Sthlm - Malmö, effektivaste planeringen?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
FAJ
Teslaägare

Re: Sthlm - Malmö, effektivaste planeringen?

Inlägg av FAJ »

Jag gjorde denna resa föra veckan.
Turen Lomma - Stockholm tog 6 tim 20 min, startade med 340 Km och landade på Norr Mälarstrand med 100 km .

Jag ladde
19 min i Toftaholm
31 min i Ödeshög
25 min i Sillekrog

Snitthastighet 96 km/km ink laddning
Snitt utan laddning 120 km/tim

Var tvungen att ladda extra i Sillekrog så jag vista att jag kunde ta mig tillbaka på till Sillekrog på kvällen

Hade jag startat med fulla batterier och inte behövt ladda för att ta mig ut ur stan så kunde tiden minskat med 7 min laddning Toftaholm resp 10 min i Sillekrog. dvs drygt 6 timmar.

Hemresan samma dag tog 7 tim 10 min men då var jag tvungen att ladda mer startade med 210 km från Stockholm och hade kraftig motvind (NV) och regn hela resan inc trafik ut ur stan.
Jag ladde
19 min i Sillekrog
34 min i Ödeshög
26 min i Toftaholm
16 min i Lödde

Snitt 85km/tim ink ladd
Snitt 109km/tim ex laddning

Hadde 0% både i Ödeshög och Löddeköpinge missbedömde något förbrukningen pga av motvind och fick sänka hastigheten för att komma fram :-)

Första målet är att köra Malmö och Stockholm under 6 timmar, utan krav på bagerikapacitet vid mål. (tror det kräver sommardäck och bra väder)
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Re: Sthlm - Malmö, effektivaste planeringen?

Inlägg av apkungen »

Kul info! Om man startar med fulla batterier, slutar med tomma vid varje stopp och håller en hastighet av minst 130km/h så kommer man nog mer maginal under 6h iaf. Vem blir först? Tävling? Haha :)
Skriv svar