Valmöjligheter för Model X Signature

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Valmöjligheter för Model X Signature

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Vanliga dödliga kan inte konfigurera Model X än.
Inga Signature reservationshållare har fått sina bilar än.
Hela Model X släppet var bara ett enda stort vaporware
Jag undrar hur de tänkte leverera tusentals Model X innan årsskiftet?
(Jösses, nu lät jag som en skeptiker :shock: )
nej, den "premiären" var nog bara för att lugna massorna. Undrar om dom som fick bilarna levererade ens fick köra hem dom eller om dom är deponerade hos TM tills vidare.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Valmöjligheter för Model X Signature

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
TiborBlomhall skrev:
Vanliga dödliga kan inte konfigurera Model X än.
Inga Signature reservationshållare har fått sina bilar än.
Hela Model X släppet var bara ett enda stort vaporware
Jag undrar hur de tänkte leverera tusentals Model X innan årsskiftet?
(Jösses, nu lät jag som en skeptiker :shock: )
nej, den "premiären" var nog bara för att lugna massorna. Undrar om dom som fick bilarna levererade ens fick köra hem dom eller om dom är deponerade hos TM tills vidare.
De fick köra hem dom. Finns t.ex. en unboxing-video när en av bilarna kommer hem till sin ägare. Det var ju dock bara stora Tesla-investerare som fick leverans och de kommer troligen kunna byta ut saker som t.ex. fälgar om det kommer nya och de vill ha nya fälgar. Misstänker att Tesla inte är helt klara med hur bilarna ska förpackas. I Tesla-appen finns t.ex. 6 stycken olika fälgar till Model X men endast två olika gick att välja för de med amerikanska Signature-reservation som har beställt. Möjligt att de kommer kunna få lite fler valmöjligheter innan leverans.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Valmöjligheter för Model X Signature

Inlägg av LarsL »

Synd att Tesla (Elon Musk) sätter sig själv i den här typen av situationer hela tiden. Hade de gjort som andra tillverkare och knipit om Model X och Model 3 tills de kunde tillverka dem hade alla reaktioner varit positiva. Model X har ju inte tagit särskilt lång tid att få fram totalt sett, bara de att de lovat något annat.
Men det är väl skatt värdet på företaget ska ökas och då ska det visas på nya produkter. De har ju inte heller någon annan SUV som de kannibaliserar på utan de tjänar ju bara på om kunder väntar på deras modeller. Blir nog annorlunda när ersättaren till Model S kommer (2020 tex).
Skriv svar