Ja, och så ser man på den bilden hur STOR den är. Den har samma proportioner som typ en Golf och det gör att den ser ut att vara i den storleken om det inte finns nåt bredvid att jämföra mot.
Jag tänkte samma sak. En Golf i storformat liksom. Ögat luras av att den ser ut som en liten bil i proportionerna. Jag blev ganska fundersam när jag läste att den ska ligga mellan Santa Fe och Tucson i storlek. Då fick jag lite ID3-vibbar, den skulle ju vara lika stor som en Passat. Ja, no more comments.
Men i det här fallet stämmer nog jämförelsen.
Smaksak såklart men tycker den nu ser mindre bra ut i verkligheten när man ser den jämfört med "normalstor" bil (ser ut som en bil för jättar typ).
Smaksak såklart men tycker den nu ser mindre bra ut i verkligheten när man ser den jämfört med "normalstor" bil (ser ut som en bil för jättar typ).
MVH
Jo, kanske blir som när jag för första gången såg en Model X i verkligheten och hamnade bakom dess enorma rumpa i bilkön. Hjälp vilket svullet monster!
Galet snygg, faktiskt. De renderade bilderna ser ju rätt meh ut; brukar vara tvärtom. Heltonad runt om hjälper dock svarta bilar en hel del, så den lär ju se eljest ut i konsumentform. Men stor. Jättestor. Ska den där ner till 147 eller 169Wh/km så får den fan ha en bra drivlina.
Galet snygg, faktiskt. De renderade bilderna ser ju rätt meh ut; brukar vara tvärtom. Heltonad runt om hjälper dock svarta bilar en hel del, så den lär ju se eljest ut i konsumentform. Men stor. Jättestor. Ska den där ner till 147 eller 169Wh/km så får den fan ha en bra drivlina.
Jag fattar inte hur den där klumpen ska väga "bara" 1800-1900kg. Den är då alltså 200kg tyngre än vår lilla Golf. Det känns nästan omöjligt att åstadkomma. För den har väl knappast någon aluminiumkaross antar jag.
Men visst, stämmer det så är det inte omöjligt att förbrukningen blir så låg som de påstår. Ta vanliga Ioniq. Den går ju på nästan noll och ingenting. De kan bevisligen bygga snåla drivlinor.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Nu gäller det bara att övertyga min andra hälft också. Helst. Inte att det är ett absolut krav, men det skulle ju underlätta för framtida gemensamma resor. Förslag hur detta kan åstadkommas tas tacksamt emot. Det var inga problem med varken Teslorna eller Audin. Men den här blir svår tror jag.
Hade det inte suttit en Hyundai-logga på huven hade hon nog också tyckt att det var en bra bil. Men just nu får den bara ett tämligen ointresserat "jaha...?". Denna gången kommer jag dock inte gå med på alla diskrediteringsförsök, såvida jag inte hittar nånting själv som gör att den ändå till sist går bort.
Just nu ser den väldigt lovande ut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Står någon mindre ”vanlig” Hyundai bredvid på sista bilden.
Den silvriga plasten ser väldigt billig och "cheesy" ut (man ser att det verkligen inte är en premiumbil), men gillar att laddintaget är bak vid samma ställe som man normalt har tanklocket på en ICE (gillar inte Audi/Porsche som har mitt på sidan).
Fyra regen-nivåer inklusive one pedal driving. Och motoriserad laddlucka.
Auto lane change. Fjärrstyrd auto-park....
VW har fått en tuff konkurrent här.
Äntligen en verkligt informativ video och inte bara flashiga animationer! Bra genomgång av intressanta funktioner. Nu känns det som att det verkligen kommer riktigt bra elbilar till marknaden. Koreanerna visar att de både tar detta på allvar och klarar av att göra riktigt konkurrenskraftiga elbilar! Härligt!
Jag kommer personligen aldrig byta från Tesla - men just den här bilen tycker jag utklassar alla andra tillverkare.
Dom som väljer denna bil får min fortsatta respekt.
Måste erkänna att jag inte har följt med i allt gällande koreanernas medlemskap i Ionity. Har det kommit uppgifter om några förmånliga avtal om man köper en Ioniq 5 för att ladda på Ionity?
Den silvriga plasten ser väldigt billig och "cheesy" ut (man ser att det verkligen inte är en premiumbil), men gillar att laddintaget är bak vid samma ställe som man normalt har tanklocket på en ICE (gillar inte Audi/Porsche som har mitt på sidan).
Uff.... håller med om all den där silver-plasten. Inte bra. Jag trodde silverplast och pianoblankt var ett avslutat kapitel?
Tror det blir att välja färg med omsorg. Den där varianten var inte lyckad tycker jag.
Men det blir nog en Ioniq 5 till hösten för mig, om nu inte MY blir rimligt prissatt vid leverans, eller Ariya slår den på fingrarna IRL.
Som tidigare Land Cruiser-ägare så tycker jag bilar ska vara kantiga.
Senast redigerad av Leaf, redigerad totalt 1 gånger.
Uff.... håller med om all den där silver-plasten. Inte bra. Jag trodde silverplast och pianoblankt var ett avslutat kapitel?
Tror det blir att välja färg med omsorg. Den där varianten var inte lyckad tycker jag.
Men det blir nog en Ioniq 5 till hösten för mig, om nu inte MY blir rimligt prissatt vid leverans, eller Ariya slår den på fingrarna IRL.
Som tidigare Land Cruiser-ägare så tycker jag bilar ska vara kantiga.
Håller med, tyvärr kändes instrumentpanelen lite utdaterad/billig med (kanske är typiskt koreanskt och jag gillar mer minimalistiskt). Även antalet knappar på nyckeln gav mig rysningar...
Men sen känns det som de tänkt rätt i mycket kring bilen, V2L, 230 uttag förhoppningsvis bra laddhastighet osv. Men det återstår ju att se vad det faktiska priset i sverige blir.