Har en fråga gällande hur jag ska tänka kring reseavdragen nu när det är dags att deklarera..
Har en Tesla, privatägt, som jag kör privat till och från jobbet. Jag har två tjänster (en mindre tjänst på 30% på Ort A och en stora tjänsten på 100% på Ort B).
Jag bor på Ort A och till min huvudsyssla (Tjänsten på 100%) har jag 189 km enkel väg. Man kan säga att jag "veckopendlar" då jag sover över 2-3 nätter på Ort B.
Hur som helst, totalt har jag kört 20563 km till och från för arbetet på Ort B. Jag har skrivit ner allt i appen "Simply Auto". Totalt sett har jag kört betydligt mer i min Tesla men det är ju privatresor osv.
Stämmer det att det jag ska skriva upp i deklarationen är 2056 mil * 18.5 kr.
När jag körde bensinbil var det ju betydligt enklare att bara spara kvittot för bevis osv men nu när man har en Tesla blir det lite problematiskt. Mängden av laddningen har jag kört på Bee (fastpris) för 399 kr / månaden och innan de bytte till maxtak laddade jag ju obegränsat där. På Ort A har kommunen även storsatsat på elbilsladdare så överallt ploppar det upp nytt inom gångsavstånd och innan Elon har kopplat upp sig på alla nya har man kunna laddat gratis hehe

Är lite orolig att Skatteverket behöver någon form av "bevis" men blir ju svårt när det mesta skett av Bee Around och sen har resten skett gratis utan någon form av inloggning...
Tack på förhan.