Summon på HW3 upgrade
Moderator: Redaktion
Summon på HW3 upgrade
Har för några veckor sedan uppgraderat en Model X 2017 till HW3. Kamerorna kalibrerades snabbt och AP funkar sedan dess. Häromdagen uppgraderade jag även till MCU2 och då såg jag att det står att kamerorna måste kalibreras klart (står på 99%) för att smart summon ska funka. Detta borde väl ha att göra med HW3 och inte MCU2? Någon som har haft liknande erfarenhet?
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Summon på HW3 upgrade
Vad kostar uppgradering till HW3? Hade du HW2 innan? Kan man uppgradera alla X med HW2 till HW3?
Hade köpt FSD från början så upgraden ingick. Måste ha HW2 för att kunna göra en upgrade till HW3.
Förlåt att jag kapar tråden, men jag undrar hur det gick till när du blev inbokad för uppgraderingen av FSD-datorn. Bokade du själv på vinst och förlust, och hoppades att de inte skulle avboka, eller blev du uppmanad att boka på något sätt? Jag undrar eftersom jag också har en X från 2017 och har köpt FSD, men inte fått datorn utbytt. Jag går och väntar på att bli just uppmanad att boka tid, men misstänker att jag kanske måste boka på vinst och förlust för att något ska hända.
Svart X75D -17
Jag såg någonstans att det var dags för modeller från 2017 och då bokade jag in en tid på appen bara och skrev ”FSD upgrade to HW3”. Så svar ja, lite på vinst och förlust.
Antar du hade AP2.5, korrekt?tias skrev:Jag såg någonstans att det var dags för modeller från 2017 och då bokade jag in en tid på appen bara och skrev ”FSD upgrade to HW3”. Så svar ja, lite på vinst och förlust.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Tack for svar!tias skrev:Jag såg någonstans att det var dags för modeller från 2017 och då bokade jag in en tid på appen bara och skrev ”FSD upgrade to HW3”. Så svar ja, lite på vinst och förlust.
Svart X75D -17