AP; hur lär man den/ lär den sig?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jwe
Teslaägare

AP; hur lär man den/ lär den sig?

Inlägg av Jwe »

Troligen inte letat tillräckligt, men hittar inget om hur bilen, sytemet, lär sig.
Vad reagerar det på? Att man försiktigt styr emot eller att man genom ratten avbryter AP.
Spelar det roll om man snabbt slår på igen om man avbryter AP, som ett tecken på att man ville ha AP hela tiden men att något "gick fel"?

Någon som vet, eller är dett något vi inte skall veta?

Jag är mycket imponerad av AP, men skulle i vänsterfil gärna bli körd mer till vänster i filen för större marginal till de i högerfilen /mittfilen.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Re: AP; hur lär man den/ lär den sig?

Inlägg av apkungen »

Tibor skrev ju en artikel om det men huruvida det är bekräftat av tesla själva vet jag inte
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jwe skrev:
Troligen inte letat tillräckligt, men hittar inget om hur bilen, sytemet, lär sig.
Vad reagerar det på? Att man försiktigt styr emot eller att man genom ratten avbryter AP.
Spelar det roll om man snabbt slår på igen om man avbryter AP, som ett tecken på att man ville ha AP hela tiden men att något "gick fel"?

Jag är mycket imponerad av AP, men skulle i vänsterfil gärna bli körd mer till vänster i filen för större marginal till de i högerfilen /mittfilen.
Har funderat på samma sak. Jag skulle vilja kunna hjälpa den lite grann på vissa vägar utan att den stänger av sig, så att den lär sig att den kanske kan ligga annorlunda på vissa vägar.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jwe skrev:

+1 på vänster filen
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar