Svart vit inredning, Jobbig att leva med?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare

Re: Svart vit inredning, Jobbig att leva med?

Inlägg av [JM] »

Merlin skrev:
Barn kommer att åka i bilen varje dag. Hon är dock 10 så det värsta är kanske över gällande nersmutsande barn :)

Men som sagt bilen ska användas som skol transport och pendelbil varje dag så det är kanske lite vanskligt att gå med vitt?

Men som sagt väldigt snyggt!
Har 3st barn som ska skjutsas till träningar med kompisar osv.
17, 14 och 5 år. Har haft bilen i 2 år med vit inredning.
Jag städar ur bilen en gång på våren ordentligt och en gång på sommarn efter allt semesteråkande.
Annars låter jag lokala mekonomen tvätta bilen invändigt och utvändigt för 300kr nån gång på vinterhalvåret.

Inga problem med vit än så länge. Förutom jeansfärgen då som behöver lite extra arbete.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

En bil skall kunna användas i vardagen och tåla vardagligt normalt användande.

Det är skillnad på museiföremål och veteranbilar. Där kan jag förstå att man förbjuder barn, mat, kaffe, etc. och vårdar bilarna ömt.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Merlin
Teslaägare

Inlägg av Merlin »

[JM] skrev:
Merlin skrev:
Barn kommer att åka i bilen varje dag. Hon är dock 10 så det värsta är kanske över gällande nersmutsande barn :)

Men som sagt bilen ska användas som skol transport och pendelbil varje dag så det är kanske lite vanskligt att gå med vitt?

Jag städar ur bilen en gång på våren ordentligt och en gång på sommarn efter allt semesteråkande.
Annars låter jag lokala mekonomen tvätta bilen invändigt och utvändigt för 300kr nån gång på vinterhalvåret.

Inga problem med vit än så länge. Förutom jeansfärgen då som behöver lite extra arbete.
Är Jeans ett återkommande problem eller är det bara när de är nya?
En fråga som dyker upp i mitt huvud är också undra hur mycket extra slitage denna renhållning av det vita orsakat?
Jag plannerar att ha bilen länge så det blir kanske mycked skrubbande...
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare

Inlägg av [JM] »

Merlin skrev:
[JM] skrev:
Merlin skrev:

Är Jeans ett återkommande problem eller är det bara när de är nya?
En fråga som dyker upp i mitt huvud är också undra hur mycket extra slitage denna renhållning av det vita orsakat?
Jag plannerar att ha bilen länge så det blir kanske mycked skrubbande...
Nya jeans färgar mer men även jeans som är tvättade många ggr färgar av sig.

Jag har köpt bilen privat och planerar ha den i många år. Har inte sett någon tråd eller film på YT där man ens nämnt att interiören skulle fara illa av rengöringen.

Snarare tvärt om. De som har svart och inte tar bort smutsen riskerar nog mer nötning.

Edit. Bor du i Stockholm så kan du komma och se på hur min ser ut. Otvättad dvs. Worst case så att säga.
:D
HX100

Inlägg av HX100 »

Det vita vegan skinnet har sjukt högt Martindale värde på typ 180.000. Så slitstark som fan är det.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inlägg av MWall »

HX100 skrev:
Det vita vegan skinnet har sjukt högt Martindale värde på typ 180.000. Så slitstark som fan är det.
Är inte det svarta i samma material numera?
Användarvisningsbild
Merlin
Teslaägare

Inlägg av Merlin »

MWall skrev:
HX100 skrev:
Är inte det svarta i samma material numera?
Det hade varit intressant att veta med tanke på att de säger .

"Svart och vit interiör är vårt mest slitstarka alternativ och har lättskötta, smutsresistenta material."

Det skulle kunna tolkas att det är ett annat material. Men det är definitivt en fråga som jag ska ställa till dem.
Skriv svar