Halloj!
Ny forumit här. Jag har hört att det verkar vara på gång med en uppdatering av S och X nu. Och i den skulle instrumenteringen i dessa modeller kunna bli mer lik 3:ans. Jag äger ingen Tesla ännu, men om jag skulle köpa en skulle det vara en S och en stor anledning till den över en 3:a är att jag tycker instrumenteringen är mycket mer tilltalande. Jag är inget fan av 3:ans uppsmackade 1 tum 4 med ett hål borrat för rattstången och en fastspikad IPad.
Så min tanke är att det är nu eller aldrig om man vill ha instrumenteringen som den ser ut idag. Men min fråga är väl om det redan är för sent? Om de stoppat linerna för S och X och jag beställer en ny S idag så känns det som risken är att jag i så fall skulle få en med ny fulare instrumentpanel? Är det nån som har input här?
Model S instrumentering
Moderator: Redaktion
Re: Model S instrumentering
Du kan säkert köpa en lagerbil. Men även om dom nya kommer se liknande ut så tror jag inte dom kommer se exakt likadana ut. Ryktet går att Elon fick bassning av styrelsen när han försökte få igenom en design för nått år sen som såg exakt ut som 3an och inte var "lyxig" nog och att det är det som gjort att det tagit sån tidDaedalus skrev:Halloj!
Ny forumit här. Jag har hört att det verkar vara på gång med en uppdatering av S och X nu. Och i den skulle instrumenteringen i dessa modeller kunna bli mer lik 3:ans. Jag äger ingen Tesla ännu, men om jag skulle köpa en skulle det vara en S och en stor anledning till den över en 3:a är att jag tycker instrumenteringen är mycket mer tilltalande. Jag är inget fan av 3:ans uppsmackade 1 tum 4 med ett hål borrat för rattstången och en fastspikad IPad.
Så min tanke är att det är nu eller aldrig om man vill ha instrumenteringen som den ser ut idag. Men min fråga är väl om det redan är för sent? Om de stoppat linerna för S och X och jag beställer en ny S idag så känns det som risken är att jag i så fall skulle få en med ny fulare instrumentpanel? Är det nån som har input här?
Om det faktiskt blir en uppdatering är det nog för sent för nybeställning. Men det borde gå att få tag på någon lagerbil. Ring Tesla och prata med en säljare.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- OfarligTesla
- Teslaägare
Tesla har sålt alla är det senaste jag hörde från dem.jpetters skrev:Om det faktiskt blir en uppdatering är det nog för sent för nybeställning. Men det borde gå att få tag på någon lagerbil. Ring Tesla och prata med en säljare.
Du kan ju alltid vänta och se, om du inte gillar den nya (om det blir nån) instrumenteringen kan du ju alltid köpa en ganska nu begagnad. Det kommer finnas folk som vill byta upp sig.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Jag förväntar mig ganska stora förändringar/förbättringar. Personligen tycker jag Model 3s interiör är överlägsen och hoppas att S/X går åt det hållet men vill man ha en "gammal" S så tror jag uppdateringen blir perfekt. Jag tror nämligen priserna på "nästan nya" S & X kommer sjunka avsevärt.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ja då fick man se vad det kommer att se ut som till slut.
Även om jag föredrar den gamla instrumentbrädan antar jag att det kunde varit värre... Den där ratten dock... Hur fungerar det ens om man behöver göra stora rattutslag? Det är väl inget problem på en formel1-bil men en personbil kan man ju faktiskt behöva göra större rattutslag på ibland.
Även om jag föredrar den gamla instrumentbrädan antar jag att det kunde varit värre... Den där ratten dock... Hur fungerar det ens om man behöver göra stora rattutslag? Det är väl inget problem på en formel1-bil men en personbil kan man ju faktiskt behöva göra större rattutslag på ibland.