Behöver parkera bilen en hel vardag i stora huvudstaden Stockholm. Garage och andra parkeringar är ju överlag väldigt dyra.
Någon som har något bra tips på billigare parkering? (med laddning, eller utan)
Tips om parkering i Stockholm
Moderator: Redaktion
Re: Tips om parkering i Stockholm
Hur centralt? På Söder och norr om Odenplan ungefär finns ju gatuparkeringar för 120kr/dag eller 15kr/h
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Om SL är med på kartan är parkering på gatan utanför tex T Enskede Gård helt gratis. 25kr enkel resa till stan, 25kr tillbaka, förutsatt att du köper ett accesskort
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Tack för tipsen.
Men jag vill ju gärna ha bilen nära city. Dvs. Norrmalm. Funderar på om det finns något Nybrokajen / Musiekajen
Men jag vill ju gärna ha bilen nära city. Dvs. Norrmalm. Funderar på om det finns något Nybrokajen / Musiekajen
- Mistafrizz
- Teslaägare
Tyvärr så är de flesta laddarna enbart 16a 1-fas inne i stan, så det är sällan lönt att betala 60kr/h för att stå i de garagen.jtesla skrev:Tack för tipsen.
Ska du ej ladda så är det östermalm som gäller för billig parkering - bortanför östermalmstorg, sibyllegatan i öster, linnegatan i norr så är det 15kr/timme (blå biljett).
Vill du promenera och ladda lite bättre - så kan du parkera på linnegatan (typ nr 90/bakom garnisonen) - 30-50km/h med hyfsat pris per timme och en trevlig promenad längs strandvägen.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna