Kontrollera att du har senaste programvaran i S10:an först.mikebike skrev:Jag skall testa ikväll fungerar inte detta så ger jag upp och beställer en FOB.
Tror den senaste är från 6 dec 2020.
Inställningar/Programvaruppdatering/Hämta installera
Moderator: Redaktion
Kontrollera att du har senaste programvaran i S10:an först.mikebike skrev:Jag skall testa ikväll fungerar inte detta så ger jag upp och beställer en FOB.
Det märkliga är att det fungerade hyfsat (8/10) från början, men jag var inte nöjd och testade art göra om alltihopa.Dexter skrev:Kontrollera att du har senaste programvaran i S10:an först.mikebike skrev:Jag skall testa ikväll fungerar inte detta så ger jag upp och beställer en FOB.
Tror den senaste är från 6 dec 2020.
Inställningar/Programvaruppdatering/Hämta installera
Nej, ingen nyare än 1 dec.Dexter skrev:Ny programvara till Samsung S9/S10
Kan vara värt att testa och se om blåtanden blir bättre eller ännu sämre.
Ja, och då får jag veta att 1/12 som jag installerade den 11/12 är den senaste.Dexter skrev:Jag uppdaterade min S9+ precis. Firmware från 2021-01-06 släppt 2021-01-11. Har du provat och söka manuellt efter programuppdateringar?
Ett tips är att lära sig "nästan stänga" dörren. Dvs så den är stängd men inte låst.mikebike skrev:Nej, ingen nyare än 1 dec.Dexter skrev:Ny programvara till Samsung S9/S10
Min telefon fungerar 8 gånger av 10 nu, nästan ok.
Det är bara så inkonsekvent. Det kan funka att låsa upp bilen, jag tar ut snöborsten och innan jag hunnit till bilens front så låser den sig. Om jag då går tillbaks till förardörren så går det inte att öppna.
Normalt så låses bilen när jag gått 15 meter.
Jag uppdaterade frugans S9+ och min S9+ med nya programvaran som kom upp idag.mikebike skrev:Nej, ingen nyare än 1 dec.Dexter skrev:Ny programvara till Samsung S9/S10
Min telefon fungerar 8 gånger av 10 nu, nästan ok.
Det är bara så inkonsekvent. Det kan funka att låsa upp bilen, jag tar ut snöborsten och innan jag hunnit till bilens front så låser den sig. Om jag då går tillbaks till förardörren så går det inte att öppna.
Normalt så låses bilen när jag gått 15 meter.
Bling!Dexter skrev:Samsungs Lysdiodstelefon fodral.mikebike skrev:Vad fan är en LED cover?
Lite bling bling är det kanske.mikebike skrev:Bling!Dexter skrev:Samsungs Lysdiodstelefon fodral.mikebike skrev:Vad fan är en LED cover?
Nä, sånt bjäfs har jag inte. Det känns som att det inte direkt underlättar trådlös laddning eller Samsung Pay?
"Skyddar kreditkorten från avläsning"Dexter skrev:Lite bling bling är det kanske.mikebike skrev:Bling!Dexter skrev:Samsungs Lysdiodstelefon fodral.mikebike skrev:Vad fan är en LED cover?
Nä, sånt bjäfs har jag inte. Det känns som att det inte direkt underlättar trådlös laddning eller Samsung Pay?
Men fodralet skyddar kreditkorten från avläsning.
Har märkt det om man har bilfjärrkontrollen i samma ficka som telefonen så vägrar bilen att öppna sig.(I detta fallet en Volvo).
Men trådlös laddning och NFC fungerar med fodralet utan problem.
Dela med dig av inställningarna till mikebike, så kanske han kan få ordning på sin Samsung S9 som krånglar?Dexter skrev:Vill informera att Samsung S9+ fungerar utmärkt att öppna bilen med.
Provat med 2st S9+![]()
Kanske del undrar efter våra diskussioner här i tråden.
Jag försökte hjälpa honom tidigare i tråden men han fick inte det till att fungera ändå.martinot skrev:Dela med dig av inställningarna till mikebike, så kanske han kan få ordning på sin Samsung S9 som krånglar?Dexter skrev:Vill informera att Samsung S9+ fungerar utmärkt att öppna bilen med.
Provat med 2st S9+![]()
(Inga problem för mig, men kör iPhone, och kan inte något om Android.)
Jag har en S10 och nu har det fungerat flera veckor utan att jag ändrat något i telefonen. Sedan senaste uppdateringen av mjukvaran i bilen?martinot skrev:Dela med dig av inställningarna till mikebike, så kanske han kan få ordning på sin Samsung S9 som krånglar?Dexter skrev:Vill informera att Samsung S9+ fungerar utmärkt att öppna bilen med.
Provat med 2st S9+![]()
(Inga problem för mig, men kör iPhone, och kan inte något om Android.)