsägande" som en Volvo... Dörrsidorna består fortfarande av folierad pappkartong![]()

Jag tyckte om min volvo innan jag fick teslan. Helt OK bil och bland dom tystaste bilarna jag haft.
Sen om man jämför med teslan så är ju allt annat skit ändå.
Sen om man jämför med teslan så är ju allt annat skit ändå.
Som sagt; fina bilder, bra låt men passar de ihop?Martinen skrev:Men å andra sidan så tycker jag en vintersaga är en ganska bra låt. Buskapet i låten behöver inte alltid matcha budskapet i reklamen.
Volvo (latin) = "jag rullar"
Modern tolkning av Vintersaga = När det stora vemodet rullar (Volvo?) in...
På jobbets XC70 är det sjukt svårt att justera stolsryggen. Får inte plats med handen att komma åt.+46 skrev:Stolarna är dock bra /bekväma för långfärd...DperssonBIlrekond skrev:+46 skrev:Kollar på nyheterna på TV4 när det bryts för ett viktigt kort reklammeddelande. En Volvo av senaste modell ses körande i ett vackert landskap samtidigt som en Monica Törnell kopia hest sjunger refrängen - När det stora vemodet rullar in från låten Vintersaga...
Du har ju helt rätt..
Men där e väl nån textrad där Volvo är med i låten.+46 skrev:Som sagt; fina bilder, bra låt men passar de ihop?Martinen skrev:Men å andra sidan så tycker jag en vintersaga är en ganska bra låt. Buskapet i låten behöver inte alltid matcha budskapet i reklamen.
Icke intetsägande? Den är alltså trevlig?DperssonBIlrekond skrev:+46 skrev:Kollar på nyheterna på TV4 när det bryts för ett viktigt kort reklammeddelande. En Volvo av senaste modell ses körande i ett vackert landskap samtidigt som en Monica Törnell kopia hest sjunger refrängen - När det stora vemodet rullar in från låten Vintersaga...
Du har ju helt rätt..

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Martinen skrev:Men där e väl nån textrad där Volvo är med i låten.+46 skrev:Som sagt; fina bilder, bra låt men passar de ihop?Martinen skrev:Men å andra sidan så tycker jag en vintersaga är en ganska bra låt. Buskapet i låten behöver inte alltid matcha budskapet i reklamen.
Behövs inte..
Finns en en solklar koppling till produkten (Volvo) om man först tar del av reklambyråns varudeklaration / förklaring
Nu förstår jag exakt

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampa ... 876397.ece