Kägelpojken

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Kägelpojken

Inlägg av _TonyV »

Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Kägelpojken

Inlägg av Pontus »

Drönare som bud är nog en god tanke men utan förare så försvinner ju också anledningen till att inte skjuta ner dessa också. Tror att det i vissa stater kommer bli ett visst svinn av drönare. Nu pratar jag inte om här i Sverige självklart.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Inlägg av _TonyV »

Tja är själv tveksam till användandet av drönare för allehanda leveranser av både ditt å datt.
För det handlar inte bara om transporten från x till y, utan ochså kundbemötandet när man är framme.

Men just tänket om bussförare, taxi chaufförer etc. är intressant. Snacket om autonoma fordon är inte bara tomt prat.
Sen tror jag ändå att folk kommer ändå äga bil ändå, så det är ett komplement.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

_TonyV skrev:
Tja är själv tveksam till användandet av drönare för allehanda leveranser av både ditt å datt.
För det handlar inte bara om transporten från x till y, utan ochså kundbemötandet när man är framme.

Men just tänket om bussförare, taxi chaufförer etc. är intressant. Snacket om autonoma fordon är inte bara tomt prat.
Om jag beställer en ny mobiltelefon klockan 20 på lördagskvällen och den dimper ner i en mottagningslåda klockan 21 kommer jag alltid att välja det fraktalternativet även om jag inte får nöjet att stå i kön på ICA för att hämta ut telefonen där på tisdagen istället...
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

_TonyV skrev:

Vadå kundbemötande? Hur mycket kundbemötande behöver man för att få en varuleverans? Jag är intresserad av att få varan så snabbt och billigt som möjligt, inget annat. Jag har inget behov av någon som kommer och håller fram en sidenask med den.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Pontus skrev:
Drönare som bud är nog en god tanke men utan förare så försvinner ju också anledningen till att inte skjuta ner dessa också. Tror att det i vissa stater kommer bli ett visst svinn av drönare. Nu pratar jag inte om här i Sverige självklart.
Det öppnar upp för nya produkter...

https://www.rt.com/usa/313081-shotgun-s ... -shooting/
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar