Trilskande webläsare
Moderator: Redaktion
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Trilskande webläsare
Webläsaren i våra Teslor får mycket kritik.
En sak som driver mig till vansinne är att tangentbordet försvinner. Om jag t ex vill mata in en URL i inmatningsfältet klickar jag där och tangentbordet kommer upp nedtill på skärmen. Därefter börjar jag skriva, men direkt efter första tecknet så försvinner tangentbordet. Jag har varit med om samma sak när jag ska mata in adress i navigatorn.
Är det bara jag som har det problemet?
En sak som driver mig till vansinne är att tangentbordet försvinner. Om jag t ex vill mata in en URL i inmatningsfältet klickar jag där och tangentbordet kommer upp nedtill på skärmen. Därefter börjar jag skriva, men direkt efter första tecknet så försvinner tangentbordet. Jag har varit med om samma sak när jag ska mata in adress i navigatorn.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: Trilskande webläsare
Haha, jag har aldrig haft en fungerande webbläsare. Tror jag testat nån enstaka gång i alla "mina" fem Teslor men med 0% success rate har det inte varit så intressant att fortsätta 

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Det är ungefär så jag känner det också och jag vet att webläsaren är kass, men att inte ens kunna skriva in en URL är väl något slags bottenrekord. Det skulle ju vara trevligt att exempelvis kunna mata in chargefinder.com i webläsaren och hitta laddplatser i omgivningen. Nu blir det till att plocka fram mobilen och leta där.Legato skrev:Haha, jag har aldrig haft en fungerande webbläsare. Tror jag testat nån enstaka gång i alla "mina" fem Teslor men med 0% success rate har det inte varit så intressant att fortsätta
Dessutom har jag samma problem med att mata in adresser i navigatorn ibland.
Senast redigerad av Niklas Z, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Jag tycker webbläsaren på MCU2 fungerar att använda, dock är den långsam att starta.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Intressant hur otroligt seg webben blivit. Datorn i MCU1 är ju rejält mycket rappare än vad fom fanns på 90 och början av 00 talet, men ändå gick det att surfa på webben då men inte nu, knappt ens med MCU2.
Hur svårt ska det vara?
Hur svårt ska det vara?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Bara installera Netscape så löser sig problemet!Teslaspolen skrev:Intressant hur otroligt seg webben blivit. Datorn i MCU1 är ju rejält mycket rappare än vad fom fanns på 90 och början av 00 talet, men ändå gick det att surfa på webben då men inte nu, knappt ens med MCU2.
Hur svårt ska det vara?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Webläsaren i min bil envisas med att gå efter Kalifornientid. Ska det vara så, eller finns det någon gömd inställning?
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Nej, har inte hänt.Niklas Z skrev:Webläsaren i våra Teslor får mycket kritik.
Däremot är det störande att ljudet försvinner när man kör.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Samma här. Värdelöst då webbtjänster som använder sig av klientens tid inte funkar. Hur tänkte de? #techbolagElmil skrev:Webläsaren i min bil envisas med att gå efter Kalifornientid. Ska det vara så, eller finns det någon gömd inställning?
Jag skulle gärna se att webbläsaren hade ljud när man körde (bra för att streama radio eller podd), och att den gick att använda i fullskärm när man är parkerad (går att komma runt med YT-hacket, men hade varit smidigare om det gick direkt med en enkel knapptryckning).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/