3G fungerar inte

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OldManLink
Teslaägare

3G fungerar inte

Inlägg av OldManLink »

Jag fick min Model S i mitten av augusti och har hittills kört 1100 mil med den utan problem. Nu har jag dock ett problem som jag behöver hjälp med.

Sedan ett par dagar tillbaka har jag inget 3G i min Model S. Det betyder att kartorna visas inte, och jag har ingen kontakt med bilen om den inte står hemma (där WiFin finns).

Har någon annan haft liknande problem, och vad var lösningen i så fall?
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Re: 3G fungerar inte

Inlägg av leiflodde »

OldManLink skrev:
Jag fick min Model S i mitten av augusti och har hittills kört 1100 mil med den utan problem. Nu har jag dock ett problem som jag behöver hjälp med.

Sedan ett par dagar tillbaka har jag inget 3G i min Model S. Det betyder att kartorna visas inte, och jag har ingen kontakt med bilen om den inte står hemma (där WiFin finns).

Har någon annan haft liknande problem, och vad var lösningen i så fall?
Samma problem här men trodde först att de berodde på att Tesla "remotat" min bil då jag idag fick upp någon okänd inloggningsruta där jag skulle fylla i ett lösenord och inte sett detta tidigare och kom upp när jag klickade på WIFI symbolen.

Men mina kartor fungerade ändå på lilla skärmen men var svårt att söka upp hotellet jag skulle till då jag direkt fick upp en ruta om stad och gatunamn och kunde inte som vanligt söka som typ på Google.

Tur att bilen rullar ändå...
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Gissar att ni redan provat reset genom att hålla in båda rattknapparna?
Användarvisningsbild
FAJ
Teslaägare

Inlägg av FAJ »

Om felet kvarstår efter reset kan ni använda internetdelning med 3G/4G puck eller en mobiltelefon för att hålla ingång kartor etc.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

FAJ skrev:
Om felet kvarstår efter reset kan ni använda internetdelning med 3G/4G puck eller en mobiltelefon för att hålla ingång kartor etc.
Testade reset men ingen skillnad och kartorna funkade på lilla skärmen så ingen panik där men stora problem även med handsfee som jag fick koppla ur då det bara hände sig.
Användarvisningsbild
Hammar

Inlägg av Hammar »

Telia har haft problem med mobilnäten idag, så det kan ju vara en del av problemen.
Som med all annan elektronik, testa att starta om bilen.
Användarvisningsbild
iCar
Teslaägare

Inlägg av iCar »

Jag har haft problemet sedan uppgraderingen till 7.0. Är det felet? Har provat allt. Ingen med någon idé?
Användarvisningsbild
FAJ
Teslaägare

Inlägg av FAJ »

leiflodde skrev:
FAJ skrev:
Testade reset men ingen skillnad och kartorna funkade på lilla skärmen så ingen panik där men stora problem även med handsfee som jag fick koppla ur då det bara hände sig.
Låter som ett lite större problem än vanligt :-) . Vad säger Tesla ServC?
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Hade samma problem häromdagen, det löste sig en stund efter jag körde en reset.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
ironjack
elbilist

Inlägg av ironjack »

leiflodde skrev:
Det hände mig också häromdan, jag fick göra reset 3 gånger på stora skärmen innan det kom igång igen.
Model S 85 2014, Model S 90D 2016, Model 3 LR 2019
Skoda Enyaq 85x 2025
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inlägg av AnteF »

Har också haft problem senaste 3 dagarna. Men en reset verkar ha löst det nu iaf...
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Skriv svar