Han glömde även ge cred till den han snodde bilden från på VW. Sverige gruppen på Facebook.chaffis75 skrev:Vad är de du försöker säga med detta inlägg? Förstår inte poängen? Försöker du göra dig lustig? I sådan fall glömde du en smily.Zalman3 skrev:Varför har VW infört SAABs Night panel på dan???
VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: VW I.D
Om man är så tydlig med att Tesla är bäst på allt, så kanske man ska hålla sig borta från att ta upp just ”svart skärm”hos andra tillverkarechaffis75 skrev:Vad är de du försöker säga med detta inlägg? Förstår inte poängen? Försöker du göra dig lustig? I sådan fall glömde du en smily.Zalman3 skrev:Varför har VW infört SAABs Night panel på dan???
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
Touché! Håller med i detta fallet!HelectriC skrev:Om man är så tydlig med att Tesla är bäst på allt, så kanske man ska hålla sig borta från att ta upp just ”svart skärm”hos andra tillverkarechaffis75 skrev:Vad är de du försöker säga med detta inlägg? Förstår inte poängen? Försöker du göra dig lustig? I sådan fall glömde du en smily.Zalman3 skrev:Varför har VW infört SAABs Night panel på dan???
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW I.D
Ja precis, man bör upprätthålla illusionen att alla andra tillverkare är felfria. Endast Tesla har problem. Något annat vore helt orimligt.HelectriC skrev:Om man är så tydlig med att Tesla är bäst på allt, så kanske man ska hålla sig borta från att ta upp just ”svart skärm”hos andra tillverkarechaffis75 skrev:Vad är de du försöker säga med detta inlägg? Förstår inte poängen? Försöker du göra dig lustig? I sådan fall glömde du en smily.Zalman3 skrev:Varför har VW infört SAABs Night panel på dan???
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Jag tror du missade nåt här. Det var alltså en kommentar från en som konsekvent menar att Tesla inte har några problem (men inte från dig denna gång), så tas ett exempel som är väldigt vanligt hos just Tesla upp, som ett problem att skratta åt hos konkurrenten. Det blir som att kasta sten i glashus.taliz skrev:Ja precis, man bör upprätthålla illusionen att alla andra tillverkare är felfria. Endast Tesla har problem. Något annat vore helt orimligt.HelectriC skrev:Om man är så tydlig med att Tesla är bäst på allt, så kanske man ska hålla sig borta från att ta upp just ”svart skärm”hos andra tillverkarechaffis75 skrev:Vad är de du försöker säga med detta inlägg? Förstår inte poängen? Försöker du göra dig lustig? I sådan fall glömde du en smily.Zalman3 skrev:Varför har VW infört SAABs Night panel på dan???
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
Väldigt vanligt? Skrattande konkurrenter?HelectriC skrev:
Jag tror du missade nåt här. Det var alltså en kommentar från en som konsekvent menar att Tesla inte har några problem (men inte från dig denna gång), så tas ett exempel som är väldigt vanligt hos just Tesla upp, som ett problem att skratta åt hos konkurrenten. Det blir som att kasta sten i glashus.
Är ju inget vanligt problem och tror inte konkurrenter, särskilt inte VW skrattar åt det. Kan finnas de som vill snacka skit om Tesla som skrattar åt det och som blir upprörda när någon pekar på att det förkommer hos andra tillverkare men det är något annat.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: VW I.D
Det är ganska tydligt att det som menades var att vissa personer på forumet skrattar åt "problem" som teslas konkurrenter har och inte vill se att samma sak finns hos tesla.
Det är den ironin som man vill få fram. konkurrenterna och tesla skrattar givetvis inte inte utan det är vissa fanbois som har väldigt bias. och det som är det lustiga.
Det är den ironin som man vill få fram. konkurrenterna och tesla skrattar givetvis inte inte utan det är vissa fanbois som har väldigt bias. och det som är det lustiga.
Re: VW I.D
Som bevis händer de aldrig på en id3 eftersom de inte har hänt mig på min id3..Svenssons skrev:Väldigt vanligt? Skrattande konkurrenter?HelectriC skrev:
Jag tror du missade nåt här. Det var alltså en kommentar från en som konsekvent menar att Tesla inte har några problem (men inte från dig denna gång), så tas ett exempel som är väldigt vanligt hos just Tesla upp, som ett problem att skratta åt hos konkurrenten. Det blir som att kasta sten i glashus.
Är ju inget vanligt problem och tror inte konkurrenter, särskilt inte VW skrattar åt det. Kan finnas de som vill snacka skit om Tesla som skrattar åt det och som blir upprörda när någon pekar på att det förkommer hos andra tillverkare men det är något annat.
