Leo skrev:Skulle det vara i Östersund/Jämtlandstrakten kan säkert Lator här på forumet hjälpa till. Han är duktig på elbilar och Tesla.
Tackar tackar. Tackar tackar. (känner mig som David Sundin i Bäst i Test när han får intervjua gästen...

)
Jag har faktiskt funderat i banorna att försöka erbjuda en tjänst som går ut just på att guida personer som tänker ge sig in i elbilslivet.
Det är ju precis som TS menar trots allt en hel del pengar som ska ut oavsett om det är en ny eller begagnad elbil man funderar på. Jag tror att det faktiskt skulle kunna vara både lönsamt och tryggt att kunna bolla idéer och behov med någon som har en del erfarenhet av dessa bilar. Jag har sett så många bilköpare göra affärer utan egentligen reflektera över vad man får och i vilket skick objektet är men det verkar ibland som att det inte spelar någon roll vad det kostar...
Det vanliga är väl att man antingen frågar vänner eller släktingar och till slut hamnar hos en genomhederlig bilhandlare som givetvis inte är partisk...
Som tur är så finns ju några forum som man kan ta till hjälp för att få svar på sina frågor för speciellt på Facebook så får man ju alltid ärliga och genomtänkta svar.

Nåja. Här hos TCS får man faktiskt väldigt snabb och bra hjälp oavsett vad man ställer för fråga. Det finns en enorm kunskapsmängd bland våra medlemmar!
Det var intressant att frågan dök upp och mina tankar kanske inte är helt ogenomförbara men jag har inte riktigt räknat ut hur man ska kunna överleva på att erbjuda en dylik tjänst. Kanske det finns möjlighet att kombinera med flera tjänster och att jobba mot kommun/myndighet.