Eftersom jag kör runt 2500-3000 mil i jobbet (mestadels i södra Sverige) så har jag kommit på att en Tesla Model 3 LR passar mig mycket bättre än min nuvarande Volvo V40 T2.
Är väldigt intresserad av en Model 3 LR som finns på Teslas hemsida, en begagnad som har gått runt 5000 mil. Det största problemet för mig är att man inte får se några riktiga bilder på bilen förrän man bestämmer sig för att köpa den. Känns lätt galet att köpa en bil för 550 000 kr utan att ens få se den.

Min fråga är hur mycket man kan lita på Tesla? Skulle det vara några problem med bilen, hur krångligt är det att få det åtgärdat? Har redan läst lite om rostproblem och att Tesla försöker nonchalera bort problemet. Byggkvaliten verkar lite sisådär och det är jag medveten om, men skulle jag upptäcka stora och uppenbara fel - är det enkelt att få det åtgärdat? Är det någon här som har erfarenhet av Teslas kvalitetskontroll när de säljer sina begagnade bilar?
Alla tips mottages. Har aldrig ägt en elbil förut och uppskattar all input. Tänkte beställa bilen den här veckan om jag inte ser några uppenbara problem med det!