Jag förutsätter att alla S/X refresh får "riktig" CCS i Europa, jag kommer iaf inte att acceptera min nya X om den har adapter med max 140 kW.Monark1954 skrev:4680.
Det var en trevlig spekulation att vänta på.
Får väl följa vad USA kunder får för uppdaterad leveranstid.
Ingen som bekymrar sig för om de först Europa levererade S/X får CCS kontakt med adapter?
Nu verkar ju nästan alla nya laddare bli V3. Nuvarande adapter maxar vid ca 140 kw, V3 levererar väl upp till 250 kW.
Vill inte uppleva samma som de första model 3 som kom ut utan dragkrok och att man inte kan eftermontera dragkrok.
Tidigt levererade S/X som får adapter för CCS och nästa kvartal kommer bilar med CCS utan adapter. Något jag inte vill råka ut för.
Lösningen med adapter för befintliga S/X har ju sin historiska förklaring, men att idag lansera nya modeller med detta "hack" skulle vara helt oacceptabelt.
Konstigare saker har förstås hänt, men jag skulle bli mycket förvånad (och besviken) om det visar sig vara så.
/fth