Leverans kvartal 1

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Leverans kvartal 1

Inlägg av Arn »

Någon som fått leveransdatum för detta kvartal? Jag fick mitt sms idag men fanns inga tider kvar att boka så ombads prova igen imorgon

Man får hoppas problemen med värmepumpen är lösta och att bilarna försetts med rattvärme ( behövs verkligen om man nu inte förvärmt länge)
Användarvisningsbild
SteSun
Teslaägare

Re: Leverans kvartal 1

Inlägg av SteSun »

Arn skrev:
Någon som fått leveransdatum för detta kvartal? Jag fick mitt sms idag men fanns inga tider kvar att boka så ombads prova igen imorgon

Man får hoppas problemen med värmepumpen är lösta och att bilarna försetts med rattvärme ( behövs verkligen om man nu inte förvärmt länge)
Kolla i väntrummet:
viewtopic.php?f=51&t=16185&start=5360
Model 3 LR 2021 Svart - Såld
Model Y Performance 2022 Svart - Såld
Model X 90D 2016 Svart
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jan50293

Inlägg av Fluffy »

Förvärm 5 min så är ratten ok oftast innan också. VP värmer fort. Skulle dock bli förvånad om du inte får rattvärmare få det cirkulerar info om det. Nytt kvartal, nya uppdateringar
Användarvisningsbild
Hampus M3
Teslaägare

Inlägg av Hampus M3 »

Arn skrev:

Angående leveransdatum så är det exakt samma för mig. Fick sms idag, men inga lediga tider.

Angående värmepumpen så hoppas man så klart dom löst det och dom borde hunnit göra det. Men jag är inte så orolig då, det verkar finnas en lösning, även om man troligen får lämna ifrån sig bilen.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Inlägg av Arn »

Idag fanns tider att boka...

Säljaren tror att rattvärme inte kommer till europeiska marknaden på överskådlig tid. I en artikel läste jag att amerikanska bilar tillverkade i feb hade detta.

Bilen ska vara tillverkad i januari 2021. Leverans mitten av mars
Oykkh47

Inlägg av Oykkh47 »

Så kan man få model 3 med rattvärme nu? Det måste jag missat!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Inlägg av KatarinaTH »

Arn skrev:
Idag fanns tider att boka...

Säljaren tror att rattvärme inte kommer till europeiska marknaden på överskådlig tid. I en artikel läste jag att amerikanska bilar tillverkade i feb hade detta.

Bilen ska vara tillverkad i januari 2021. Leverans mitten av mars
Men vad tycker säljaren är överskådlig tid? Om det inte kommer till europa detta kvartalet så borde det komma nästa kvartal, ifall de inte börjar tillverka bilar utan rattvärme igen. 3-4 månader är högst överskådligt i min värld i alla fall.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Inlägg av Arn »

Han nämnde 6 mån men jag litar inte på säljaren då han också nämnde att jag kunde sälja min M3 LR 2020 med snart 2000mil för över 600k på KVD.

Borde säljarna inte kunna ringa fabriker i USA och höra sig för mera exakt kring produktspecifika frågor?
Användarvisningsbild
pawweshark
Teslaägare

Inlägg av pawweshark »

Arn skrev:
Han nämnde 6 mån men jag litar inte på säljaren då han också nämnde att jag kunde sälja min M3 LR 2020 med snart 2000mil för över 600k på KVD.
:o
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2022
Skriv svar