Bältesstol Maxi-Cosi RodiFix AirProtect

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
alexsand
Teslaägare

Bältesstol Maxi-Cosi RodiFix AirProtect

Inlägg av alexsand »

Någon som har en Maxi-Cosi RodiFix AirProtect bältesstol i sin Model S i baksätet? Har läst gamla trådar på amerikanska forum att nackstöden i bilen eventuellt gör att stolen får ett glapp mellan bilens stol och bältesstolen. Tänkte höra om någon har erfarenheter här?

Annars tas rekommendationer på andra bältesstolar som passar bra i baksätet på en model s med senaste stolarna gärna emot :)
kingstreet

Re: Bältesstol Maxi-Cosi RodiFix AirProtect

Inlägg av kingstreet »

jag är oxå intresserad av vilken stol som är bäst för model S.

Har precis beställt nya Model S och kommer att ha en 28 månders och en 6 månaders (någon speciell variant av babyskydd som är bra?) när bilen kommer i september.

Vad har ni andra för stolar för era barn?
Användarvisningsbild
alexsand
Teslaägare

Inlägg av alexsand »

Blev otålig och fick tag på en Maxi-Cosi RodiFix för att testa och kan bekräfta att den INTE passar i baksätet på en Model S 2018. Barnstolens bottenplatta svävar några cm i luften närmast ryggstödet då Isofix fästena i bilen sitter för högt för barnstolen. Kanske ännu värre är att övre delen av barnstolens rygg tar emot inbyggda nackstöden på Teslan och att det blir ett rejält glapp mellan ryggen på barnstolen och bilstolen vilket jag antar inte är speciellt säkert vid en krock. Det gäller oavsett vilken rygghöjd man ställer in barnstolen med.

Jag letar vidare, så tips mottages fortfarande väldigt gärna :)
Användarvisningsbild
Bernando
Teslaägare

Inlägg av Bernando »

kingstreet skrev:
jag är oxå intresserad av vilken stol som är bäst för model S.

Har precis beställt nya Model S och kommer att ha en 28 månders och en 6 månaders (någon speciell variant av babyskydd som är bra?) när bilen kommer i september.

Vad har ni andra för stolar för era barn?
Vi har en roterbar till minstingen (Britax Dualfix). Otroligt skönt vid i- och ursättning!
MS P85 2014
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inlägg av thebishop »

Babyskydd körde vi pebble med bas:
https://m.babyv.se/sv/articles/2.59.820 ... as-0-13-kg

Sen hade vi så man kunde docka den direkt i barnvagn- smidigt. Hade en bugaboo donkey med adapter när det begav sig.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Skriv svar