Queen's University Belfast undersöker folks inställning till smarta apparater. Hur man uppfattar dem ur integritetssynpunkt. Känner du dig tillfreds med att använda dem?
De undersöker alla möjliga smarta apparater, som tex personal assistants, men de vände sig till mig för att hitta folk som använder "smarta bilar" som Tesla, vars ständigt uppkopplade datorers integritetsaspekt kan ifrågasättas.
My name is Ieva Masevic and I am a PHD researcher at Queen's University Belfast. My research examines smart technologies. We are currently looking for owners of smart cars to participate in our research study. Particularly we are interested to hear the thoughts and opinions of Tesla owners who have installed autopilot within their vehicle. Our research is intended to benefit users of smart technologies.
Använder man smartphone, kontokort och allt annat som är uppkopplat så vet man allt om en. Har du telefonen i sovrummet så vet man när du sätter på din fru också.
Använder man smartphone, kontokort och allt annat som är uppkopplat så vet man allt om en. Har du telefonen i sovrummet så vet man när du sätter på din fru också.
Därför man ska köra iPhone, då är batteriet slut innan man lägger sig.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Det där är väl inte riktigt sant? Man kan stänga av det mesta av trackingen på Google- och Apple-produkter. Kontokortet kan användas för att spåra dina inköp, men bara av banken och möjligtvis (efter domstolsbeslut) polisen.
Jag skulle noggrant läsa igenom alla villkor innan jag köpte en uppkopplad bil.