4000 mil i P85D
Moderator: Redaktion
4000 mil i P85D
Bildbevis:
Hämtade ut bilen 31 mars. Bästa maskinen jag har haft nånsin. Bilen har verkligen skänkt mig glädje, allt från att prata med folk på Superchargers till att bli bjuden på snittar och Champagne av Prins Albert i Monaco. Bara för att man åker Tesla. Jag hade inte väntat mig att det skulle vara så mycket positiv "meta-bil", inte bara "bil" liksom. Kul!phasebox.se
P85D
P85D
Re: 4000 mil i P85D
Mer än en bil, verkligen. Kul! Inte att förglömma: grillat i Amsterdam också 

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kan inte annat än att hålla med.
Jag har kört lite över 4300 mil sedan sista April, och jag ser fram emot att få köra varje dag.
Jag har kört lite över 4300 mil sedan sista April, och jag ser fram emot att få köra varje dag.

Det är helt fantastiskt med allt bemötande och körglädje som bilen ger.
Det stora probleemet med bilen är väl egentligen vad i jössenamn som man ska ha för bil om två tre år kan det bli så mycket bättre
Det får ju bli en bil som kan flyga eller så
Det stora probleemet med bilen är väl egentligen vad i jössenamn som man ska ha för bil om två tre år kan det bli så mycket bättre

Det finns ett antal saker jag inte hade förväntat mig, i och med att det inte finns en ICE.
1) Det vibrerar inte. Man kan köra längre sträckor, t.ex. till Amsterdam med Bylund & Co, utan att bli trött.
2) Det vibrerar inte. Bilen är fortfarande lika "tight" som när den var ny. Min erfarenhet med t.ex. motsvarande BMW är den börjar släppa i fogarna efter ett tag. Känns sliten. Min teori är att en stor motor fram vibrerar så att fogarna ger sig. Inte så att bilen en dag ligger i sina beståndsdelar på garageuppfarten.. utan att den blir "slapp". Känns åldrad. Det har inte hänt i Teslan, i alla fall inte ännu.
3) Överhuvudtaget känns det som att allting slits mycket mindre, eller inte alls. Här bromsarna efter 4000. Ser ut att ha rullat 100 mil. Helt otroligt.
1) Det vibrerar inte. Man kan köra längre sträckor, t.ex. till Amsterdam med Bylund & Co, utan att bli trött.
2) Det vibrerar inte. Bilen är fortfarande lika "tight" som när den var ny. Min erfarenhet med t.ex. motsvarande BMW är den börjar släppa i fogarna efter ett tag. Känns sliten. Min teori är att en stor motor fram vibrerar så att fogarna ger sig. Inte så att bilen en dag ligger i sina beståndsdelar på garageuppfarten.. utan att den blir "slapp". Känns åldrad. Det har inte hänt i Teslan, i alla fall inte ännu.
3) Överhuvudtaget känns det som att allting slits mycket mindre, eller inte alls. Här bromsarna efter 4000. Ser ut att ha rullat 100 mil. Helt otroligt.
phasebox.se
P85D
P85D
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Bara hunnit köra drygt 500 mil på (6.5 veckor) men håller med 110% på två av dina punkter ovan. Det vibrerar inte! Det är det jag känner av mest när man sätter sig i en bil med fossilspis i fronten. Hur stod man ut med detta vibrerande i låga farter/rödljus ...?
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Det verkar som att Teslas värde varar. Ska bli intressant att se om några år när det blivit lite omsättning på begagnatmarknaden vad andrahandsvärdet ligger på. Det du berättar här indikerar ju att bilen rent maskinellt står sig väldigt bra och det borde ju driva upp andrahandsvärdet.
Men sen verkar ju de flesta vara väldigt nöjda med sin bil, och en bil som håller sig fräsch kan man inte har så stor lust att byta ut och då blir det ingen andrahandsmarknad att tala om...
Men sen verkar ju de flesta vara väldigt nöjda med sin bil, och en bil som håller sig fräsch kan man inte har så stor lust att byta ut och då blir det ingen andrahandsmarknad att tala om...