Hjälp behövs till en ny Tesla ägare

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hjälp behövs till en ny Tesla ägare

Inlägg av Bjelke »

fth skrev:
[JM] skrev:
Skaffa teslafi eller annan motsvarande loggning av bilen så får du bättre koll på hur bilen mår och det blir lättare att planera sina resor.
Håller med, som datanörd ångrar jag att jag inte skaffade det från dag ett, men nu vägrar jag eftersom jag ändå inte kommer att få komplett historik :D

Tesla borde erbjuda nedladdning av all insamlad fordonsdata som extratjänst, jag skulle utan tvekan vara beredd att betala extra för detta.

/fth
Samma här! :)
Kan man inte via något långsökt GDPR-resonemang kräva att få dessa data? :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Bjelke skrev:
Samma här! :)
Kan man inte via något långsökt GDPR-resonemang kräva att få dessa data? :mrgreen:
Det är inte alls långsökt, ett centralt begrepp i GRPD är just "right to data":
The data subject shall have the right to receive the personal data concerning him or her, which he or she has provided to a controller, in a structured, commonly used and machine-readable format [...]
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Laxtal
Teslaägare

Inlägg av Laxtal »

Avseende barn i bilen brukar jag köra Camping mode på klimatinställningen i motsv situation. Ev kan man köra Dog mode men då är nog inte stereon på men bilen är låst. Jag har Model S men jag inbillar mig att X har samma basfunktioner.
Model S 90D sept 2015
Midnight silver metallic med premiuminteriör, köldpaket, AP1 med komfortfunktioner, MCU2
Thule Wingbar och Thule Force XT Alpin-box för skidresorna
Skriv svar