Fordonsbolaget... ??
Moderator: Redaktion
- Andreasson
- Teslaägare
Fordonsbolaget... ??
Min son ska köpa sig en begagnad S. Jag svängde därför förbi Fordonsbolaget igår när jag hade ett ärende till Stockholm. Efter besöket där hoper sig några frågor:
1. Hur kommer det sig att de har så otroligt många Teslor? Säkert 30 st inne i hallen och lika många översnöade på gården.
2. Hur kommer det sig att nästan ingen av dem har fri SuperCharging?
Jag ställde ovanstående frågor till en säljare, som inte verkade vara intresserad av att ge uppriktiga svar utan kom med svepande undanflykter i hopp om att jag skulle svälja dem. Men det gör jag inte.
Är det någon som vet något mer??
1. Hur kommer det sig att de har så otroligt många Teslor? Säkert 30 st inne i hallen och lika många översnöade på gården.
Jag ställde ovanstående frågor till en säljare, som inte verkade vara intresserad av att ge uppriktiga svar utan kom med svepande undanflykter i hopp om att jag skulle svälja dem. Men det gör jag inte.
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
Re: Fordonsbolaget... ??
De köper Teslas inbyten och då har Tesla passat på att ta bort fri SuC. Tror målet är att minska de bilarna till ett minimum.Andreasson skrev:Min son ska köpa sig en begagnad S. Jag svängde därför förbi Fordonsbolaget igår när jag hade ett ärende till Stockholm. Efter besöket där hoper sig några frågor:
Vet att dom tidigare har haft ganska höga priser på begagnade Teslor och inte har varit villiga att sänka priset, dom sa att det kommer alltid någon som vill köpa dom det är bara en tidsfråga.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
lite offtopic,
har Fordonsbolget o Riddemarks nått ihop ?
FD: vw egolf, Porsche TT, MXP100D,Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
NU: MS P85D-15, MS Plaid-23
FT:Cybertruck awd beställt
NU: MS P85D-15, MS Plaid-23
FT:Cybertruck awd beställt
- Gustafsson
- Teslaägare
Riddermarks bjöd 600, Tesla 670 och fordonsbolaget 690 för min bil. Motsvarande skillnad i utpris?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Spännande. Tvärt om för mig. Förutom att tesla inte lägger några egna bus längre verkar det som? Dom hänvisade bara till fordonsbolagetGustafsson skrev:Riddermarks bjöd 600, Tesla 670 och fordonsbolaget 690 för min bil. Motsvarande skillnad i utpris?
Att Tesla inte köper på sig beg S och X just nu ligger helt i linje med en refresh. Ett lager av beg bilar rasar väl 10% över en natt när det lanseras en ny modell - dels pga av ren skillnad i produkt, men sedan är vi säkert ett antal som byter till en ny S och då ökar utbudet av den gamla modellen som pressar ner priset...
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Är du säker på detta? Min advisor frågade mig explicit igår om jag ville byta in min nuvarande X. Jag svarade att det beror helt på bud och hon sa att det varierar från dag till dag, men lägg in den för värdering...P_EL skrev:Att Tesla inte köper på sig beg S och X just nu ligger helt i linje med en refresh. Ett lager av beg bilar rasar väl 10% över en natt när det lanseras en ny modell - dels pga av ren skillnad i produkt, men sedan är vi säkert ett antal som byter till en ny S och då ökar utbudet av den gamla modellen som pressar ner priset...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Det tror jag inte... Inte mer än att båda är stora köpare och säljare av Tesla och att båda haft väldigt bra år 2020pitemacc skrev:lite offtopic,

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Antagligen låter de handlarna lägga bud på den så det behöver inte betyda att Tesla själva köper in den.Legato skrev:Är du säker på detta? Min advisor frågade mig explicit igår om jag ville byta in min nuvarande X. Jag svarade att det beror helt på bud och hon sa att det varierar från dag till dag, men lägg in den för värdering...P_EL skrev:Att Tesla inte köper på sig beg S och X just nu ligger helt i linje med en refresh. Ett lager av beg bilar rasar väl 10% över en natt när det lanseras en ny modell - dels pga av ren skillnad i produkt, men sedan är vi säkert ett antal som byter till en ny S och då ökar utbudet av den gamla modellen som pressar ner priset...
Nja, tidigare har de iaf varit helt raka med när de själva köper vs när de låter andra köpa.MWall skrev:Antagligen låter de handlarna lägga bud på den så det behöver inte betyda att Tesla själva köper in den.Legato skrev:Är du säker på detta? Min advisor frågade mig explicit igår om jag ville byta in min nuvarande X. Jag svarade att det beror helt på bud och hon sa att det varierar från dag till dag, men lägg in den för värdering...P_EL skrev:Att Tesla inte köper på sig beg S och X just nu ligger helt i linje med en refresh. Ett lager av beg bilar rasar väl 10% över en natt när det lanseras en ny modell - dels pga av ren skillnad i produkt, men sedan är vi säkert ett antal som byter till en ny S och då ökar utbudet av den gamla modellen som pressar ner priset...
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- metchristian
- Teslaägare
Sålt 2bilar till fordonsbolaget och fått bättre betalt än va andra firmor bjudit. riddermark har inte ens bemödat att återkomma. (Porsche boxster o BMW z4 m40i) så visst inga billiga objekt. Frågade själv angående teslor o de har någon sorts samarbete med tesla även om de inte sa det rakt ut till mig. De har några objekt som är med fri supercharger.
Nej nej, här är ägarna till Fordonsbolagetpitemacc skrev:lite offtopic,
https://www.allabolag.se/5566441068/befattningar
Här är Riddermarks.
https://www.allabolag.se/5567507693/befattningar
Inga kopplingar, båda tjänar snuskigt med pengar. Googla alltid innan man handlar dyr bil.
Och på namnen osv. Det är värt, mkt pengar det handlar om.