Och på den bilden varde inte heller hänt, fejk News..
Ja vi brukar använd data med en data punkt på detta forum ju
Ursäkta mitt sarkastiska inlägg, jag håller inte med mig själv här ens.. Ja förutom att de är korrekt att jag aldrig fått de felet på min id3, men som sagt lite för få datapunkter där..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: VW I.D
Ogillar släntrianmässigt slängande av "fanbois" om forummedlemmar. Är som jag ser det mest ett sätt att försöka trycka ned vissa forummedlemmar utan att behöva argumentera. Att Tesla kan få svart skärm, tex pga sönderskrivet minne i äldre bilar, är ett känt problem bland de flesta på detta forum. Så känt att en del verkar tro att det är ett vanligt problem vilket inte är fallet. När någon lägger upp liknande problem hos konkurrent tror inte jag det är för att skratta åt konkurrenten till Tesla utan mer att peka på att det inte endast är Tesla som har detta problem. Är detta något lustigt?Mickep skrev:Det är ganska tydligt att det som menades var att vissa personer på forumet skrattar åt "problem" som teslas konkurrenter har och inte vill se att samma sak finns hos tesla.
Det är den ironin som man vill få fram. konkurrenterna och tesla skrattar givetvis inte inte utan det är vissa fanbois som har väldigt bias. och det som är det lustiga.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: VW I.D
nu tror jag du missförstår (eller kanske vill missförstå?). Det är inte VAG eller Tesla som skrattat åt problemen, men den som lägger ut bilden på att ID.3 får svart skärm samtidigt som samma person om och om igen menar att Tesla i stort sett är felfria. Det vi vet är att både Tesla och ID.3 har problem med "svart skärm". När man är just så obalanserad i uttalelser om att Tesla är felfri, så blir det bara fel när man lyfter upp ett specifikt fel hos konkurrenten, som de facto Tesla har stora problem med också.Svenssons skrev:Väldigt vanligt? Skrattande konkurrenter?HelectriC skrev:
Jag tror du missade nåt här. Det var alltså en kommentar från en som konsekvent menar att Tesla inte har några problem (men inte från dig denna gång), så tas ett exempel som är väldigt vanligt hos just Tesla upp, som ett problem att skratta åt hos konkurrenten. Det blir som att kasta sten i glashus.
Är ju inget vanligt problem och tror inte konkurrenter, särskilt inte VW skrattar åt det. Kan finnas de som vill snacka skit om Tesla som skrattar åt det och som blir upprörda när någon pekar på att det förkommer hos andra tillverkare men det är något annat.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
självklart är meningen att skratta åt problemet när man skriver liknelser med "SAAB night panel". Det är ju ganska tydligt!Svenssons skrev:Ogillar släntrianmässigt slängande av "fanbois" om forummedlemmar. Är som jag ser det mest ett sätt att försöka trycka ned vissa forummedlemmar utan att behöva argumentera. Att Tesla kan få svart skärm, tex pga sönderskrivet minne i äldre bilar, är ett känt problem bland de flesta på detta forum. Så känt att en del verkar tro att det är ett vanligt problem vilket inte är fallet. När någon lägger upp liknande problem hos konkurrent tror inte jag det är för att skratta åt konkurrenten till Tesla utan mer att peka på att det inte endast är Tesla som har detta problem. Är detta något lustigt?Mickep skrev:Det är ganska tydligt att det som menades var att vissa personer på forumet skrattar åt "problem" som teslas konkurrenter har och inte vill se att samma sak finns hos tesla.
Det är den ironin som man vill få fram. konkurrenterna och tesla skrattar givetvis inte inte utan det är vissa fanbois som har väldigt bias. och det som är det lustiga.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
Ang night panel etc så måste jag säga att det hade trevligt om de hade bytt ut skärmarna i ex Model 3 eller Id3 mot Oled-skärmar då dessa kan bli fullständigt kolsvarta. Tillsammans med ett svart tema i UIt hade det blivit rätt bra när man är ute och kör i vintermörkret tänker jag. Hade väl också blivit dyrare, men ändå.
Re: VW I.D
Ohmgren skrev:Ang night panel etc så måste jag säga att det hade trevligt om de hade bytt ut skärmarna i ex Model 3 eller Id3 mot Oled-skärmar då dessa kan bli fullständigt kolsvarta. Tillsammans med ett svart tema i UIt hade det blivit rätt bra när man är ute och kör i vintermörkret tänker jag. Hade väl också blivit dyrare, men ändå.
