ja, själva omkretsen på kontakthanen är ju betydligt större på eu-varianten. Den amerikanska är väl ungefär samma storlek som vi har på andra änden av en Typ2-kontakt (den som går in i laddboxen)?danni skrev:Jag tror inte överhuvudtaget det står mellan motor och lysdioder. Lysdioderna fick ju inte heller plats pga det större uttaget, så de fick man flytta på. De sitter ju annorlunda på de amerikanska bilarna. Medan de amerikanska bilarna har både snyggare lysdioder och motor. Jag tror det handlar helt och hållet om hur kontakten är utformad.HelectriC skrev:lysdioderna kunde dom ju ha designat bort istället, jag hade hellre tagit motorn. Jag har ändå folierat överlys dioderna, så på min har dom ingen funktion alls.
När det gäller det där med hastigheten har jag provat ett par gånger att dra spaken mot mig och det har inte hänt ett skit, så jag har väl bara antagit att den funktionen inte funkar när som helst. Jag får prova det igen.
När får vi autopiloten?
Moderator: Redaktion
Re: När får vi autopiloten?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
När får vi autopiloten?
På min bil fungerar det när som helst så länge en hastighetsskylt visas till vänster om "körfältet" i IC.danni skrev:När det gäller det där med hastigheten har jag provat ett par gånger att dra spaken mot mig och det har inte hänt ett skit, så jag har väl bara antagit att den funktionen inte funkar när som helst. Jag får prova det igen.
Det fungerar också att konstant dra spaken mot sig och då justeras hastigheten efter lästa skyltar, men det känns ju väldigt jobbigt i längden.
Jag skulle helt klart föredra att steg var + eller - 10 km/h. De amerikanska bilarna har 5 mph steg och det är ju vettigt eftersom hastigheten kan sättas med dessa intervall.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Senast redigerad av jpetters, redigerad totalt 1 gånger.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
jobbigt system med citatindelningar här på forumet, väldigt lätt att felcitera då man måste radera allt över 3 citat (vilket är bra i sig för att slippa extremt långa svar), men ofta leder till onödigt massa jobb med att radera korrekt parentes. I citat ovan är det tex inte jag som är skribent utan Danni. går det verkligen inte att göra nåt åt detta?jpetters skrev:På min bil fungerar det när som helst så länge en hastighetsskylt visas till vänster om "körfältet" i IC.HelectriC skrev:När det gäller det där med hastigheten har jag provat ett par gånger att dra spaken mot mig och det har inte hänt ett skit, så jag har väl bara antagit att den funktionen inte funkar när som helst. Jag får prova det igen.
Det fungerar också att konstant dra spaken mot sig och då justeras hastigheten efter lästa skyltar, men det känns ju väldigt jobbigt i längden.
Jag skulle helt klart föredra att steg var + eller - 10 km/h. De amerikanska bilarna har 5 mph steg och det är ju vettigt eftersom hastigheten kan sättas med dessa intervall.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Model 3-24/Polestar 3-24
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det är inte alls jag! Det var Tibor, jag lovar!HelectriC skrev:jobbigt system med citatindelningar här på forumet, väldigt lätt att felcitera då man måste radera allt över 3 citat (vilket är bra i sig för att slippa extremt långa svar), men ofta leder till onödigt massa jobb med att radera korrekt parentes. I citat ovan är det tex inte jag som är skribent utan Danni. går det verkligen inte att göra nåt åt detta?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
ahh, det är därför en del av oss har så många inlägg och så mycket OT, det är egentligen Tibor, som skriver allt under våra nick. Han diskuterar helt enkelt OT med sig själv under olika nicks, hmm, låter lite schizodanni skrev:Det är inte alls jag! Det var Tibor, jag lovar!HelectriC skrev:jobbigt system med citatindelningar här på forumet, väldigt lätt att felcitera då man måste radera allt över 3 citat (vilket är bra i sig för att slippa extremt långa svar), men ofta leder till onödigt massa jobb med att radera korrekt parentes. I citat ovan är det tex inte jag som är skribent utan Danni. går det verkligen inte att göra nåt åt detta?

Model 3-24/Polestar 3-24
Nu blev det rätt mycket offtopic ändå. Frågan var när vi får den kompletta autopiloten.
Min gissning blir 2 av 4 puckar till sommaren 2016 och aldrig på de andra 2.
Min gissning blir 2 av 4 puckar till sommaren 2016 och aldrig på de andra 2.
HelectriC skrev:ahh, det är därför en del av oss har så många inlägg och så mycket OT, det är egentligen Tibor, som skriver allt under våra nick. Han diskuterar helt enkelt OT med sig själv under olika nicks, hmm, låter lite schizodanni skrev:Det är inte alls jag! Det var Tibor, jag lovar!HelectriC skrev:jobbigt system med citatindelningar här på forumet, väldigt lätt att felcitera då man måste radera allt över 3 citat (vilket är bra i sig för att slippa extremt långa svar), men ofta leder till onödigt massa jobb med att radera korrekt parentes. I citat ovan är det tex inte jag som är skribent utan Danni. går det verkligen inte att göra nåt åt detta?

