Fler och fler Tesla S på ingång!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

AdnanM

Fler och fler Tesla S på ingång!

Inlägg av AdnanM »

Hej!

Har snokat och hatt mig på den här sidan ett tag nu och tänkte att det är dags och registrera sig.
Jag arbetar på Öresundsbron och ser en hel del Model S som kommer in i landet via bron och jag har själv planer på att införskaffa mig en Model s inom ett år.
Blev helt och hållet såld när jag hade chansen att provköra en P85 i Malmö när de hade sin Fully Charged tour här i Malmö.
Tänkte att jag kunde dela med mig av en bild som jag tog precis! Kanske är någon här på forumet som förväntar sig en Grå eller vit model s. ;) Då vet ni att ni får den snart!

Tack för ett underbart forum!

Hälsningar Adnan Otto.

Bild
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Fler och fler Tesla S på ingång!

Inlägg av TiborBlomhall »

Välkommen!

Kul att vi har spioner överallt! :D 8-)
Användarvisningsbild
Werzion

Inlägg av Werzion »

Välkommen!

Gött med vacker utsikt på ens arbetsplats :)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Håll ögonen öppna den 21:a September kl 16! Då ska så många elbilar åka över Öresundsbron på en gång så vi hoppas sätta Guinness världsrekord!
(Mer om det kommer på våra nyhetssidor nästa vecka.)
AdnanM

Inlägg av AdnanM »

Underbart att höra!

Jag arbetar den dagen och ska ta kontakt med Trafikcentralen om vad vi kan hitta på med för skoj för alla Tesla ägare som kör igenom betalanläggningen.

Se om vi kan fixa en bana enbart för Tesla ägare just under den tidpunkten för att slippa alla andra köer t.ex.

Åt vilken riktning ska ni köra? Har ni funderingar på att passera till ett billigare pris? För då rekommenderar jag starkt att alla skaffar sig ett Bropassavtal så kör man för 188:- istället för fullpriset som är 400:-. T/R kontaktpris kostar som två enkla.
Hur många elbilar kommer att passera under den tidpunkten?

Kom med lite alternativ över vad ni är sugna på att göra när ni väl kommer till Öresundsbron!

Hälsningar Adnan Otto
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Nänänä, det blir ordentligt med pådrag med poliseskort och allt. Och det är inte bara Tesla - alla elbilar är välkomna! Det är inte vi som arrangerar utan OECR.
Mer om det i nyheterna i morgon ;)
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare

Inlägg av Shven »

Sitter och väntar som många andra på min Tesla. Äntligen börjar det ändra sig på "min Tesla" från att "delar är beställda" till bilen är i "Produktionskö". Någon dag därefter kom besked om leveranstid november. Så om ett par månader kan jag ut och köra Tesla.
Min fråga är vad Produktionskö innebär?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Shven skrev:
Sitter och väntar som många andra på min Tesla. Äntligen börjar det ändra sig på "min Tesla" från att "delar är beställda" till bilen är i "Produktionskö". Någon dag därefter kom besked om leveranstid november. Så om ett par månader kan jag ut och köra Tesla.
Min fråga är vad Produktionskö innebär?
Produktionskön verkar vara det nya och något mer rättvisande namnet på "Vi har börjat beställa delar...". Jag har samma status och leverans i november.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare

Inlägg av Sofie »

Jag förstår att väntan kan kännas lång, och ännu värre om ni beställt P85. Det är väl först i april ni kan njuta av skillnaden mellan P och S.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Sofie skrev:
Jag förstår att väntan kan kännas lång, och ännu värre om ni beställt P85. Det är väl först i april ni kan njuta av skillnaden mellan P och S.
Enligt Edwina som levererade min bil så känns det direkt, bara man flyttar bilen i parkeringsgaraget att det är en P+ :D
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare

Inlägg av Sofie »

Bäddat för kollisioner, tyst snabb bil i garage ;)
Skriv svar