Jag har inte hört att någon råkat ut för det men funderade på vad som skulle hända rent tekniskt.
Om batterikylningen skulle sluta fungera skulle bilen säga ifrån då eller skulle man kunna köra runt utan vetskap tills batterierna blir skadade?
Vad tror ni skulle hända?
Vad händer om batterikylningen går sönder.
Moderator: Redaktion
-
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Vad händer om batterikylningen går sönder.
Bilen sänker ju uttagbar effekt när batteriet börjar bli för varmt så du lär märka problemet omgående.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jag har varit med om det i och med att mössen ville komma åt spriten. Bilen går att köra när den är kall men kommer varna om en massa fel. Effekten stryps sedan allt mer tills det tillslut inte går att köra en meter. När bilen svalnat så går det återigen att köra. Finns ett par trådar här på forumet från andra som drabbats på liknande sätt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Monark1954
- Teslaägare
Precis så är det.Svenssons skrev:Jag har varit med om det i och med att mössen ville komma åt spriten. Bilen går att köra när den är kall men kommer varna om en massa fel. Effekten stryps sedan allt mer tills det tillslut inte går att köra en meter. När bilen svalnat så går det återigen att köra. Finns ett par trådar här på forumet från andra som drabbats på liknande sätt.
En fosilmotor har normalt inte det skyddet, utan kylvätska är haveriet nära.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro