Android köper du ju via FOD istället, har för mig det skall gå.Legato skrev:Mmm upptäckte det där med backkamera. Det är verkligen krav på en stor bil i den här prisklassen imo! Konstigt att det inte finns med i paketet.macky skrev:Backkamera eller omgivningskamera, ingetdera är standard. Cockpit+ ger bara en extra vy i displayen. Ingen dragkrok? Matrix Led men det kan du ju aktivera billigare efteråt. Apple carplay/android auto är inte standard heller vad jag vet.Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Android Auto verkar vara "trådad" vilket känns segt, men kanske får lägga till det ändå.
Drag har vi på Xen och när man inte har nytta av andrahandsvärdet så blir det pass där
Mycket bra input, tack!
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Re: Audi e-tron
FOD=prenumeration?Esterox skrev:Android köper du ju via FOD istället, har för mig det skall gå.Legato skrev:Mmm upptäckte det där med backkamera. Det är verkligen krav på en stor bil i den här prisklassen imo! Konstigt att det inte finns med i paketet.macky skrev:Backkamera eller omgivningskamera, ingetdera är standard. Cockpit+ ger bara en extra vy i displayen. Ingen dragkrok? Matrix Led men det kan du ju aktivera billigare efteråt. Apple carplay/android auto är inte standard heller vad jag vet.Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Android Auto verkar vara "trådad" vilket känns segt, men kanske får lägga till det ändå.
Drag har vi på Xen och när man inte har nytta av andrahandsvärdet så blir det pass där
Mycket bra input, tack!
För att undvika förmånsvärde tänker du?
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Nu är det svårt för dig att veta utan att ha talat direkt med personerna, men misstänker du att det är miljöpartiets genomdrivna höjning av förmånsvärden som vi nu ser effekten av hos företagare som tidigare haft elbilar?mati skrev:Det finns bådadera. Min granne har bytt sin e-tron mot en rätt gammal fossilbil. Det fanns ytterligare en e-tron hos ett företag här i Götene samhälle, men den har jag inte heller sett på evigheter. Misstänker att den är borta den också.
Vi hade som mest 6 elbilar i grannskapet (en håla på ~100 hushåll). Nu är det bara 3 kvar såvitt jag vet. Två av dem är mina.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi e-tron
Blandar jag ihop beteckningarna och modellnumrerna nu kanske. Vad har den nya e-tron med sluttande tak (sedanliknande) och baklinjer för nummer?HelectriC skrev:Ser exakt likadana ut!martinot skrev:Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
Trodde det var den som hette 55, men kan absolut fått det om bakfoten (är ju rätt komplext namnschema som hos de flesta tyskar).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi e-tron
Sportback.martinot skrev:Blandar jag ihop beteckningarna och modellnumrerna nu kanske. Vad har den nya e-tron med sluttande tak (sedanliknande) och baklinjer för nummer?HelectriC skrev:Ser exakt likadana ut!martinot skrev:Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
Trodde det var den som hette 55, men kan absolut fått det om bakfoten (är ju rätt komplext namnschema som hos de flesta tyskar).
Re: Audi e-tron
Ja antingen prenumeration eller köpa i efterhand. Du avgör själv, finns oftast testperiod för 10kr och då kan du ju prova om det är något att ha. Men kolla gärna upp att det finns att köpa via FOD först, jag har det standard i min bil.Legato skrev:FOD=prenumeration?Esterox skrev:Android köper du ju via FOD istället, har för mig det skall gå.Legato skrev:Mmm upptäckte det där med backkamera. Det är verkligen krav på en stor bil i den här prisklassen imo! Konstigt att det inte finns med i paketet.macky skrev:Backkamera eller omgivningskamera, ingetdera är standard. Cockpit+ ger bara en extra vy i displayen. Ingen dragkrok? Matrix Led men det kan du ju aktivera billigare efteråt. Apple carplay/android auto är inte standard heller vad jag vet.Legato skrev:Eventuellt blir det affär för mig imorgon. Väldigt snabbt påkommet och dålig koll på utrustningen.
Ska försöka hålla nere det men är det något utöver Proline som är "måsten" tycker ni?
Panoramatak?
Akustikglas?
B&O-ljud?
Virutal Cockpit+?
