Moderator: Redaktion
Vilket bolag erbjuder EQC?Pontus skrev:Jag fick lite tur i oturen nu när jag vart tvungen att använda vagnskadeförsäkringen. 11000 kr i självriskmen hyrbilen kostar bara 75 kr/dag + 0,66 kr/km
, alla priset exkl moms. Då får jag en EQC som hyrbil vilket ju kan vara kul att prova.
Sixt, dom hade slutat med Tesla för att dom stod på verkstaden för mycket.taliz skrev:Vilket bolag erbjuder EQC?Pontus skrev:Jag fick lite tur i oturen nu när jag vart tvungen att använda vagnskadeförsäkringen. 11000 kr i självriskmen hyrbilen kostar bara 75 kr/dag + 0,66 kr/km
, alla priset exkl moms. Då får jag en EQC som hyrbil vilket ju kan vara kul att prova.
Du får skriva en review i EQC-tråden sen.
Kan man inte tekna en försäkring som skyddar mot olyckor och inte reparationer?d3marcus skrev:Teslas dåliga kvalitet lär spela in. Anekdotiskt har haft min i fem månader och det har kostat försäkringsbolaget SEK 11 0000 hittills. Konstaterat designfel (LED-list).
1200/år. Du har nog rekord i förhandling!!!Flajjan skrev:Det löste sig ok med Watercircle 1200 kr helförsäkring/år.
Relativt lika, det stora är väl watercircles har ju bättre reducering av självrisken för vagnskadegarantin medan Trygg-Hansa har nybilsersättning. Jag går själv över till watercircles nu efter första året på 3an för att testa, tror att över tid kommer jag tjäna mer på lägre självrisk och premie än vad nybilsersättningen vid avskriven bil skulle generera.abagewitz skrev:Någon som vet om det är stora skillnader avtals-/villkorsmässigt Watercircles kontra Trygg Hansa?
Och någon som har erfarenhet av hur Watercircles är vid "incident"?
Ok. Jag har för övrigt tagit bort den ökade ersättningen för nybilsersättning från TH som jag har nu. Fick ner kostnaden då. Men det är nog fortf dyrare hos TH.OfarligTesla skrev:Relativt lika, det stora är väl watercircles har ju bättre reducering av självrisken för vagnskadegarantin medan Trygg-Hansa har nybilsersättning. Jag går själv över till watercircles nu efter första året på 3an för att testa, tror att över tid kommer jag tjäna mer på lägre självrisk och premie än vad nybilsersättningen vid avskriven bil skulle generera.abagewitz skrev:Någon som vet om det är stora skillnader avtals-/villkorsmässigt Watercircles kontra Trygg Hansa?
Och någon som har erfarenhet av hur Watercircles är vid "incident"?
Har ungefär lika på min S75D fast kanske mer mil på den… rimligt? Näe inte det minsta egentligenEther skrev:Hej,
Jag har min Tesla Model S 85D 2015 (24000 mil) försäkrar på Länsförsäkringar:
18 408 kr/år
Trafik
Delkasko
Vagnskada
Körsträcka
0 - 1 000 mil/år
Parkering på gatan
Ingen under 25 kör.
Är detta ett rimligt pris? Finns en lika bra men billigare försäkring?
Har en S70D också på LF, lite över 11tkr ungefär, helförsäkring.Ether skrev:Hej,
Jag har min Tesla Model S 85D 2015 (24000 mil) försäkrar på Länsförsäkringar:
18 408 kr/år
Trafik
Delkasko
Vagnskada
Körsträcka
0 - 1 000 mil/år
Parkering på gatan
Ingen under 25 kör.
Är detta ett rimligt pris? Finns en lika bra men billigare försäkring?