Elektrisk fyrhjuling till barn

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rorspjell
Teslaägare

Elektrisk fyrhjuling till barn

Inlägg av Rorspjell »

Har under en längre tid lovat köpa en elektrisk fyrhjuling till min femåring här hemma. Vi bor i villaområde och är därför inte sugna på något bensindrivet. Är det någon som har koll på en lämplig maskin från en seriös butik? Jag känner mig tveksam med tanke på en del kritik mot bl.a. Rull.se, Hemfint.se m.fl. De maskiner som säljs där är väl inga höjdare i längden, men tror nog att de duger helt okej ändå hos oss. Jag vill dock inte ha en massa strul med leveranser eller reklamation ifall något felar.

På Hemfint säljs en maskin på 800W av märket Hecht, är väl det som känns mest genuint hittills. För er som handlat tidigare eller har tips på var/vad jag kan köpa får ni gärna delge era tankar :) Vore kul om grabben hinner köra en vända i snön innan den försvinner, den eldrivna traktorn duger dåligt till det och är rätt slö...
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Markus
elbilist

Re: Elektrisk fyrhjuling till barn

Inlägg av Markus »

http://www.motorhandel.se/atv/apollo-mi ... 7307.1.php

Grabben kör runt med denna hemma.
Bytt batteriet en gång. Annars inga fel.
Finns säker bra mycket bättre men då lär priset va bra mycket högre också. Man får vad man betalar för så att säg.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare

Inlägg av alvenzo »

Intressant. Jag satt och försökte googla fram samma sak idag. Hade helst provat först men det verkar vara mest onlinehandlare som säljer dessa. Många av de billigare verkar ha hjul i hårdplast och det tror jag man ska akta sig för.
Jag tittade lite på denna: https://www.superbilligt.se/atv/atv-350 ... iquad-6471

Har även funderat på små elbilar till barn, men en atv borde vara lite mer användbar?

Edit: det verkar vara väldigt få atv för barn på el ute begagnat. Betyder det att de är bra och inte säljs eller dåliga och kastas?
Användarvisningsbild
Rorspjell
Teslaägare

Inlägg av Rorspjell »

Jag har lyckats hitta en vettig nu med lite tur, frågan är om de tillverkas fortfarande... Tomride kallas de, finns en på 500W som är för mindre barn. Ingen kedja som strular heller och lite smartare än de andra. Har mailat om lagerstatus och om de får in nya snart.
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Användarvisningsbild
hanst
Teslaägare

Inlägg av hanst »

Jag har köpt två st highper el-crossar från http://www.sohar.at/ till mina killar och de har funkat bra. Mitt tips är att se till att inte köpa något som inte har litium batteri.
MS LR -23
MS 100D -18
Skriv svar