Sportsäten fram?
Annat?
Android Auto verkar vara "trådad" vilket känns segt, men kanske får lägga till det ändå.
Drag har vi på Xen och när man inte har nytta av andrahandsvärdet så blir det pass där
Mycket bra input, tack!
För att undvika förmånsvärde tänker du?
Skulle även köpa Matrix efteråt.
Re: Audi e-tron
Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi e-tron
Tack! Blandade ihop batteri med designen. Jo, var Sportback jag avsåg då!Esterox skrev:Sportback.martinot skrev:Blandar jag ihop beteckningarna och modellnumrerna nu kanske. Vad har den nya e-tron med sluttande tak (sedanliknande) och baklinjer för nummer?HelectriC skrev:Ser exakt likadana ut!martinot skrev:Spännande! Tycker 55:an är en riktigt snygg bil (gillar den klart bättre än 50:an)!
Trodde det var den som hette 55, men kan absolut fått det om bakfoten (är ju rätt komplext namnschema som hos de flesta tyskar).

Tycker den är riktigt snygg i linjerna, och verkar dessutom ha längre range tack vare bättre effektivitet och aerodynamik. Har för mig Cw är så lågt som .25, vilket är nästan Tesla-territorium.
Hade jag skaffat vanliga e-tron (inte nya GT/Taycan) så hade jag gått på den helt klart.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi e-tron
Mycket väsen för mugghållare bak. Att model S saknade förvaring i dörrsidor m.m var väll bara charmigt ?martinot skrev:Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".
Re: Audi e-tron
mati skrev:Det finns bådadera. Min granne har bytt sin e-tron mot en rätt gammal fossilbil. Det fanns ytterligare en e-tron hos ett företag här i Götene samhälle, men den har jag inte heller sett på evigheter. Misstänker att den är borta den också.TobbeTesla skrev:Har två grannar i närområdet som kör E-Tron nu. Kul att den börjar bli lite vanlig, åtminstone här i Stockholmstrakten!
Vi hade som mest 6 elbilar i grannskapet (en håla på ~100 hushåll). Nu är det bara 3 kvar såvitt jag vet. Två av dem är mina.
Här i byn (ca 2500 invånare) tycker jag det blir vanligare och vanligare. Har sett Model S, Model 3, E-Tron, e-Golf, Kona, E-Niro, i3... Våra närmsta grannar har skaffat en Hyundai Kona och lite längre bort har de en i3S. Grannarna mitt emot har en Kia hybrid och har en laddbox uppsatt iaf.
Det här är verkligen inget område med burgen medelklass som martinot heller utan mest lärare, poliser, sjuksköterskor osv.

Re: Audi e-tron
Sätesvärme bak brukar inte vara standard. Är det standard på E-klass t ex?martinot skrev:Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".
Re: Audi e-tron
Det beror väl på om man är van att nyttja mugghållare bak eller inte skulle jag säga. Mugghållare bak underlättar våra långresor med familjen.Esterox skrev:Mycket väsen för mugghållare bak. Att model S saknade förvaring i dörrsidor m.m var väll bara charmigt ?martinot skrev:Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".

Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Re: Audi e-tron
Nja, då byter man ju inte bort en ett år gammal e-tron mitt under leasingen. Så i det fallet var det nog nånting annat skulle jag tro. Jag kommer ihåg att han har klagat över räckvidden tidigare. Och så hade den inget drag heller. Det kanske var helt enkelt för opraktiskt. Vad vet jag.martinot skrev:Nu är det svårt för dig att veta utan att ha talat direkt med personerna, men misstänker du att det är miljöpartiets genomdrivna höjning av förmånsvärden som vi nu ser effekten av hos företagare som tidigare haft elbilar?mati skrev:Det finns bådadera. Min granne har bytt sin e-tron mot en rätt gammal fossilbil. Det fanns ytterligare en e-tron hos ett företag här i Götene samhälle, men den har jag inte heller sett på evigheter. Misstänker att den är borta den också.
Vi hade som mest 6 elbilar i grannskapet (en håla på ~100 hushåll). Nu är det bara 3 kvar såvitt jag vet. Två av dem är mina.
