Tesla model s standard range
Moderator: Redaktion
Tesla model s standard range
Tjena,
Har en model S raven som ska bort.
2100 mil, har allt som ingår förutom fsd.
Vit, svart skinnklädsel.
Fint skick.
Vinter/sommar på 19" ingår, två sommardäck är helt nya och inte monterade och två monterades förra sommaren.
I trafik 2019-12-30.
Har den via dnb idag till 2.25 i ränta som går ta över tror jag.
Jag har fri supercharger, inte en aning om de ingår till nästa ägare.
Kollade på tesla.com och de tar 665.000 för en 2017 s75d som gått 2800 och har massa äldre spec, så 665.000 känns väl rimligt för en två år nyare bil med senaste specen, och vinterdäck ingår som de tar överpris för.
Finns i Mölndal
Har en model S raven som ska bort.
2100 mil, har allt som ingår förutom fsd.
Vit, svart skinnklädsel.
Fint skick.
Vinter/sommar på 19" ingår, två sommardäck är helt nya och inte monterade och två monterades förra sommaren.
I trafik 2019-12-30.
Har den via dnb idag till 2.25 i ränta som går ta över tror jag.
Jag har fri supercharger, inte en aning om de ingår till nästa ägare.
Kollade på tesla.com och de tar 665.000 för en 2017 s75d som gått 2800 och har massa äldre spec, så 665.000 känns väl rimligt för en två år nyare bil med senaste specen, och vinterdäck ingår som de tar överpris för.
Finns i Mölndal
Re: Tesla model s standard range
Hej
Vilken räckvidd har bilen?
Om det är Raven var väl dessa bara Dual motor med räckvidd på 630km?
Nej, han skrev ju standard range, inte long range.tarscase skrev:Hej
Den har förvisso dual motor men har inte 100 kWh batteri. Gissar att räckvidden på mätaren är ca 450 km men det kan TS bättre svara på.
(Det är dock en väldigt ovanlig modell).
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Okej, då förstår jag, var själv inne på att köpa en raven 2020, men var inte riktigt redo för elbil då, minns det bara fanns long range till salu. Tack för ditt svar.Legato skrev:Nej, han skrev ju standard range, inte long range.tarscase skrev:Hej
Den har förvisso dual motor men har inte 100 kWh batteri. Gissar att räckvidden på mätaren är ca 450 km men det kan TS bättre svara på.
Det var så lite. Personligen tror jag det kan vara ett bra köp ändå dock. Runt 450 km är riktigt bra räckvidd och du får ju nya fjädringen mm som kom i Raven.tarscase skrev:Okej, då förstår jag, var själv inne på att köpa en raven 2020, men var inte riktigt redo för elbil då, minns det bara fanns long range till salu. Tack för ditt svar.Legato skrev:Nej, han skrev ju standard range, inte long range.tarscase skrev:Hej
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Stämmer, 450 på mätaren.
Insett att jag inte får något annat som är jämförbart med tesla.. och efter förra helgens vrede Som fick mig att vilja sälja den pga teslas kassa service så har jag nu lugnat mig och inser att jag får behålla den..
Tror också det hade vart ett bra köp, men jag behåller den tills nästa serviceupplevelse iaf..
Insett att jag inte får något annat som är jämförbart med tesla.. och efter förra helgens vrede Som fick mig att vilja sälja den pga teslas kassa service så har jag nu lugnat mig och inser att jag får behålla den..
Tror också det hade vart ett bra köp, men jag behåller den tills nästa serviceupplevelse iaf..

Okej. Ingen fara, förstår om du vill behålla. Kan ni hjälpa mig hitta en vettig model S? Behöver man oroa sig om mil?Folke skrev:Stämmer, 450 på mätaren.
Jag tittar på denna.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... e/94164007
Vad tror ni, eller har ni bättre alternativ. Fri super charge gäller väl bara om bilen är skriven på samma konto hela tiden?
Den såg ju trevlig ut!
Rent generellt tycker jag iaf att man inte märker om en tesla gått 1000 eller 10000 mil.. de är fina oavsett. (Entusiasm kanske påverkar) eller att småbarnsfamiljer inte har den som tjänstebil och skiter i allt, likt typ Volvo v60 d4 fleet edition haha.. den stackars bilen..
Det är ju 4 års garanti, så det är ju också väldigt skönt att ha.
Det enda är, snart kommer den nya. För 910.000 efter miljöbidrag..
Gällande supercharger vet jag inte hur det funkar, om de följer med. Men för min egen del är det inget jag har med i en ekvation på en så här dyr bil.. det handlar för min egen del bara om ett par tusen om året.. andra nyttjar ju det ofta så man får väl räkna för sin egen del.
Rent generellt tycker jag iaf att man inte märker om en tesla gått 1000 eller 10000 mil.. de är fina oavsett. (Entusiasm kanske påverkar) eller att småbarnsfamiljer inte har den som tjänstebil och skiter i allt, likt typ Volvo v60 d4 fleet edition haha.. den stackars bilen..
Det är ju 4 års garanti, så det är ju också väldigt skönt att ha.
Det enda är, snart kommer den nya. För 910.000 efter miljöbidrag..
Gällande supercharger vet jag inte hur det funkar, om de följer med. Men för min egen del är det inget jag har med i en ekvation på en så här dyr bil.. det handlar för min egen del bara om ett par tusen om året.. andra nyttjar ju det ofta så man får väl räkna för sin egen del.
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Det är 99.99% inte fri supercharging med på den bilen, gäller säkert första ägaren.tarscase skrev:Okej. Ingen fara, förstår om du vill behålla. Kan ni hjälpa mig hitta en vettig model S? Behöver man oroa sig om mil?Folke skrev:Stämmer, 450 på mätaren.
Jag tittar på denna.
Vad tror ni, eller har ni bättre alternativ. Fri super charge gäller väl bara om bilen är skriven på samma konto hela tiden?
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Jag är inte lika säker på det. Vill minnas att Tesla erbjöd S och X under en kort tid med fri supercharging som följde bilen, kring tiden som den bilen är uttagen. En kollega tog ut en S i november -19 och han blev lite sur för att han missade fri SuC som skulle följa med bilen och därmed öka andrahandsvärdet. Men när jag påtalade att han fått betydligt mer i lagerbilsrabatt än vad fri SuC är värt så insåg han att han gjort en bra affär ändå.Credde skrev:Det är 99.99% inte fri supercharging med på den bilen, gäller säkert första ägaren.tarscase skrev:Okej. Ingen fara, förstår om du vill behålla. Kan ni hjälpa mig hitta en vettig model S? Behöver man oroa sig om mil?Folke skrev:Stämmer, 450 på mätaren.
Jag tittar på denna.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- TobbeTesla
- Teslaägare
Fri supercharging som följer med bilen försvann i början av 2017 om jag förstått det rättNicke Nyfiken skrev:Jag är inte lika säker på det. Vill minnas att Tesla erbjöd S och X under en kort tid med fri supercharging som följde bilen, kring tiden som den bilen är uttagen. En kollega tog ut en S i november -19 och han blev lite sur för att han missade fri SuC som skulle följa med bilen och därmed öka andrahandsvärdet. Men när jag påtalade att han fått betydligt mer i lagerbilsrabatt än vad fri SuC är värt så insåg han att han gjort en bra affär ändå.Credde skrev:Det är 99.99% inte fri supercharging med på den bilen, gäller säkert första ägaren.tarscase skrev:Okej. Ingen fara, förstår om du vill behålla. Kan ni hjälpa mig hitta en vettig model S? Behöver man oroa sig om mil?Folke skrev:Stämmer, 450 på mätaren.
Jag tittar på denna.
Den som återinfördes 2019 gällde också bara första ägaren:
https://www.cnet.com/roadshow/news/tesl ... ved-again/
"According to the memo Tesla sent to its sales staff, the revived perk exists for the length of vehicle ownership and is not transferable to a second owner"
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Okej, då hade kollegan missuppfattat.TobbeTesla skrev:Fri supercharging som följer med bilen försvann i början av 2017 om jag förstått det rättNicke Nyfiken skrev:Jag är inte lika säker på det. Vill minnas att Tesla erbjöd S och X under en kort tid med fri supercharging som följde bilen, kring tiden som den bilen är uttagen. En kollega tog ut en S i november -19 och han blev lite sur för att han missade fri SuC som skulle följa med bilen och därmed öka andrahandsvärdet. Men när jag påtalade att han fått betydligt mer i lagerbilsrabatt än vad fri SuC är värt så insåg han att han gjort en bra affär ändå.Credde skrev:Det är 99.99% inte fri supercharging med på den bilen, gäller säkert första ägaren.tarscase skrev:Okej. Ingen fara, förstår om du vill behålla. Kan ni hjälpa mig hitta en vettig model S? Behöver man oroa sig om mil?Folke skrev:Stämmer, 450 på mätaren.
Jag tittar på denna.
Den som återinfördes 2019 gällde också bara första ägaren:
https://www.cnet.com/roadshow/news/tesl ... ved-again/
"According to the memo Tesla sent to its sales staff, the revived perk exists for the length of vehicle ownership and is not transferable to a second owner"
Då blir det lite lätt missvisande att skriva fri SuC i annonsen även om det inte är lögn.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015