Varför håller Tesla på och ger en massa olika svar på en så enkel fråga som när/om den självstängande laddluckan kommer? Nu blir man ju bara Sir över alla olika svaren som personer får och nu vill jag ha kompensation om det är så att den inte kommer. Men hade från början svar på frågan att det gick inte få med i konstruktionen pga det ena eller andra så hade jag nog kunnat svälja det då, men nu blir man som sagt bara sur och grinig.
Fy på mig men jag blir snart glad igen

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Det funkar när som helst bilen vet vilken hastighetsbegränsning som gäller. Jag duttar nästan aldrig med spaken i steg utan så fort jag aktiverat TACC så aktiverar jag "rätt hastighet" (hål inne 1 sekund) och när sedan trafiken lättar så följer bilen med upp till rätt hastighet. Funkar väldigt smidigt.danni skrev:Kan man göra det när som helst? Jag trodde det bara funkade när man just passerade en hastighetsskylt.HelectriC skrev:kan du inte bara hålla inne spaken så justerar den till gällade hastighetsgräns.danni skrev:
10 km/h hade faktiskt varit bättre. Vill man justera till en femma vilket är mindre ofta kan man ju använda det lilla steget. För mig händer det ofta att jag sätter farthållaren i kötrafik så den hamnar på 30, och sen vill jag höja upp den till 90, och då blir det mycket spakande!
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Ja det är nästa det som är mest irriterande. Att man inte bara kan få rätt information direkt.Pontus skrev:Varför håller Tesla på och ger en massa olika svar på en så enkel fråga som när/om den självstängande laddluckan kommer? Nu blir man ju bara Sir över alla olika svaren som personer får och nu vill jag ha kompensation om det är så att den inte kommer. Men hade från början svar på frågan att det gick inte få med i konstruktionen pga det ena eller andra så hade jag nog kunnat svälja det då, men nu blir man som sagt bara sur och grinig.
Det är väl inte dåligt att bli adlad varje gång du får ett nytt svar, Sir Pontus?Pontus skrev:Nu blir man ju bara Sir över alla olika svaren som personer får..
Tycker inte att det gör något att gå och vänta nu när vi faktiskt fått autopiloten - V.7.0 var den största revolutionen i mitt bilägande. Om du tycker att det är segt att gå och vänta på delfunktionalitet som är inkluderade i autopilot-paketet, så kommer detta förmodligen kompenseras med råge i framtiden när ytterligare funktionalitet släpps som aldrig var del i det paket som du köpte.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Automatisk OT-noise canceller, sorry, kunde inte hålla migdstr skrev:Så - vilka funktioner tror ni att vi får som dom inte nämnt ännu?

Model 3-24/Polestar 3-24
Det som komma skall är bättre gps kartor som i sin tur kommer leda till bättre autopilot (varför annars samla in info?)
"Summon the car"
"Self park"
"Summon the car"
"Self park"
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Vad jag sett är detta sammanlänkat med hur du ställt in hastighetsvarningen... Om den är på "none" så fungerar inte hålla-spaken-mot-dig-tricket för att sätta aktuell hastighet...danni skrev:Kan man göra det när som helst? Jag trodde det bara funkade när man just passerade en hastighetsskylt.HelectriC skrev:kan du inte bara hålla inne spaken så justerar den till gällade hastighetsgräns.
- för mig fungerar det bara vid "minst" display för hastighetsvarningen.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jo, men jag har den på "display". Får testa nästa gång jag kör.Nicklas skrev:Vad jag sett är detta sammanlänkat med hur du ställt in hastighetsvarningen... Om den är på "none" så fungerar inte hålla-spaken-mot-dig-tricket för att sätta aktuell hastighet...danni skrev:Kan man göra det när som helst? Jag trodde det bara funkade när man just passerade en hastighetsskylt.HelectriC skrev:kan du inte bara hålla inne spaken så justerar den till gällade hastighetsgräns.
- för mig fungerar det bara vid "minst" display för hastighetsvarningen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Skulle gissa på att det rätta svaret enligt Elon är snart ca 2-3 veckor. Jag själv tror att vi ska va glada om vi har allt som då lovades inom 1 år.dstr skrev:Var det bara jag som vågade mig på en gissning om när den kommer?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Mao vi ska vara glada om den kommer inom ett år...Martinen skrev:Den kommer snart med Teslas tideräkning.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Eftersom månader brukar bli till år... Model 3 ska väl visas inom kort, dvs i vår...Vi kallar det för en ”beta-version”, men med det menar vi inte att det inte är ett färdigt system, utan bara att vi kommer att uppdatera den. Jag kan inte säga exakt när, men det kommer ske inom kort, säger Teslas kommunikationschef Esben Pedersen till Aftonbladet Bil.