Bilbarnstol
Moderator: Redaktion
Bilbarnstol
Jag skulle behöva tips på ny bilbarnstol. Vi har en bakåtvänd Britax till vår 2,5 åring (snart 3) i framsätet. Söker ett alternativ eftersom hon inte klarar att sitta längre sträckor i denna längre. Helst bekväm bakåtvänd för längre barn som funkar i baksätet men vi kan också tänka gå över till framåtvänd om det finns en bra stol. Det viktiga är att stolen ska funka på längre resor för en längre 3 åring. Har ni några tips?
Re: Bilbarnstol
Besafe izi plus fungerade för min dotter tills hon blev 5.
Har dock inte haft den i M3. Den satt bara i baksätet, provade aldrig fram. Se vara till att ha skydd under/sparkskydd.
Vill inte rekommendera någon framåtvänd stol innan 5 års ålder.
Har dock inte haft den i M3. Den satt bara i baksätet, provade aldrig fram. Se vara till att ha skydd under/sparkskydd.
- CrazyGang
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin63489
Har haft Britax Max Way 2 till våra tre barn. Den funkar fint för en femåring och är plustestad upp till 25 kilo. Får även plats i Teslan utan problem.
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
- Vulgarsonic
- Teslaägare
Vi hade izi plus bak i vår M3.Fluffy skrev:Besafe izi plus fungerade för min dotter tills hon blev 5.
funkade bra och trots det gott om utrymme att sitta i passagerarsätet framför.
En stabil och säker stol men blev helt vansinnig på bältena till slut.
Finns INGEN annan stol där de tvinnar så otroligt, samt att de kärvar duktigt att lossa/spänna om ungen har lite tjockare kläder på sig.