De andra bilarna som jag beskrev vet jag inget om. Det kan iofs också vara så att de bilarna finns kvar, bara att de inte används och att det är därför man inte ser dem längre. Det är ju inte omöjligt i dessa tider. Jag använder ju inte min heller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Mati; det verkar som FOD börjar rulla ut till årsmodell 2019 nu med.mati skrev:Nja, då byter man ju inte bort en ett år gammal e-tron mitt under leasingen. Så i det fallet var det nog nånting annat skulle jag tro. Jag kommer ihåg att han har klagat över räckvidden tidigare. Och så hade den inget drag heller. Det kanske var helt enkelt för opraktiskt. Vad vet jag.martinot skrev:Nu är det svårt för dig att veta utan att ha talat direkt med personerna, men misstänker du att det är miljöpartiets genomdrivna höjning av förmånsvärden som vi nu ser effekten av hos företagare som tidigare haft elbilar?mati skrev:Det finns bådadera. Min granne har bytt sin e-tron mot en rätt gammal fossilbil. Det fanns ytterligare en e-tron hos ett företag här i Götene samhälle, men den har jag inte heller sett på evigheter. Misstänker att den är borta den också.
Vi hade som mest 6 elbilar i grannskapet (en håla på ~100 hushåll). Nu är det bara 3 kvar såvitt jag vet. Två av dem är mina.
De andra bilarna som jag beskrev vet jag inget om. Det kan iofs också vara så att de bilarna finns kvar, bara att de inte används och att det är därför man inte ser dem längre. Det är ju inte omöjligt i dessa tider. Jag använder ju inte min heller.
En på e-tron gruppen på FB som fått upp det i sin bil nu. Osäker om det bara kom eller om det krävde ett servicebesök.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Re: Audi e-tron
Oj, coolt. I min app står att den måste servas om 37 dagar. Då får de väl trycka in ny mjukvara dårå.Nect skrev:Mati; det verkar som FOD börjar rulla ut till årsmodell 2019 nu med.
En på e-tron gruppen på FB som fått upp det i sin bil nu. Osäker om det bara kom eller om det krävde ett servicebesök.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Nej, jag tycker att sakna förvaring i dörrsidorna är helt kasst. Det är något som jag använder i alla våra bilar, och skulle inte köpa någon bil utan.Esterox skrev:Mycket väsen för mugghållare bak. Att model S saknade förvaring i dörrsidor m.m var väll bara charmigt ?martinot skrev:Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".
Jag är en sådan där jobbig typ som gillar både förvaringsfack och mugghållare (för alla passagerare) i en bil.
Detta oavsett varumärke och logotyp på bilen (är inte någon varumärkeskrigare som vissa i tråden).
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi e-tron
Hej igen Kadde,Kadde skrev:Har haft kontakt med Mats men alla är lika trevligaLegato skrev:Får man fråga vilken säljare du haft kontakt med? Tänkte att jag drar ett mail iaf på vinst och förlust...Kadde skrev:Ja nästan, 6869:- blev det i min offert. En no brainer med tanke på att den blir knappt 1000 kr/mån (bolagspengar) + förmånsvärde dyrare än min 10 år gamla BMW. Räknat på att BMWn är helt felfri dom 2 åren...TobbeTesla skrev:Vad landar förmånsvärdet på?Kadde skrev:Då har man beställt en 55:a! Landar på 3800 inkl halva momsen (företag) med nya miljöbonusen.
Proline med andra fälgar som enda tillvalet.
Försäkring tillkommer, Audi ville ha 1200kr för det men har fått 1000kr från TH.
Någon annan som fått ett bättre pris på försäkring i Stockholm?
Leverans i Augusti känns väl sådär men men kan alltid hoppas på att det går snabbare...
Finns det möjlighet att följa produktionen genom app eller liknande?
Gällande Audi charging services , kan man välja när den ska dra igång? Tänker att man aktiverar den när man ska åka på flera långresor en sommar.
Annars kommer jag till 90% ladda hemma så känns rätt så onödigt för min del.
Stämmer 6826:- som jag får fram?
Nyfiken, vad fick du för månadsavgift? Jag får verkligen inte ihop siffrorna. Jag har 6959:- i min, dvs 6900:- exklusive fakturavgiften (före försäkring).
Antar att 2500:- miljöbonus, dvs 60.000/24. Då har man 4400:- kvar.
100:- service = 4300:- kvar.
4300-3800 = 500:- extra/månad för 14.800:- i utrustning (drag, backkamera, dynamikfälgar ligger i min offert) kan ju liksom inte stämma

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Legato skrev:Hej igen Kadde,Kadde skrev:
Har haft kontakt med Mats men alla är lika trevliga
Nyfiken, vad fick du för månadsavgift? Jag får verkligen inte ihop siffrorna. Jag har 6959:- i min, dvs 6900:- exklusive fakturavgiften (före försäkring).
Antar att 2500:- miljöbonus, dvs 60.000/24. Då har man 4400:- kvar.
100:- service = 4300:- kvar.
4300-3800 = 500:- extra/månad för 14.800:- i utrustning (drag, backkamera, dynamikfälgar ligger i min offert) kan ju liksom inte stämma
Är typ 0:- i restvärde på extrautrustning.
Re: Audi e-tron
Nej, tror det var extra (eller om det följde med i något paket). Men det är lika uselt där.MWall skrev:Sätesvärme bak brukar inte vara standard. Är det standard på E-klass t ex?martinot skrev:Jo, att mugghållare och sätesvärme bara finns fram som standard, och inte som bak, känns ju lite märkligt. Tänker mig att de flesta som köper en sådan här stor bil ofta är en familj som vill kunna husera flera familjemedlemmar på resa.Nect skrev:Vill du ha mugghållare i baksätet så krävs förvarings- och bagagepaketet!
Upptäckte det av en slump själv när jag beställde min! Sätesvärmare i baksätet är även tillval.
BO ljudet är överskattat enligt många med klen bas. Har dock inte provlyssnat själv men det ingick i Advanced paketet som jag tog. Många tycker att standard ljudet är helt ok.
Förstår att affärsidén är lite "Ryan Air"; locka in med baspriser som aldrig fungerar eller väljs i praktiken, men detta känns ju lite väl snålt/överdrivet även för en "tysk".
Spelar ingen roll vilket varumärke/logo det är på bilen, men som jag alluderat till i tråden så är det tyvärr vanligt upplägg med "tyskarna" att inte ha med basfunktioner (ivf. på en marknad i Norden) som man förväntar sig.
Hela konceptet, förutom extremt krångliga modellvarianter, och helt oanvändarvänliga konfiguratorer, verkar gå ut på att göra en "Ryan Air"; presentera ett lågt baspris om "lockpris", men som man (tack vare alla dessa upplägg) går ut på att i princip ingen kund kan klara sig med baspriset. Känns som det är lite av en "scam" och medvetet upplägg ibland.
Det verkar iaf. gälla alla tyskar, som är bilar som jag verkligen gillar extremt mycket i övrigt, och inbegriper både Audi, Mercedes och BMW.
De är alla lika goda kålsupare/inkompetenta gällande köpprocessen för oss kunder. Hur stor del som sedan sker medvetet, och hur mycket som är inkompetens, är ju alltid svårt att exakt avgöra. Men som kund är det en tråkig kundresa (precis som Tesla har en tråkig kundresa med kvalitetsproblem, och servicenivå på verkstäder).
Vilket är synd, då jag verkligen gillar "tyskarna" gällande det mesta andra.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi e-tron
14.800:- = 11.840:- exklusive moms.MWall skrev:Legato skrev:Hej igen Kadde,Kadde skrev:
Har haft kontakt med Mats men alla är lika trevliga
Nyfiken, vad fick du för månadsavgift? Jag får verkligen inte ihop siffrorna. Jag har 6959:- i min, dvs 6900:- exklusive fakturavgiften (före försäkring).
Antar att 2500:- miljöbonus, dvs 60.000/24. Då har man 4400:- kvar.
100:- service = 4300:- kvar.
4300-3800 = 500:- extra/månad för 14.800:- i utrustning (drag, backkamera, dynamikfälgar ligger i min offert) kan ju liksom inte stämma
Är typ 0:- i restvärde på extrautrustning.
Betalar man 500:- per månad i 24 månader så är det ju bokstavligt talat 0 restvärde. Har full förståelse för lägre restvärde än bilen, men noll efter 24 månader och 2000 mil känns löjligt.
