Hur får man bort schemalagd laddning?
Moderator: Redaktion
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Hur får man bort schemalagd laddning?
Vid ett tillfälle matade jag in schemalagd laddning på en publik laddplats. Bilen kommer naturligtvis ihåg den platsen och när jag laddar där igen så vill den återigen börja med schemalagd laddning. Hur raderar man schemalagd laddning?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Re: Hur får man bort schemalagd laddning?
När du är på platsen kan du trycka bort den schemalagda laddningen på ladd-/energisidan.Niklas Z skrev:Vid ett tillfälle matade jag in schemalagd laddning på en publik laddplats. Bilen kommer naturligtvis ihåg den platsen och när jag laddar där igen så vill den återigen börja med schemalagd laddning. Hur raderar man schemalagd laddning?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Jag kan trycka bort den och starta laddningen direkt, men jag vill inte att det ska krävas varje gång jag återkommer till den laddplatsen.Svenssons skrev:När du är på platsen kan du trycka bort den schemalagda laddningen på ladd-/energisidan.Niklas Z skrev:Vid ett tillfälle matade jag in schemalagd laddning på en publik laddplats. Bilen kommer naturligtvis ihåg den platsen och när jag laddar där igen så vill den återigen börja med schemalagd laddning. Hur raderar man schemalagd laddning?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Stänger du av den på den platsen så ska den stanna på av, se från 2 minuter på detta klipp:Niklas Z skrev:Jag kan trycka bort den och starta laddningen direkt, men jag vill inte att det ska krävas varje gång jag återkommer till den laddplatsen.Svenssons skrev:När du är på platsen kan du trycka bort den schemalagda laddningen på ladd-/energisidan.Niklas Z skrev:Vid ett tillfälle matade jag in schemalagd laddning på en publik laddplats. Bilen kommer naturligtvis ihåg den platsen och när jag laddar där igen så vill den återigen börja med schemalagd laddning. Hur raderar man schemalagd laddning?
Försöker man starta laddningen utan att stänga av scheduled charging så kommer man få bekräfta detta varje gång. Stänger man först av Scheduled charging så ska den vara av.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Planerad avfart efter nya uppdateringen låter besvärligt om det skulle upprepas varje dag vid en given tidpunkt.
Har man oregelbundet schema kan uppvärmning starta vissa dagar utan att man ens har för avsikt att åka?
Har man oregelbundet schema kan uppvärmning starta vissa dagar utan att man ens har för avsikt att åka?
Ja, så är det med all automatik. Har man inte regelbundet schema så bör man inte slå på funktionen.Arn skrev:Planerad avfart efter nya uppdateringen låter besvärligt om det skulle upprepas varje dag vid en given tidpunkt.
Eller om man inte har nån bestämd tid som man ska vara på jobbet utan kan flexa och det blir som det blir om morgnarna. Så är det för mig, så jag slår helt enkelt på värmen manuellt vid en viss punkt i mitt morgonschema.Svenssons skrev:Ja, så är det med all automatik. Har man inte regelbundet schema så bör man inte slå på funktionen.Arn skrev:Planerad avfart efter nya uppdateringen låter besvärligt om det skulle upprepas varje dag vid en given tidpunkt.
Har på den just nu inför en resa imorgon men får stänga av den omgående innan start