3G fungerar inte
Moderator: Redaktion
- OldManLink
- Teslaägare
3G fungerar inte
Jag fick min Model S i mitten av augusti och har hittills kört 1100 mil med den utan problem. Nu har jag dock ett problem som jag behöver hjälp med.
Sedan ett par dagar tillbaka har jag inget 3G i min Model S. Det betyder att kartorna visas inte, och jag har ingen kontakt med bilen om den inte står hemma (där WiFin finns).
Har någon annan haft liknande problem, och vad var lösningen i så fall?
Sedan ett par dagar tillbaka har jag inget 3G i min Model S. Det betyder att kartorna visas inte, och jag har ingen kontakt med bilen om den inte står hemma (där WiFin finns).
Re: 3G fungerar inte
Samma problem här men trodde först att de berodde på att Tesla "remotat" min bil då jag idag fick upp någon okänd inloggningsruta där jag skulle fylla i ett lösenord och inte sett detta tidigare och kom upp när jag klickade på WIFI symbolen.OldManLink skrev:Jag fick min Model S i mitten av augusti och har hittills kört 1100 mil med den utan problem. Nu har jag dock ett problem som jag behöver hjälp med.
Men mina kartor fungerade ändå på lilla skärmen men var svårt att söka upp hotellet jag skulle till då jag direkt fick upp en ruta om stad och gatunamn och kunde inte som vanligt söka som typ på Google.
Tur att bilen rullar ändå...
Om felet kvarstår efter reset kan ni använda internetdelning med 3G/4G puck eller en mobiltelefon för att hålla ingång kartor etc.
Testade reset men ingen skillnad och kartorna funkade på lilla skärmen så ingen panik där men stora problem även med handsfee som jag fick koppla ur då det bara hände sig.FAJ skrev:Om felet kvarstår efter reset kan ni använda internetdelning med 3G/4G puck eller en mobiltelefon för att hålla ingång kartor etc.
Telia har haft problem med mobilnäten idag, så det kan ju vara en del av problemen.
Som med all annan elektronik, testa att starta om bilen.
Som med all annan elektronik, testa att starta om bilen.
Jag har haft problemet sedan uppgraderingen till 7.0. Är det felet? Har provat allt. Ingen med någon idé?
Låter som ett lite större problem än vanligtleiflodde skrev:Testade reset men ingen skillnad och kartorna funkade på lilla skärmen så ingen panik där men stora problem även med handsfee som jag fick koppla ur då det bara hände sig.FAJ skrev:Om felet kvarstår efter reset kan ni använda internetdelning med 3G/4G puck eller en mobiltelefon för att hålla ingång kartor etc.

Hade samma problem häromdagen, det löste sig en stund efter jag körde en reset.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Det hände mig också häromdan, jag fick göra reset 3 gånger på stora skärmen innan det kom igång igen.leiflodde skrev:Testade reset men ingen skillnad och kartorna funkade på lilla skärmen så ingen panik där men stora problem även med handsfee som jag fick koppla ur då det bara hände sig.
Skoda Enyaq 85x 2025
Har också haft problem senaste 3 dagarna. Men en reset verkar ha löst det nu iaf...
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
Sponsra min Roadster2! http://---