Absurt om man ska leasa en sån här bil men inte ens kan lägga till backkamera

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Audi e-tron
Jag tror du precis har hittat nackdelen med såna där erbjudanden.Legato skrev:14.800:- = 11.840:- exklusive moms.MWall skrev:Legato skrev:Hej igen Kadde,Kadde skrev:
Har haft kontakt med Mats men alla är lika trevliga
Nyfiken, vad fick du för månadsavgift? Jag får verkligen inte ihop siffrorna. Jag har 6959:- i min, dvs 6900:- exklusive fakturavgiften (före försäkring).
Antar att 2500:- miljöbonus, dvs 60.000/24. Då har man 4400:- kvar.
100:- service = 4300:- kvar.
4300-3800 = 500:- extra/månad för 14.800:- i utrustning (drag, backkamera, dynamikfälgar ligger i min offert) kan ju liksom inte stämma
Är typ 0:- i restvärde på extrautrustning.
Betalar man 500:- per månad i 24 månader så är det ju bokstavligt talat 0 restvärde. Har full förståelse för lägre restvärde än bilen, men noll efter 24 månader och 2000 mil känns löjligt.
Absurt om man ska leasa en sån här bil men inte ens kan lägga till backkamera

Vinterdäck har också 0:- i restvärde förresten så där brukar de ge rådet att köpa däcken separat.
Re: Audi e-tron
Bifogat bild på min offert. Den är ju räknad på gamla bonusen på 60 000:-. Eftersom jag får leverans efter April så kommer jag få 70 000:-. Allt beror på vad man behöver.. jag valde inte utrustning för 16 000:-, jag kör inte mycket och håller mig relativt bra till antal mil. Lösa vinterdäck fixade jag för 1000 kr (Nästan nya dubbfria Pirelli och nej jag glömde inte en nolla och nej dom är inte 23 år gamla. Den som letar den finnerMWall skrev:Jag tror du precis har hittat nackdelen med såna där erbjudanden.Legato skrev:14.800:- = 11.840:- exklusive moms.MWall skrev:Legato skrev:Hej igen Kadde,Kadde skrev:
Har haft kontakt med Mats men alla är lika trevliga
Nyfiken, vad fick du för månadsavgift? Jag får verkligen inte ihop siffrorna. Jag har 6959:- i min, dvs 6900:- exklusive fakturavgiften (före försäkring).
Antar att 2500:- miljöbonus, dvs 60.000/24. Då har man 4400:- kvar.
100:- service = 4300:- kvar.
4300-3800 = 500:- extra/månad för 14.800:- i utrustning (drag, backkamera, dynamikfälgar ligger i min offert) kan ju liksom inte stämma
Är typ 0:- i restvärde på extrautrustning.
Betalar man 500:- per månad i 24 månader så är det ju bokstavligt talat 0 restvärde. Har full förståelse för lägre restvärde än bilen, men noll efter 24 månader och 2000 mil känns löjligt.
Absurt om man ska leasa en sån här bil men inte ens kan lägga till backkameraExtrautrustning, övermil... Allt blir snordyrt.
Vinterdäck har också 0:- i restvärde förresten så där brukar de ge rådet att köpa däcken separat.

Re: Audi e-tron
Aha, märkligt att de lagt in bonusen i din men inte min. Blir ju mycket lättare att följa offerten med den inlagd.Kadde skrev:Bifogat bild på min offert. Den är ju räknad på gamla bonusen på 60 000:-. Eftersom jag får leverans efter April så kommer jag få 70 000:-. Allt beror på vad man behöver.. jag valde inte utrustning för 16 000:-, jag kör inte mycket och håller mig relativt bra till antal mil. Lösa vinterdäck fixade jag för 1000 kr (Nästan nya dubbfria Pirelli och nej jag glömde inte en nolla och nej dom är inte 23 år gamla. Den som letar den finnerMWall skrev:Jag tror du precis har hittat nackdelen med såna där erbjudanden.Legato skrev:14.800:- = 11.840:- exklusive moms.MWall skrev:Legato skrev:
Hej igen Kadde,
Nyfiken, vad fick du för månadsavgift? Jag får verkligen inte ihop siffrorna. Jag har 6959:- i min, dvs 6900:- exklusive fakturavgiften (före försäkring).
