Jag köpte en "ny" Tesla för 27.500 SEK

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare

Re: Jag köpte en "ny" Tesla för 27.500 SEK

Inlägg av fimpen »

Bernando skrev:
Franz skrev:
Lider av allt för mörk bild på min 85D från 2015 med AP2-uppgradering. Läste dock här på forumet att Tesla sagt att det var knutet till mjukvara och att fix var på gång. För att få lite extra backljus på de här gamla bilarna kan man dock enkelt byta ut regnrplåtbelysningen från den enkla glödlampan till en led-variant.
Whaat, fasen vad smidigt om det skulle räcka med ny skyltbelysning! Måste provas, tack för tips :)

Snabb googling
https://www.scstyling.com/bilmodeller/t ... la-model-s
MCU2-uppgradering menar du antar jag... men men, det är väl iallafall ett 7-h-e:es underbetyg på backljuset, när en led-lampa till nummerplåtsbelysningen lyser upp bättre. Går det inte att byta backljuskällan till något morskare?

/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
Användarvisningsbild
Proman77
Teslaägare

Inlägg av Proman77 »

En liten uppdatering ifall någon googlar och hamnar här. Priset är nu sänkt till 16.000kr. (12.800kr + moms) :D
28C67819-C2DE-48CA-A9A9-C3CC8B52D329.jpeg
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Jag har en S75D från mars 2017.
Har AP2 med EAP.

Om jag byter till MCU2, får jag Sentry mode då?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Zalman3 skrev:
Jag har en S75D från mars 2017.
Har AP2 med EAP.

Om jag byter till MCU2, får jag Sentry mode då?
Ja?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

fimpen skrev:
Hej på er!

Jag har nu uppgraderat till MCU2, det kostade en hacka, och någon ny bil kanske är lite överdrivet att säga att en fått, men det känns ju skönt att slippa oroa sig för eMMC-fel och skärmen blir ju mycket rappare. Och eftersom bilen är leasad som personalbil "kostar" ju uppgraderingen inte så mycket. Kan meddela att även FM-tuner till radion funkar med MCU2 också.

Två problem har jag dock:

1) Backkameran har blivit oerhört ljussvag. Det är ju mörkt så här års men jag upplever att "gamma-korrektion" var en helt annan på gamla MCUn, kan detta vara en "glitch" när en gammal bil med gammal back-kamera paras ihop med ny MCU? Finns det någon fix utöver att byta även backkameran?

2) Spotify-klienten funkar kasst. Vid sökning funkar det att klicka på träffarna högst upp, men klickar en på album eller artister så fastnar den i sökloopen och kommer aldrig ur den. 100 % repeterbarhet och restart hjälper inte. Känns som att funktionen är kaputt i nuvarande mjukvara. Har någon annan motsvarande erfarenhet? Eller kan det ha att göra med MCU2-i-gammal-bil? och i så fall känns det ju tyvärr som en lågt prioriterad sak i Teslas bug-fix-lista...

/Fimpen
FM tuner ?
Förklara gärna hade för mig att den saknas i MCU2
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare

Inlägg av fimpen »

FM-tuner funkar fint... jag hade också för mig det, men det ingick numera.... inget snack... men 27500 kostade det, men priset kanske har sänkts sedan dess... ett par månader sedan operationen gjordes nu...

/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

fimpen skrev:
FM-tuner funkar fint... jag hade också för mig det, men det ingick numera.... inget snack... men 27500 kostade det, men priset kanske har sänkts sedan dess... ett par månader sedan operationen gjordes nu...

/F
Några bestående men efter operationen? :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
hanst
Teslaägare

Inlägg av hanst »

Är det någon som vet när priset ändrades? Hämtade min efter uppgraderingen i onsdags och fick det gamla priset :(
MS LR -23
MS 100D -18
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Det låter ju ganska surt, chans till kompensation?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare

Inlägg av fimpen »

Bjelke skrev:
fimpen skrev:

/F
Upplever att mörkerseendet i backkameran försämrats betydligt... kanske annan ”gamma-correction”-inställning med MCU2.... annars inget att klaga på. Lite dyrt men jag kände att jag var på sista versen med eMMC, ochblyclades byta i tid. Hade passerat 160kkm så det är inte säkert garantin gällt oss, så jag är ganska nöjd ändå.

/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

fimpen skrev:
Bjelke skrev:
fimpen skrev:

/F
Upplever att mörkerseendet i backkameran försämrats betydligt... kanske annan ”gamma-correction”-inställning med MCU2.... annars inget att klaga på. Lite dyrt men jag kände att jag var på sista versen med eMMC, ochblyclades byta i tid. Hade passerat 160kkm så det är inte säkert garantin gällt oss, så jag är ganska nöjd ändå.

/F
Ja förhoppningsvis har bilen nu väldigt många mil innan DET felet uppstår igen iaf :) annat lär krångla på resan dit om man
säger så :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

"Mörkerbilden" är absolut mjukvaruberoende. Vid någon uppdatering blev den helkass även i 3-an för att tre uppdateringar senare bli bättre än tidigare...

Antar att det är tålamod som gäller. :)
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Enl Steven Peeters ska det komma en fix för detta iom 35.5
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inlägg av HerrNilsson »

Gjorde MCU-uppdateringen på vår X (-17) i veckan och kan bara hålla med TS. Så jäkla värt det!

Okej, det är nice med de nya funktionerna man får men framförallt responsen i skärmen och systemet i stort är ett rejält lyft för bilen. Lite som en ny bil faktiskt..
Mvh
Nilsson

Skriv svar