TiborBlomhall skrev:Sen vägrade frugans Kia starta en dag. Hon glömde visst stänga dörren ordentligt på fredag kväll och till måndagen hade taklampan i bilen lyckats dränera hela batteriet.
Förra bilen jag hade (årsm.2010) Hade ett enkelt BMS som stängde av förbrukare.
Om man stod med radion på och / eller dörren öppen så slutade lampa och radio efter c:a 20 minuter. De gick att starta om men gick då bara 5 minuter. Detta tills man hade kört en stund och laddat. Kan ha varit koll på batterispänning eller bara tider. Det lyckades jag aldrig få reda på.
Teslan som jag förstår underhållsladdar 12V - batteriet helt efter behov, så länge man bara har någorlunda i stora batteriet, sen några uppdateringar tillbaka. Problemen med urladdat 12V - batteri har väl upphört.
TiborBlomhall skrev:Och nu fick jag batteriproblem med min Leaf också! Plötsligt sa instrumentbrädan att det är dags att byta batteri i nyckeln. Fick åka iväg å köpa en CR2025 knappcellsbatteri å byta.
Stefan Tl skrev:Men här om dagen sa den batteriet i nycken var kasst
Efter detta så startar den lätt
Jag kan förstå att Tesla byter batteri i FOB varje service. Inte värt att snåla på en knappcell och riskera att
bli utelåst behöva plocka upp mobilen.