Antar att 2500:- miljöbonus, dvs 60.000/24. Då har man 4400:- kvar.
100:- service = 4300:- kvar.
4300-3800 = 500:- extra/månad för 14.800:- i utrustning (drag, backkamera, dynamikfälgar ligger i min offert) kan ju liksom inte stämma
Är typ 0:- i restvärde på extrautrustning.
Betalar man 500:- per månad i 24 månader så är det ju bokstavligt talat 0 restvärde. Har full förståelse för lägre restvärde än bilen, men noll efter 24 månader och 2000 mil känns löjligt.
Absurt om man ska leasa en sån här bil men inte ens kan lägga till backkameraExtrautrustning, övermil... Allt blir snordyrt.
Vinterdäck har också 0:- i restvärde förresten så där brukar de ge rådet att köpa däcken separat.) Förstår inte heller varför det skulle vara en bättre deal att betala dyrt månadspris direkt jämfört med detta...iaf för mig.
Galet med däcken! Men ja, jag får nog köra på exakt ditt spår, behöver bara få svar på att jag verkligen kan plocka bort utrustningen efter signat avtal (vilket de lovade per tele igår).
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 4401
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Audi e-tron
Vinterdäck finns på tyska ebay, original, nya, till bra pris.
Jag hade ju i princip signerat kontraktet på en men då det var en "gammal" offert och erbjudandet gått ut så gick det inte ens att lägga till backkamera vilket saknades på offerten. Och det känns som sagt som något som behövs på en bil i den storleken.
Jag hade ju i princip signerat kontraktet på en men då det var en "gammal" offert och erbjudandet gått ut så gick det inte ens att lägga till backkamera vilket saknades på offerten. Och det känns som sagt som något som behövs på en bil i den storleken.
Model Y LR AWD 2022
Re: Audi e-tron
Håller med. Skulle aldrig få för mig att köpa någon bil utan backkamera. Räcker ju med att man en enda gång varit nära att backa in i något så har man igen den kostnaden.
Däremot så är det skit (återigen som mugghållare, och sätesvärme på den Nordiska marknaden) att det inte är standard.
OBS: För att förekomma "märkeskrigare" som opponerar sig; detta är ingen invändning riktad mot Audi, utan gäller oavsett varumärke/logga på bilen (är precis lika dåligt att Tesla inte har sätesvärme i baksätet på deras billigaste M3-variant).
Backkamera är dessutom, för oss som har katt och grannar som har hund, en säkerhetsfråga när man backar med bilen på parkeringen hemma. Samma sak vid butiker där man kan missa hundar och småbarn lättare utan backkamera.
Personligen kan jag tycka att det borde vara lagkrav med backkamera på samtliga bilar inom EU (tror Japan redan har lagstiftat om det), men fram tills dess så borde alla tillverkare som marknadsför och prioriterar säkerhet se till att det ingår i basutrustningen.
Att det inte är standard på premiumbilar som kostar runt 1 miljon (+/- 350 papp), är ju däremot ett skämt.
Däremot så är det skit (återigen som mugghållare, och sätesvärme på den Nordiska marknaden) att det inte är standard.
OBS: För att förekomma "märkeskrigare" som opponerar sig; detta är ingen invändning riktad mot Audi, utan gäller oavsett varumärke/logga på bilen (är precis lika dåligt att Tesla inte har sätesvärme i baksätet på deras billigaste M3-variant).
Backkamera är dessutom, för oss som har katt och grannar som har hund, en säkerhetsfråga när man backar med bilen på parkeringen hemma. Samma sak vid butiker där man kan missa hundar och småbarn lättare utan backkamera.
Personligen kan jag tycka att det borde vara lagkrav med backkamera på samtliga bilar inom EU (tror Japan redan har lagstiftat om det), men fram tills dess så borde alla tillverkare som marknadsför och prioriterar säkerhet se till att det ingår i basutrustningen.
Att det inte är standard på premiumbilar som kostar runt 1 miljon (+/- 350 papp), är ju däremot ett skämt.


NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/