Vaktläge ur funktion vid inbrott? Går det att "störa ut"?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Gunnarz

Vaktläge ur funktion vid inbrott? Går det att "störa ut"?

Inlägg av Gunnarz »

Vi har idag fått en bakruta inslagen i vår relativt nya Model 3. Vaktläget har registrerat när vi lämnar bilen och när vi kommer tillbaka till bilen 20 min senare. Under dessa 20 min har vi alltså fått ett fönster krossat och en mer eller mindre tom väska stulen (jodå, klantigt att lämna väskan synligt, men ...). Dock har vaktläget inte registrerat något vid detta tillfälle då rutan blev inslagen. Eftersom vaktläget registrerat både före och efter funderar vi på om tjuvarna på något sätt kan ha "stört ut" vaktläget/kamerorna. Är det någon anna som råkat ut för samma sak, eller hört om något liknande? Eller har vi som nya med Tesla, inte ställt in funktionen korrekt?

Surt och dyrt blev det.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Re: Vaktläge ur funktion vid inbrott? Går det att "störa ut"

Inlägg av Curik »

Vaktläget är inget du kan lita på. Ibland fungerar det, ibland inte. Tyvärr. Ledsen att höra att du haft inbrott.

Självklart går allt att störa ut, men att någon gjort det i just det här fallet är extremt osannolikt.
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Inlägg av slugger75 »

Trist.

Sätt in USB-minnet i datorn och kolla igenom ordentligt. Förhoppningsvis hittar du filmen då.

Jag har för mig att det blev så för mig förut. Jag hittade inte filmen när jag tittade i bilen, men när jag förde över allt innehåll till datorn och kollade där så gick det.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Gick larmet?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Gunnarz

Inlägg av Gunnarz »

Tyvärr gick inget larm, och vid koll i datorn är allt tomt mellan det att vi lämnar bilen och kommer tillbaka. Känns knepigt, men är som det är.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare

Inlägg av GreenMachine »

Gunnarz skrev:
Tyvärr gick inget larm, och vid koll i datorn är allt tomt mellan det att vi lämnar bilen och kommer tillbaka. Känns knepigt, men är som det är.
Kan ju tycka att det vore värt att fundera mer på varför inte larmet gick istället? Vaktläget kan ju vara lite sådär så det kanske man inte kan lita på i alla lägen men larmet ska ju gå om man drar en ruta?
Användarvisningsbild
MalmoM3
Teslaägare

Inlägg av MalmoM3 »

Gunnarz skrev:
Vi har idag fått en bakruta inslagen i vår relativt nya Model 3. Vaktläget har registrerat när vi lämnar bilen och när vi kommer tillbaka till bilen 20 min senare. Under dessa 20 min har vi alltså fått ett fönster krossat och en mer eller mindre tom väska stulen (jodå, klantigt att lämna väskan synligt, men ...). Dock har vaktläget inte registrerat något vid detta tillfälle då rutan blev inslagen. Eftersom vaktläget registrerat både före och efter funderar vi på om tjuvarna på något sätt kan ha "stört ut" vaktläget/kamerorna. Är det någon anna som råkat ut för samma sak, eller hört om något liknande? Eller har vi som nya med Tesla, inte ställt in funktionen korrekt?

Surt och dyrt blev det.
Vilken ruta var det exakt som blev inslagen?
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inlägg av renes »

Gunnarz skrev:
Finns det inte heller under "Recent"? Senaste timmen kan ju finnas där om du tog ut minnet när du kom tillbaka.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Skriv svar