Vad är problemet med Tesla 3 då menar du? Nattläget är väldigt svart.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: VW I.D
Den stora fördelen med OLED på bilskärmar ser jag främst är att det skulle bli högre kontrast och trevligare att kika på film via Netflix. Bättre bioupplevelse helt enkelt!
Nackdelen är att det är normalt svårare att få lika hög ljusstyrka som med LCD. Vilket kan vara viktigt att ha i starkt solsken och med en så öppna bilar som tesla (med glastak).
Så sätt kan jag förstå att biltillverkare prioriterar ljusstyrka och möjlighet att se hastighet, kartor och annat när man kör bil, än att prioritera bästa Netflixupplevelse (även om det är trevligt). Blir lite av en säkerhetsfråga skulle jag misstänka, och att den då förmodligen vinner över att få absolut bästa filmupplevelsen.
Nackdelen är att det är normalt svårare att få lika hög ljusstyrka som med LCD. Vilket kan vara viktigt att ha i starkt solsken och med en så öppna bilar som tesla (med glastak).
Så sätt kan jag förstå att biltillverkare prioriterar ljusstyrka och möjlighet att se hastighet, kartor och annat när man kör bil, än att prioritera bästa Netflixupplevelse (även om det är trevligt). Blir lite av en säkerhetsfråga skulle jag misstänka, och att den då förmodligen vinner över att få absolut bästa filmupplevelsen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW I.D
Jag skulle kunna tänka mig att oled inte klarar bil miljön med extrema temperatur skiftningar som en bil som ska klara kanske 80 grader på sommaren och -30 på vintern.martinot skrev:Den stora fördelen med OLED på bilskärmar ser jag främst är att det skulle bli högre kontrast och trevligare att kika på film via Netflix. Bättre bioupplevelse helt enkelt!
Nackdelen är att det är normalt svårare att få lika hög ljusstyrka som med LCD. Vilket kan vara viktigt att ha i starkt solsken och med en så öppna bilar som tesla (med glastak).
Så sätt kan jag förstå att biltillverkare prioriterar ljusstyrka och möjlighet att se hastighet, kartor och annat när man kör bil, än att prioritera bästa Netflixupplevelse (även om det är trevligt). Blir lite av en säkerhetsfråga skulle jag misstänka, och att den då förmodligen vinner över att få absolut bästa filmupplevelsen.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: VW I.D
Bra synpunkt.chaffis75 skrev:Jag skulle kunna tänka mig att oled inte klarar bil miljön med extrema temperatur skiftningar som en bil som ska klara kanske 80 grader på sommaren och -30 på vintern.martinot skrev:Den stora fördelen med OLED på bilskärmar ser jag främst är att det skulle bli högre kontrast och trevligare att kika på film via Netflix. Bättre bioupplevelse helt enkelt!
Nackdelen är att det är normalt svårare att få lika hög ljusstyrka som med LCD. Vilket kan vara viktigt att ha i starkt solsken och med en så öppna bilar som tesla (med glastak).
Så sätt kan jag förstå att biltillverkare prioriterar ljusstyrka och möjlighet att se hastighet, kartor och annat när man kör bil, än att prioritera bästa Netflixupplevelse (även om det är trevligt). Blir lite av en säkerhetsfråga skulle jag misstänka, och att den då förmodligen vinner över att få absolut bästa filmupplevelsen.
Nu kanske det inte är något större problem med moderna OLED-teknik, men förr så fanns ju ibland även vissa problem med inbränning på OLED-skärmar när de var relativt nya på marknaden (tänker att många element och symboler på en bils infotainmentskärm normalt ofta visas på samma ställe).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 216
- Blev medlem: 09 jan 2020 17:57
Re: VW I.D
Mercedes kör oled i sin kommande EQS.martinot skrev:Bra synpunkt.chaffis75 skrev:Jag skulle kunna tänka mig att oled inte klarar bil miljön med extrema temperatur skiftningar som en bil som ska klara kanske 80 grader på sommaren och -30 på vintern.martinot skrev:Den stora fördelen med OLED på bilskärmar ser jag främst är att det skulle bli högre kontrast och trevligare att kika på film via Netflix. Bättre bioupplevelse helt enkelt!
Nackdelen är att det är normalt svårare att få lika hög ljusstyrka som med LCD. Vilket kan vara viktigt att ha i starkt solsken och med en så öppna bilar som tesla (med glastak).
Så sätt kan jag förstå att biltillverkare prioriterar ljusstyrka och möjlighet att se hastighet, kartor och annat när man kör bil, än att prioritera bästa Netflixupplevelse (även om det är trevligt). Blir lite av en säkerhetsfråga skulle jag misstänka, och att den då förmodligen vinner över att få absolut bästa filmupplevelsen.
Nu kanske det inte är något större problem med moderna OLED-teknik, men förr så fanns ju ibland även vissa problem med inbränning på OLED-skärmar när de var relativt nya på marknaden (tänker att många element och symboler på en bils infotainmentskärm normalt ofta visas på samma ställe).
https://www.mynewsdesk.com/se/mercedes- ... qs-3063672
Re: VW I.D
Intressant! Då har de förmodligen löst de andra klassiska problemen (ljusstyrka, inbränning och temp.).Force-Walker skrev:Mercedes kör oled i sin kommande EQS.martinot skrev:Bra synpunkt.chaffis75 skrev:Jag skulle kunna tänka mig att oled inte klarar bil miljön med extrema temperatur skiftningar som en bil som ska klara kanske 80 grader på sommaren och -30 på vintern.martinot skrev:Den stora fördelen med OLED på bilskärmar ser jag främst är att det skulle bli högre kontrast och trevligare att kika på film via Netflix. Bättre bioupplevelse helt enkelt!
Nackdelen är att det är normalt svårare att få lika hög ljusstyrka som med LCD. Vilket kan vara viktigt att ha i starkt solsken och med en så öppna bilar som tesla (med glastak).
Så sätt kan jag förstå att biltillverkare prioriterar ljusstyrka och möjlighet att se hastighet, kartor och annat när man kör bil, än att prioritera bästa Netflixupplevelse (även om det är trevligt). Blir lite av en säkerhetsfråga skulle jag misstänka, och att den då förmodligen vinner över att få absolut bästa filmupplevelsen.
Nu kanske det inte är något större problem med moderna OLED-teknik, men förr så fanns ju ibland även vissa problem med inbränning på OLED-skärmar när de var relativt nya på marknaden (tänker att många element och symboler på en bils infotainmentskärm normalt ofta visas på samma ställe).
https://www.mynewsdesk.com/se/mercedes- ... qs-3063672
Då ser jag fram emot OLED i nästa Teslor, då film/TV-upplevelsen (men sina äkta svarta partier) är överlägsen LCD i mitt tycke.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW I.D
Om man skulle ha en id.3 och en id.4, behöver man 2 abonnemang, we-charge, eller kan man använda sig av samma abonnemang till bägge bilar?
M3P - Såld
ID.4 Max
ID.4 Max
Re: VW I.D
Väldigt OT men en anekdot ang. OLED i bilar.martinot skrev:Intressant! Då har de förmodligen löst de andra klassiska problemen (ljusstyrka, inbränning och temp.).Force-Walker skrev:Mercedes kör oled i sin kommande EQS.martinot skrev:Bra synpunkt.chaffis75 skrev:Jag skulle kunna tänka mig att oled inte klarar bil miljön med extrema temperatur skiftningar som en bil som ska klara kanske 80 grader på sommaren och -30 på vintern.martinot skrev:Den stora fördelen med OLED på bilskärmar ser jag främst är att det skulle bli högre kontrast och trevligare att kika på film via Netflix. Bättre bioupplevelse helt enkelt!
Nackdelen är att det är normalt svårare att få lika hög ljusstyrka som med LCD. Vilket kan vara viktigt att ha i starkt solsken och med en så öppna bilar som tesla (med glastak).
Så sätt kan jag förstå att biltillverkare prioriterar ljusstyrka och möjlighet att se hastighet, kartor och annat när man kör bil, än att prioritera bästa Netflixupplevelse (även om det är trevligt). Blir lite av en säkerhetsfråga skulle jag misstänka, och att den då förmodligen vinner över att få absolut bästa filmupplevelsen.
Nu kanske det inte är något större problem med moderna OLED-teknik, men förr så fanns ju ibland även vissa problem med inbränning på OLED-skärmar när de var relativt nya på marknaden (tänker att många element och symboler på en bils infotainmentskärm normalt ofta visas på samma ställe).
https://www.mynewsdesk.com/se/mercedes- ... qs-3063672
Då ser jag fram emot OLED i nästa Teslor, då film/TV-upplevelsen (men sina äkta svarta partier) är överlägsen LCD i mitt tycke.
För länge sedan jobbade jag med mjukvaran för Aston Martins infotainment för DB9. Det var exakt samma mjukvara med några få ändringar som i Volvo V50/S40 samt att de såklart ändrat lite HW, bla till en dot matrix monochrome OLED.
På den här tiden var inbränning ett riktigt stort problem samt väldigt dyrt och vi förstod inte hur de tänkte. Svaret vi fick från AM.. "Inget problem, våra kunder kör inte sina bilar speciellt många timmar och kommer aldrig att märka något. Det ser ju fräckt ut med OLED"
De hade dock inte råd att byta ut fonten i systemet, de hade fortfarande Volvo-font
Med det sagt så har fortfarande OLED mer eller mindre problem med inbränning. Så statiska bilder på EXAKT samma position under lång tid är i princip en dålig ide. Nu blir jag nyfiken över hur Daimler löst det..
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Audi Q8 E-Tron 55 s-line
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: VW I.D
Volkswagen är nu igång med fyra elbilsfabriker
https://cleantechnica.com/2021/02/14/tr ... gen-id-3//
Tillsammans har de kapacitet på 900000 bilar per år.
https://cleantechnica.com/2021/02/14/tr ... gen-id-3//
Tillsammans har de kapacitet på 900000 bilar per år.
Re: VW I.D
Imponerande! Kul att de verkligen satsar seriöst på detta som en volymprodukt redan nu. Känns som VAG ligger långt före alla andra stora tillverkare.Anonymous FTW skrev:Volkswagen är nu igång med fyra elbilsfabriker
https://cleantechnica.com/2021/02/14/tr ... gen-id-3//
Tillsammans har de kapacitet på 900000 bilar per år.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW I.D
Är det någon som kan volymproduktion så är det ju VW.martinot skrev:Imponerande! Kul att de verkligen satsar seriöst på detta som en volymprodukt redan nu. Känns som VAG ligger långt före alla andra stora tillverkare.Anonymous FTW skrev:Volkswagen är nu igång med fyra elbilsfabriker
https://cleantechnica.com/2021/02/14/tr ... gen-id-3//
Tillsammans har de kapacitet på 900000 bilar per år.
Notera att dom verkar använda den gamla "fossilfabriken" där man tidigare tillverkade Phaeton. Gamla fabriker har ju tidigare setts som en belastning av många...
Re: VW I.D
Nu var ju Phaeton verkligen ingen volymprodukt, så den fabriken var ju mer optimerad för kortare serier och mer manuell hantering i lägre volymer (de gjorde mycket konceptbilar, och även specialordrar i den). Så just den kanske inte är något lysande argument för att man satsa på volymtillverkning av ID.Fredrik j skrev:Är det någon som kan volymproduktion så är det ju VW.martinot skrev:Imponerande! Kul att de verkligen satsar seriöst på detta som en volymprodukt redan nu. Känns som VAG ligger långt före alla andra stora tillverkare.Anonymous FTW skrev:Volkswagen är nu igång med fyra elbilsfabriker
https://cleantechnica.com/2021/02/14/tr ... gen-id-3//
Tillsammans har de kapacitet på 900000 bilar per år.
Notera att dom verkar använda den gamla "fossilfabriken" där man tidigare tillverkade Phaeton. Gamla fabriker har ju tidigare setts som en belastning av många...
Men eftersom de satsar på flera andra fabriker så ser jag mycket positivt på att det satsar på stora volymer (även om just Phaeton-fabriken var ett dåligt exempel).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW I.D
Den andra fabriken man ställt om till ID-bilar är ju den i Zwickau.martinot skrev:Nu var ju Phaeton verkligen ingen volymprodukt, så den fabriken var ju mer optimerad för kortare serier och mer manuell hantering i lägre volymer (de gjorde mycket konceptbilar, och även specialordrar i den). Så just den kanske inte är något lysande argument för att man satsa på volymtillverkning av ID.Fredrik j skrev:Är det någon som kan volymproduktion så är det ju VW.martinot skrev:Imponerande! Kul att de verkligen satsar seriöst på detta som en volymprodukt redan nu. Känns som VAG ligger långt före alla andra stora tillverkare.Anonymous FTW skrev:Volkswagen är nu igång med fyra elbilsfabriker
https://cleantechnica.com/2021/02/14/tr ... gen-id-3//
Tillsammans har de kapacitet på 900000 bilar per år.
Notera att dom verkar använda den gamla "fossilfabriken" där man tidigare tillverkade Phaeton. Gamla fabriker har ju tidigare setts som en belastning av många...
Men eftersom de satsar på flera andra fabriker så ser jag mycket positivt på att det satsar på stora volymer (även om just Phaeton-fabriken var ett dåligt exempel).
Där har man ju tillverkat fossilbilar i 30år fram tills nu. Är det ett bättre exempel på vad man kan använda redan existerande kapacitet till och hur fort det kan gå?