Är det någon som sett ett ordentligt test på hur förbrukningen ändras i Very Low jämfört med Low?
Jag förutsätter att det blir en minskning vid motorvägskörning men ändå glömmer jag ofta att sätta ner bilen ett hack när man ska köra långt. Hittade inget vid en snabb sökning på Youtube, är det verkligen möjligt att varken Tesla Björn eller någon annan testat detta?
Har bestämt för mig att TeslaBjörn gjort ett sådant test. Minns inte exakt resultatet men har för mig att det var inom felmarginalen även ifall det var lite lägre.
PS. Kan vara denna jag tänker på vilken är för Model S:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Har bestämt för mig att TeslaBjörn gjort ett sådant test. Minns inte exakt resultatet men har för mig att det var inom felmarginalen även ifall det var lite lägre.
PS. Kan vara denna jag tänker på vilken är för Model S:
Intressant med bara 2%. Man tycker ju det borde bli större skillnad vid riktigt hög fart också.
Synd bara att han bara körde en gång, man skulle vilja se lite mer utförligt test.
Nu har jag en model S men den extra sänkningen kan absolut göra flera procents skillnad på långresa för mig. På vintern kan det dock vara problematiskt med snökokor (konstigt ord) på vägen som smäller i underredet i det lägsta läget. Inte helt optimalt.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Körde på very low i början för att spara energi vid långresor. Har en x -17. Efter två säsonger var bara däcken att kasta. Snedslitna så jag har slicks på insidan. Det var inte värt några procents laddning.
Körde på very low i början för att spara energi vid långresor. Har en x -17. Efter två säsonger var bara däcken att kasta. Snedslitna så jag har slicks på insidan. Det var inte värt några procents laddning.
Jag körde slut på mina på typ en säsong. Hämtade ut 13 september, hade vinterdäck december-mars och när det var dags för vinterdäck igen var det inte någon idé att spara sommardäcken. Nu byter jag sommardäck igen men de höll i tre säsonger i alla fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kan man inte göra hjulinställning i very low ?
Har sänkt min egen S och gjort hjulinställning på low
Kör iofs low numera bara vid hastighet över 85kmh annars skrapar jag inne i stan
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Kan, kanske man kan. Men Camber är inte mycket att göra något åt om man inte vill köpa tredjepartsstag vilket jag inte skulle rekommendera pga garantin.
Men gör på low och fixa upp Toe på alla hjul. Det är den inställningen som sliter mest däck och de står ofta helt galet på model X.