Lite nyfiken hur långt det är möjligt ta sig på en laddning om man kör snåååålt.
Hur långt har ni kört som längst på en laddning?
Räckviddsrekord
Moderator: Redaktion
Räckviddsrekord
Model 3 LR 2021 Svart - Såld
Model Y Performance 2022 Svart - Såld
Model X 90D 2016 Svart
Model Y Performance 2022 Svart - Såld
Model X 90D 2016 Svart
Re: Räckviddsrekord
113 mil i S
100 mil i 3
Tror jag fortfarande är världsrekorden. S borde dock kunna slipas då nya S har bättre räckvidd än S100D som har rekordet.
Personligen har jag aldrig ens försökt, för mig är en stor del av tjusningen med Tesla prestandan, och jag gillar att utnyttja den
100 mil i 3
Tror jag fortfarande är världsrekorden. S borde dock kunna slipas då nya S har bättre räckvidd än S100D som har rekordet.
Personligen har jag aldrig ens försökt, för mig är en stor del av tjusningen med Tesla prestandan, och jag gillar att utnyttja den

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Som det skrivits om tusen gånger innan så spelar ju förhållanden som regn/vind/temperatur stor roll.
Vore intressant att jämföra räckviddsrekord givet explicita förutsättningar, annars blir det ju mest en teoretisk övning (eller en tävling i att hitta bäst förutsättningar) och inte en tävling i hur du kör.
Undra om någon nått upp ens till WLTP räckvidden med en Tesla (model 3 t.ex) på vintern utan att förvärma batteriet?
Vore intressant att jämföra räckviddsrekord givet explicita förutsättningar, annars blir det ju mest en teoretisk övning (eller en tävling i att hitta bäst förutsättningar) och inte en tävling i hur du kör.
Undra om någon nått upp ens till WLTP räckvidden med en Tesla (model 3 t.ex) på vintern utan att förvärma batteriet?
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Inte på vintern, men 64 mil på sommaren.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Jag har kört 34 mil som längst. I Tyskland mellan två SuC. Tog 4+ timmar på grund av köer och vägarbeten. Höll på att kissa på mig. 
Annars har jag kört ner till Ödeshög SuC några ggr. Är 33 mil nånting. Kör med 21" och moms så brukar komma ner med ca 5% kvar. Precis lagom.

Annars har jag kört ner till Ödeshög SuC några ggr. Är 33 mil nånting. Kör med 21" och moms så brukar komma ner med ca 5% kvar. Precis lagom.
Har kört 37 mil i ett sträck med med min M3P. En hel del i 130kmh. Hade 22% kvar.
Sommar och sol och kanske t.o.m. medvind.
På hemvägen hade jag 6% kvar.
Sommar och sol och kanske t.o.m. medvind.
På hemvägen hade jag 6% kvar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Är väl lite nördigt att köra i 30-40 km/h för att komma så långt som möjligt. Har inte riktigt förstått nyttan med de s.k. hypermile körningarna.
Min sambo ringde precis på väg hem och hoppade över laddning i Kristianstad med 45% batteri i en 40 kWh Leaf med 10 mil hem samt -9 C samt undrade om hon klarar av att komma hem. Svaret var ja om hon drar ner på motorvägen till 70-80 km/h och satsar på närmsta snabbladdare 7 mil bort, maten från Currynamnam i Kristianstad hinner bl duktigt kall.
ABC, always be charging.
Min sambo ringde precis på väg hem och hoppade över laddning i Kristianstad med 45% batteri i en 40 kWh Leaf med 10 mil hem samt -9 C samt undrade om hon klarar av att komma hem. Svaret var ja om hon drar ner på motorvägen till 70-80 km/h och satsar på närmsta snabbladdare 7 mil bort, maten från Currynamnam i Kristianstad hinner bl duktigt kall.
ABC, always be charging.
Polestar 2 awd -21
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Ja, guessometern i leaf kan man inte lita påLarsA skrev:Är väl lite nördigt att köra i 30-40 km/h för att komma så långt som möjligt. Har inte riktigt förstått nyttan med de s.k. hypermile körningarna.
ABC, always be charging.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh