https://www.tu.no/artikler/norske-arcti ... bil/460545Fabrikknye Toyotaer ribbes for motor, gir og reduksjonsgir. Deretter blir det montert inn en innkjøpt elmotor og Tembos egenutviklete reduksjonsgir, som brukes i kombinasjon med Toyotas egen transferkasse.
Bilene får to separate og innkapslete litium-ionbatterier: ett foran, der motoren engang satt, og ett bak der som dieseltanken var. Bilen leveres med to ulike batteripakker, på enten 28 kWh eller 56 kWh, som rekker til henholdsvis 80 eller 150 kilometer kjøring. Bilene kommer med en standard ombordlader på 15 kW, men vil få en oppgradert løsning i løpet av året.
Og prisen?
– Vårt mål at den kommer til å ligge på det samme som en HiLux personbil, sier Örn Thomsen i Arctic Trucks.
Arctic trucks Toyota Hilux EV
Moderator: Redaktion
Arctic trucks Toyota Hilux EV
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension