Tesla ska återkalla alla Model S
Moderator: Redaktion
En kvinna upptäckte att hennes bälte lossnade utan att hon tryckte ner knappen så nu ska Tesla återkalla alla Model S. De har testat 3000 andra bilar utan att hitta samma fel men för säkerhets skull så ska det återkalla alla bilar och se över dem.
http://finance.yahoo.com/news/tesla-rec ... 13992.html
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Re: Tesla ska återkalla alla Model S
Samma här.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Så efter 3 års produktion hittades det ett fel som inte kunde lösas via mjukvaruuppdatering.
Ingen software update här inte 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Även jag fick, men bokningslänken in mailet fungerar inte.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det löser dem med mjukvaruuppdateringbylund skrev:Även jag fick, men bokningslänken in mailet fungerar inte.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Jag fattar inte vad man ska göra när man tryckt på länken? Kommer till MyTesla, sen inget mer. Ingen knapp för detta ärende vad jag kan hitta? Konstigt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det var vad jag menade med att den inte fungerar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hadde samma problem med login.
Ringde tillslut Tesla!
Efter några försök står det "Boka in" men det går ej att välja datum, ringde in, det ska inte gå att välja datum sa Norrmannen jag pratade med!
Välj "Boka in" så ringer de under nästa vecka och bokar tid sa han
Ringde tillslut Tesla!
Efter några försök står det "Boka in" men det går ej att välja datum, ringde in, det ska inte gå att välja datum sa Norrmannen jag pratade med!
Nu funkar det. Kunde både välja dag och tid. Provade tidigare som många andra och då gick det inte att boka.Alx skrev:Hadde samma problem med login.
Ringde tillslut Tesla!
Installerat 13,2 kWp solceller
Nu lyckades även jag! Bokade imorgon... Blev dock osäker på hurvida de har öppet imorgon eller inte då det är Lördag och de brukar ha stängt! Ringde in, igen, de har tydligen öppet imorgon just pga detta!
Det står bland annat följande i artikeln:vigge50 skrev:En kvinna upptäckte att hennes bälte lossnade utan att hon tryckte ner knappen så nu ska Tesla återkalla alla Model S. De har testat 3000 andra bilar utan att hitta samma fel men för säkerhets skull så ska det återkalla alla bilar och se över dem.
Mjukvaruuppdateringar lär ju Tesla inte behöva ta in bilen för att fixa men det är väl möjligt att en del bilar har kallats in för annat. Vad gäller mjukvaruuppdateringen för att motverka överhettning, kan detta vara journalisten som tänker på gammelbilars konstruktion och inte känner till OTA?Tesla has recalled the Model S several times before. Most recently, in January 2014, it updated some cars' software to prevent connector adapters from overheating while the car is charging. But this is Tesla's largest recall to date.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag måste ändå boka tid för service, så dom får kolla på detta samtidigt tycker jag.
Gör det testet som står i mailet med att dra osv...Martinen skrev:Jag måste ändå boka tid för service, så dom får kolla på detta samtidigt tycker jag.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Jag gick ut och drog i mina säkerhetsbälten så hårt jag kunde utan att de lossade. Känner att jag inte behöver oroa mig mer men Tesla kan kolla på det hela när bilen är på service nästa år...
Driver sajten Car.info
Jag bränner förbi i morgon och får det kollat, bokat och klart.
Vet inte om jag skulle våga nöja mig med ett så simpelt test faktiskt. Inget man vill gambla med.Franz skrev:Jag gick ut och drog i mina säkerhetsbälten så hårt jag kunde utan att de lossade. Känner att jag inte behöver oroa mig mer men Tesla kan kolla på det hela när bilen är på service nästa år...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Nej det är helt omöjligt att dra med samma kraft som vid en krock. Men är inte ens i närheten.Kilowatt skrev:Vet inte om jag skulle våga nöja mig med ett så simpelt test faktiskt. Inget man vill gambla med.Franz skrev:Jag gick ut och drog i mina säkerhetsbälten så hårt jag kunde utan att de lossade. Känner att jag inte behöver oroa mig mer men Tesla kan kolla på det hela när bilen är på service nästa år...
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Om det är så att felet manifesterar sig redan vid en mycket lägre kraft så behöver man inte det heller.Martinen skrev:Nej det är helt omöjligt att dra med samma kraft som vid en krock. Men är inte ens i närheten.Kilowatt skrev:Vet inte om jag skulle våga nöja mig med ett så simpelt test faktiskt. Inget man vill gambla med.Franz skrev:Jag gick ut och drog i mina säkerhetsbälten så hårt jag kunde utan att de lossade. Känner att jag inte behöver oroa mig mer men Tesla kan kolla på det hela när bilen är på service nästa år...
Med det sagt tänker jag självklart låta dem ta en titt på min bil redan på måndag. Varför inte, liksom? Men om jag inte jobbade ett par stenkast ifrån SC så hade jag inte haft fullt så bråttom med det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Bokade in imorgon eftermiddag. Snabba ryck. Problemet rapporterat för två veckor sedan. Epost om återkallelse idag, och de kollar bilen imorgon på en lördag. Exemplariskt hanterat.
Tänk om det hade funkat likadant med vanlig servicebokning
få tid dagen efter hade varit nåt 

Model 3-24/Polestar 3-24